Baix Penedès

Totes les notícies

Joan Ignasi López escollit novament cap de Llista per Sant Jaume dels Domenys.

La secció local d'ERC de Sant Jaume dels Domenys va celebrar primàries en una assemblea el passat 26 d'abril. Joan Ignasi López va ser escollit  de nou Cap de Llista per a les eleccions de 2019 i es va imposar a la candidatura de Núria Castillo. La candidatura de Joan Ignasi López va tenir el suport d'una àmplia majoria dels militants, i en destaca la feina feta a la oposició i el projecte de futur per al poble. Ara fa tres anys va assumir el repte d'una candidatura renovada, que va obtenir uns grans resultats, i ara renova el compromís amb l'objectiu de millorar-los i aconseguir que Sant Jaume esdevingui un municipi republicà. Joan Ignasi López té 58 anys, és advocat, va ser president de l’AMPA de l’escola Quatre Vents, membre del Consell Escolar i està vinculat al món de l’esport. La seva esposa, Carolina Macià, va ser regidora d’Educació amb ERC de 2007 a 2011. Actualment és regidor, cap de l'oposició a Sant Jaume, i secretari d'organització de la Comarcal d'ERC del Baix Penedès. A la foto surt acompanyat del president local, Joan Basseda, i el president comarcal, Toni Rufo.

ERC-Baix Penedès exigeix al Govern espanyol que assumeixi responsabilitats i aporti solucions per la N340

En primer lloc, des d'Esquerra ens volem afegir al condol a tots els familiars de les víctimes així com el nostre suport a la comunitat educativa de La Residència de l'Arboç, professors i alumnes. Davant de l'accident d'ahir a la tarda a la N340 al Vendrell, que ha comportat la mort de tres persones de la comarca, Esquerra Baix-Penedès exigeix al Ministerio de Fomento responsabilitats i solucions per tal de minvar les problemàtiques existents, i repetidament denunciades, d' aquesta via en el seu tram Ulldecona-Vilafranca del Penedès. Denunciem l'incompliment per part del govern espanyol de l'acord amb la Generalitat de Catalunya del mes de juliol del 2017, on s'establia que a partir del 1 de gener del 2018, la prohibició de camions per la N340 en el tram Alcanar- Vilafranca del Penedès vinculada a unes bonificacions en el preu del peatge de l'autopista AP7, així com una gratuïtat pels turismes en viatges interns en el mateix dia. ERC-Baix Penedès troba inadmissible la incapacitat del govern espanyol per tal d' aportar solucions que millorin la mobilitat dels usuaris de la N340 i baixar la sinistralitat de la via, solucions que van relacionades amb l'autopista de pagament paral·lela, l'AP7. El Ministerio de Fomento va rebutjar en el seu dia, la solució aportada per la Generalitat, el nou model de gestió de vies d'alta capacitat i de pagament que la Conselleria de Territori i Sostenibilitat volia impulsar i implantar al gener del 2019, la vinyeta, però tampoc compleix el seu compromís adquirit. Per tant ens preguntem:  Quin model defensa? Per quina raó incompleix el govern espanyol el seus acords?. Entenem que aquest  fet comporta un nou greuge pel que fa a la gestió de les infraestructures estatals a Catalunya, i que aquest, encara és més escandalós al produir-se en el mateix moment en que el govern espanyol rescatarà unes autopistes espanyoles en fallida que suposarà una despesa superior als 4000 milions d' euros de la ciutadania. Els ciutadans del Baix Penedès mereixem una solució a les nostres problemàtiques de mobilitat i seguretat, vinculades a una via essencial en els nostres trajectes habituals a Tarragona o Barcelona, n'estem farts de cues, contaminació i accidents i exigim solucions al govern espanyol.

ERC deixa el govern al Consell Comarcal del Baix Penedès

Els posicionaments favorables a l'aplicació del article 155 per part del PSC a nivell nacional, que ha suposat la fi de  l'autogovern de Catalunya, l'empresonament del Vicepresident Oriol Junqueras  i part del Govern català i l'actual situació del MH President Puigdemont i la resta de Consellers confinats a Bèlgica,  són una clara vulneració de la legítima voluntat popular resultant de les eleccions del 27 de Setembre de 2015, refrendada novament en els resultats del passat 21 de Desembre on la ciutadania, tornà a recolzar el projecte independentista de forma majoritària, no ens permet seguir col·laborant amb la comoditat i confiança necessàries que comporta la tasca de compartir la responsabilitat del govern comarcal. Tanmateix, ERC adopta aquesta decisió després d'analitzar també, els més de dos anys de govern compartit, on  en moltes ocasions, s'ha utilitzat el Consell Comarcal com una mera plataforma publicitària partidista i no pas com la institució que havia de liderar un posicionament comarcal global, amb un criteri definit  i consensuat, per tal d'aportar solucions a les problemàtiques que afecten a les nostres viles. La suma d’aquests factors ens han determinat a donar per acabat el nostre temps en l'actual Govern comarcal. Aquesta decisió  té el suport unànime de l' executiva  comarcal d'ERC i es fruit d'una reflexió amb la  militància. Els Consellers Comarcals volen  agrair a tot l'equip tècnic la tasca realitzada en aquest temps que han format part del Govern del Consell Comarcal del Baix Penedès

Òscar Peris, cap de llista per Tarragona

ERC Baix-Penedès encara la campanya electoral amb l’ objectiu de recuperar les institucions i poder fer República per millorar el dia a dia dels ciutadans.

ERC al Baix Penedès, ha preparat un seguit d’ actes amb l’ objectiu de rebre el suport de la ciutadania per tal de recuperar les institucions catalanes que el Govern espanyol ha usurpat il·legítimament a traves de l’ article 155, així com poder fer i exercir una República Catalana, aplicant mesures republicanes que millorin les condicions de vida de les persones, basada en la igualtat d’ oportunitats i amb mesures de caire social. Entenem que comença una campanya electoral diferent, els líders polítics escollits pel poble de Catalunya per tal de dirigir el país en l’ anterior legislatura, són a la presó o a l’ exili de Brussel·les, només pel fet de voler escoltar l’ opinió dels catalans i fer allò que van prometre en el seu programa electoral, aquesta és una situació anòmala que mai hauria d’ haver-se produït. En aquests dies podrem escoltar les valoracions del cap de llista per Tarragona, Òscar Peris que visitarà El Vendrell el proper dia 15 de desembre a partir de les 20 hores acompanyat dels dos candidats de la comarca, l’ actual Diputada Teresa Vallverdú i el vendrellenc Lluís Navarrete. Els diputats al Congreso de los Diputados, Gabriel Rufián i Jordi Salvador també visitaran el Baix Penedès. El primer en un acte organitzat per les JERC, el proper diumenge dia 10 al migdia a la Plaça Nova del Vendrell i el segon, en una tertúlia-vermut a Santa Oliva el migdia del dissabte 9 i a Calafell a les 18 de la tarda acompanyat a la segona candidata de la demarcació, la Noemí Llauradó al Cinema Iris. La senadora Laura Castel, també visitarà Calafell, on acompanyada d’en Lluís Navarrete explicarà el projecte republicà durant un esmorzar popular el mateix dissabte 9 de desembre al matí. El diumenge 17 de desembre, també s’ organitzarà una calçotada a Sant Jaume dels Domenys, en benefici dels familiars dels presos polítics, acte que contarà amb la presència dels diputats Ferran Civit i Teresa Vallverdú, acompanyats de Lluís Navarrete.

Teresa Vallverdú candidata d’ ERC del Baix Penedès al Parlament de Catalunya en les eleccions del 21D.

La militància d´ERC del Baix Penedès, reunida el passat dimarts, en un congrés comarcal extraordinari, va decidir de forma molt majoritària l’ elecció dels seus candidats comarcals, per tal de que formin part de la candidatura del partit per  la demarcació de Tarragona en les properes eleccions al Parlament de Catalunya del 21D. L’ actual Diputada al Parlament de Catalunya, l’ arboçenca Teresa Vallverdú, tornarà a encapçalar la candidatura comarcal, després de rebre el suport de la militància de la comarca, que va avalar-la per tal de seguir desenvolupant la feina feta fins ara en el Parlament, on exercia de portaveu de  Junt pel Sí en la Comissió de Cultura, a banda de ser membre de les Comissions d’ Ensenyament, de Territori així com de la de seguiment i control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Els militants d’ ERC al Baix Penedès, també van decidir donar suport a Lluís Navarrete per tal d’acompanyar en aquesta candidatura comarcal a la Teresa Vallverdú. Lluís Navarrete és economista i Máster en Direcció Fiscal i Financera de l’Empresa per l’UB, i membre de les executives d’ ERC  El Vendrell i de la Comarcal del Baix Penedès. ERC Baix Penedès, aporta aquesta candidatura per tal que la veu de la comarca estigui representada al Parlament de Catalunya i pugui formar part d’ un equip que porti a Catalunya i també al Baix Penedès, fins els seus objectius de millora de la qualitat de vida dels seus ciutadans dins d’ una  República Catalana, neta i més justa, un país per a tothom.   ERC-Baix Penedès

La corrupció, un gran impediment | Eva Mata

Les estratègies que està fent servir el govern central, per atemorir a la població decidida a separar-se d'Espanya, són moltes i variades. La darrera d'aquestes ha sigut, tot just fa un parell de dies, l'anunci a bombo i platerets de la fuita massiva d'empreses de Catalunya cap a altres llocs de l'estat. En aquests casos el que cal, com gairebé sempre, és documentar-se i després de llegir diverses opinions al respecte la meva conclusió és la següent: canviar la seu social d'una empresa no té quasi cap incidència econòmica per Catalunya, cap. Perquè tingués un efecte negatiu en la nostra economia haurien d'emportar-se les infraestructures, les fàbriques, els gasoductes, les vinyes, etc. I això és impossible, perquè entre moltes altres raons, Catalunya és un mercat dinàmic i atractiu que cap empresa voldrà desaprofitar. El que si té una incidència gran i ara quasi ningú en parla, és l'impacte que té la corrupció en un país, i no em refereixo solament a petites corrupteles de l'estil d'«amb quina targeta visa s'ha pagat el taxi de l'esposa de tal governant», sinó que em refereixo a la corrupció d'alt nivell.  Cert és que en l'últim terç del segle XX s'ha produït el desenvolupament més gran del comerç internacional que en tota la història coneguda. Afavorint les transaccions econòmiques de les grans empreses, que estan més interessades a implementar polítiques pels seus negocis a l'estranger que en el seu país d'origen, és el que coneixem com globalització, donant lloc a aliances empresarials molt potents, molt més que els mateixos estats. L'augment d'aquesta activitat mercantil, malauradament, ha estat massa sovint acompanyada per certes pràctiques corruptes, per així, les empreses poder aconseguir els seus objectius. És un fet conegut que alguns dirigents empresarials han subornat a diversos agents polítics per aconseguir una reducció de riscos i assegurar-se una màxima rendibilitat econòmica, fent de la corrupció una arma molt eficaç en la competència mercantil i una manera de guanyar quota de mercat de manera fraudulenta.

ERC Baix Penedès recolza la manifestació del proper dissabte 18 de març convocada contra el racisme per Unitat Contra el Feixisme i el Racisme del Baix Penedès.

El proper 21 de març es celebrarà a tot el món el Dia Contra el Racisme i la Xenofòbia. A Catalunya s’han convocat mobilitzacions descentralitzades el dissabte dia 18, a diferents punts com Olot, Molins de Rei, Pineda de Mar o El Vendrell, on a partir de les 18 de la tarda s’ hi farà una manifestació convocada per l’ assemblea comarcal d’ UCFR. ERC Baix Penedès recolza aquesta convocatòria i recorda el seu compromís per tal de viure en un país per a tothom, en una societat que vetlli per a la igualtat d’ oportunitats per a tots els ciutadans de Catalunya, sense cap mena de distinció per origen, raça, religió, sexe o orientació sexual. Volem una nova República Catalana, moderna, acollidora, que vetlli pel conjunt de dones i homes, on tots puguem conviure amb  respecte per a les diferents ètnies i cultures, i on els tres valors republicans hi siguin presents i predominants: llibertat, igualtat i fraternitat. Vivim en un món totalment globalitzat, on els moviments migratoris voluntaris o els provocats per guerres, o  a conseqüència de les desigualtats socials i econòmiques dels països d’ origen, han variat la configuració habitual de les nostres viles i ciutats des de fa dècades. Aquesta realitat ens ha comportat l’ arribada de noves cultures, maneres de viure o gastronomia, que ens fa créixer com a poble al conviure amb els costums propis, tot evoluciona i les societats, també. Catalunya i la Mediterrània han sigut sempre un territori de mestissatge, d’ intercanvi de coneixements i productes, terra d’ acollida i en el seu moment també terra de sortida de refugiats .       Defensem que qualsevol persona que viu a Catalunya té els mateixos drets i deures, i per tant, condemnem qualsevol acte de discriminació per raó de raça, tots els ciutadans de Catalunya tenen dret a conviure amb igualtat d’ oportunitats, amb respecte a les seves creences i els seus costums. Som contraris a qualsevol actitud feixista que alteri la igualtat de les persones, entenem que tots els catalans aspiren a prosperar i millorar la nostra situació econòmica i social, creiem en una societat que apliqui polítiques per arribar a aquesta meta garantint sempre la igualtat entre tots i totes, la llibertat individual i el respecte mutu.

ERC-Baix Penedès es posiciona a favor de la vinyeta com a nou sistema de gestió de les vies ràpides del país.

Les actuals concessions d’ autopistes suposen sovint un greuge interterritorial que dificulta l’ activitat econòmica al  territori.   El Baix Penedès és una comarca farcida de connexions viàries que la travessen, aquest fet no hauria de ser per si mateix un problema, els eixos viaris per carretera,i també per ferrocarril, són importants per a la mobilitat dels ciutadans i mercaderies, claus en la generació de negoci i activitat econòmica. En el cas del Baix Penedès, ens trobem amb una problemàtica que de retruc afecta en el dia a dia de les nostres viles, aquestes infraestructures sovint només serveixen per donar pas a mercaderies i ciutadans que es traslladen a diari a la zona  metropolitana de Barcelona i al Camp de Tarragona,  per tal de desenvolupar la seva activitat professional. Aquesta situació es produeix per un desajust produït en les darreres dues dècades a la nostra comarca, on ha crescut la població resident d’ una manera molt important però paral·lelament no hi ha hagut la capacitat de crear activitat industrial i econòmica suficient per dotar de llocs de feina per als nous baix penedesencs  en feines no relacionades amb la construcció, aquest fet, s’ ha vist incrementat en els darrers anys de desacceleració econòmica  i l’ augment de l’ atur a la comarca. A la comarca tenim  problemes de trànsit en les dues principals vies gratuïtes que ens connecten amb Tarragona i  Barcelona, la N340 i la C31, vies paral·leles a dues autopistes de pagament (AP7 i C32), connexions per l’ interior i per la costa i que pertanyen competencialment a les dues administracions (Estat espanyol i Generalitat de Catalunya) però que tenen com a nexe d’ unió la mateixa problemàtica: col·lapse de trànsit, augment de contaminació mediambiental i acústica i increment d’ accidents. Actualment, som terra de pas de mercaderies i en moltes oportunitats “parada i fonda” dels nous residents, cal revertir la situació i crear activitat econòmica a la comarca, generar sinergies per tal de captar oportunitats de nous negocis al Baix Penedès i  fer que els nostres conciutadans puguin treballar a la comarca, per tal de donar l’ oportunitat de créixer als nostres pobles i viles i millorar la cohesió social, anem encaminats a ser una comarca dormitori amb un teixit comercial minorista en caiguda lliure  i aquesta dinàmica s’ ha de canviar creant noves oportunitats en diversos àmbits, que van des del turisme de curta durada, l’ activitat logística o la implantació d’ industries en els nostres polígons industrials.

Infraestructures i mobilitat a la nova República

El passat divendres 27 de gener dins dels actes de la campanya “La República que farem” ERC Baix Penedès en col·laboració amb la Secció local de Cunit, va organitzar una xerrada sobre infraestructures i mobilitat, que va contar amb la presència del diputat al Parlament de Catalunya per Junts pel Sí, Marc Sanglas. Aquests actes organitzats per ERC permeten a la ciutadania expressar les seves opinions respecte a un tema concret, per tal d’ establir un espai d’ anàlisi i reflexió sobre cada temàtica tractada en la trobada. En el cas de l’ acte celebrat a Cunit, el diputat Marc Sanglas i els assistents a la xerrada, que omplien la sala d’ actes de la Biblioteca Marta Mata, van poder intercanviar parers sobre  temes que preocupen als residents de la comarca, la xarxa de rodalies o les autopistes i carreteres van centrar part de la xerrada. Després de posar en valor l’ oportunitat que suposa la creació del nou país, el diputat Marc Sanglas va remarcar que les infraestructures han d’ estar pensades per a donar servei a les persones, pensant en la seva sostenibilitat i manteniment, optimitzant recursos i fent un model de país on els greuges territorials desapareguin, garantint en la major mesura possible les possibilitats d’ activitat econòmica arreu del país i adaptant-se a les necessitats de mobilitat actuals i futures. Un dels punts destacats és la idea de posar al transport públic per sobre del privat,  remarcant la importància del ferrocarril, tot recordant els incompliments de l’ Estat espanyol en matèria d’ inversions i manteniment a la xarxa catalana, en aquest sentit es posa en valor la bona gestió i eficiència dels Ferrocarrils de la Generalitat, també es va comentar el problema que hi ha d’ entrada en tren a la ciutat de Barcelona i la possibilitat de recuperar el projecte de tren orbital que uniria Vilanova i la Geltrú i Mataró sense passar per Barcelona, per a una època de bonança econòmica. De la xarxa viària per carretera el punt més important que es va tractar va ser el canvi de model en la gestió de les carreteres amb la creació d’ una vinyeta, utilitzada ja en alguns països europeus, que permetria l’ automanteniment de les vies i comportaria també, la desaparició del peatge per ús actual, canviant el regim concessionari al d’ una gestió mitjançant una empresa pública.