Baix Penedès

ERC deixa el govern al Consell Comarcal del Baix Penedès

Els posicionaments favorables a l'aplicació del article 155 per part del PSC a nivell nacional, que ha suposat la fi de  l'autogovern de Catalunya, l'empresonament del Vicepresident Oriol Junqueras  i part del Govern català i l'actual situació del MH President Puigdemont i la resta de Consellers confinats a Bèlgica,  són una clara vulneració de la legítima voluntat popular resultant de les eleccions del 27 de Setembre de 2015, refrendada novament en els resultats del passat 21 de Desembre on la ciutadania, tornà a recolzar el projecte independentista de forma majoritària, no ens permet seguir col·laborant amb la comoditat i confiança necessàries que comporta la tasca de compartir la responsabilitat del govern comarcal.

Tanmateix, ERC adopta aquesta decisió després d'analitzar també, els més de dos anys de govern compartit, on  en moltes ocasions, s'ha utilitzat el Consell Comarcal com una mera plataforma publicitària partidista i no pas com la institució que havia de liderar un posicionament comarcal global, amb un criteri definit  i consensuat, per tal d'aportar solucions a les problemàtiques que afecten a les nostres viles.
La suma d’aquests factors ens han determinat a donar per acabat el nostre temps en l'actual Govern comarcal.
Aquesta decisió  té el suport unànime de l' executiva  comarcal d'ERC i es fruit d'una reflexió amb la  militància.

Els Consellers Comarcals volen  agrair a tot l'equip tècnic la tasca realitzada en aquest temps que han format part del Govern del Consell Comarcal del Baix Penedès