Barberà del Vallès

La Gent d'Esquerra Republicana de Catalunya

Pere Pubill

La gent d’Esquerra Republicana de Catalunya, no només estem per la lluita independentista. Malgrat  que els partits del NO, ho vulguin fer creure a la ciutadania, nosaltres treballem també, a favor de la sostenibilitat, volem reforçar la qualitat de vida en l’àmbit de la quotidianitat, avançar en l’aprofundiment de la vida democràtica i potenciar el vessant cultural i de catalanitat dels nostres municipis. Quan ens volen canviar l’Estat del Benestar per l’Estat de la beneficència, nosaltres proposem el Catalanisme del benestar. Hem omplert de contingut polític, econòmic, social i cultural l’ independentisme, hem diversificat el missatge polític de l’esquerra i també de les persones que el fan públic. Defensem el concepte civil, democràtic, integrador de la nacionalitat, sense preguntar a ningú on ha nascut, ni quina llengua parla a casa seva.
I volem canviar la política actual, perquè actualment, amb aquesta forma de fer política, hi ha pocs guanyadors i molts perdedors  i nosaltres hi volem donar la volta, hi ha d’haver molts més guanyadors que perdedors, i si n’hi ha de perdedors, que siguin els qui han estat guanyant fins ara. És l’hora de fer política amb intel·ligència, amb fermesa de caràcter i d’intel·ligència, amb idees i conductes netes.
I a qui diu que no guanyarem la consulta, jo els hi dic que només guanyen els que van en contra del desig d’un poble, quan aquest poble no fa res per evitar-ho. I a Catalunya, ho volem evitar i per això treballem i esmercem els nostres esforços per donar a la gent treballadora una vida millor. Pensem que un partit no es pot reduir a satisfer els satisfets, i a convèncer els convençuts.
I quan ens parlen de fractura social perquè demanem independència, jo pregunto si la fractura social no és la que generen els rescats de bancs i desnonaments de famílies; o la reforma laboral; o la corrupció dels partits que manen; o les injustícies de la justícia…això sí que és fracturar la societat i no ho fem nosaltres exactament.
Catalunya com a país, fa segles que lluita per la seva llibertat. I ara, nosaltres hem recollit el missatge dels nostres pares i avis. Sabem que estem fent història, i per això, pensant en els que ens han precedit en la lluita per la terra i una societat més justa, treballem pel futur dels nostres fills i els nostres néts. Treballem per una Catalunya lliure i justa.