Barberà del Vallès

Valoració europees

Cèsar Erill

El passat diumenge 24 de maig es van celebrar les eleccions al Parlament Europeu.
Des d’Esquerra Republicana, valorem molt positivament la victòria obtinguda a Catalunya pels partits que defensen el Dret a Decidir i en concret del nostre partit que ha quedat per primera vegada des de la tornada de la democràcia com a primera força en unes eleccions, guanyant a grans ciutats entre elles la capital, Barcelona.
Aquests resultats creiem que consoliden i posen en valor el procés en el que estem immersos una gran quantitat de la nostre població, el poder votar i decidir a les urnes quin ha de ser el nostre futur com a nació.
A nivell de la nostra comarca també hi ha hagut grans resultats, guanyant a ciutats on no s’obtenien tradicionalment grans resultats, com Sabadell, Terrassa, Rubí, Cerdanyola entre d’altres.
A Barberà del Vallès els resultats també han estat bons. Els 1505 vots ens han fet pujar a la tercera posició, tan sols 16 vots per darrera d’ICV-EUiA (1521) i reduint les distàncies amb el partit hegemònic a la nostre ciutat els darrers anys, el PSC-PSOE  (2411).
En relació a les últimes europees del 2009, hem passat del  4.26% al 13,63%, i si ho comparem amb les ultimes eleccions al Parlament de Catalunya, les més recents, també hem augmentat en vots I percentatge, guanyant per primera vegada en una taula, al TMC, i quedant segons en quatre taules més.
Més enllà de la fredor dels números, creiem que el nostre projecte es va consolidant poc a poc a la nostra ciutat, tot i la dificultat d’arribar a la gent al no tenir representació a l’Ajuntament.
La realitat és que dia a dia tenim més gent que s’acosta a nosaltres i vol col·laborar, conèixer els nostres plantejaments, i encara millor explicar-nos les seves idees, les seves queixes i les seves preocupacions.
Perquè no pretenem imposar un programa municipal sortit del no res, volem parlar amb tothom, i conèixer a fons quines són les necessitats reals dels nostres ciutadans.
Aquest projecte no funciona sense la gent de Barberà, per això us volem agrair la vostra confiança i la vostra força, que ens empeny i  com diria el cantautor, ens empeny i ens revolta.
Volem formar part de la història propera del nostre país  i de la nostra ciutat, Barberà del Vallès i aquest proper any és fonamental per aconseguir-ho, per posar els valor republicans a primera línia de la política i de la societat.
En la campanya de les europees, vam fer un acte a ca n’Amiguet, al que va assistir poca gent. Dues persones del barri però, que no ens havien votat mai ni de lluny els van agradar els nostres plantejaments, favorables a la independència, però sobretot favorables a construir i reconstruir un estat del benestar, més just, social, participatiu, obert  i transparent.  Les idees republicanes.
Després de les eleccions ens vam trobar i em van dir, “hemos ganado eh?”. El canvi és possible, l’anirem fent poc a poc, pas a pas.