Baix Penedès

ERC Baix Penedès recolza la manifestació del proper dissabte 18 de març convocada contra el racisme per Unitat Contra el Feixisme i el Racisme del Baix Penedès.

El proper 21 de març es celebrarà a tot el món el Dia Contra el Racisme i la Xenofòbia. A Catalunya s’han convocat mobilitzacions descentralitzades el dissabte dia 18, a diferents punts com Olot, Molins de Rei, Pineda de Mar o El Vendrell, on a partir de les 18 de la tarda s’ hi farà una manifestació convocada per l’ assemblea comarcal d’ UCFR.
ERC Baix Penedès recolza aquesta convocatòria i recorda el seu compromís per tal de viure en un país per a tothom, en una societat que vetlli per a la igualtat d’ oportunitats per a tots els ciutadans de Catalunya, sense cap mena de distinció per origen, raça, religió, sexe o orientació sexual.
Volem una nova República Catalana, moderna, acollidora, que vetlli pel conjunt de dones i homes, on tots puguem conviure amb  respecte per a les diferents ètnies i cultures, i on els tres valors republicans hi siguin presents i predominants: llibertat, igualtat i fraternitat.
Vivim en un món totalment globalitzat, on els moviments migratoris voluntaris o els provocats per guerres, o  a conseqüència de les desigualtats socials i econòmiques dels països d’ origen, han variat la configuració habitual de les nostres viles i ciutats des de fa dècades. Aquesta realitat ens ha comportat l’ arribada de noves cultures, maneres de viure o gastronomia, que ens fa créixer com a poble al conviure amb els costums propis, tot evoluciona i les societats, també.
Catalunya i la Mediterrània han sigut sempre un territori de mestissatge, d’ intercanvi de coneixements i productes, terra d’ acollida i en el seu moment també terra de sortida de refugiats .
Defensem que qualsevol persona que viu a Catalunya té els mateixos drets i deures, i per tant, condemnem qualsevol acte de discriminació per raó de raça, tots els ciutadans de Catalunya tenen dret a conviure amb igualtat d’ oportunitats, amb respecte a les seves creences i els seus costums.
Som contraris a qualsevol actitud feixista que alteri la igualtat de les persones, entenem que tots els catalans aspiren a prosperar i millorar la nostra situació econòmica i social, creiem en una societat que apliqui polítiques per arribar a aquesta meta garantint sempre la igualtat entre tots i totes, la llibertat individual i el respecte mutu.
Entenem Catalunya com un país integrador i acollidor, que estima les seves tradicions i costums, però que respecta també a la gent i cultures foranies; entre tots farem un país més fort i més just, una Catalunya per a tothom.

ERC-Baix Penedès