Barberà del Vallès

Dret a decidir

Pere Pubill i Linares

En el Ple de maig, ERC vàrem presentar una moció per adherir-nos al Pacte Nacional pel Referèndum. La resposta dels diferents partits, va ser més o menys l’esperada. PCPB, JxB i RecB, vàrem votar a favor. En contra, els de sempre: PSC i PP.
Els arguments, sempre els mateixos; manca de legalitat i de legitimitat. El PSC, segueix sense entendre que volem posar les urnes perquè el poble de Catalunya, decideixi el seu futur. Que es pugui triar entre el Sí i el NO a un Estat independent. Nosaltres creiem que Catalunya vol un estat propi per a desenvolupar-se segons el seu criteri, no per oposar-se a res ni a ningú. Encara no heu entès que el procés actual no es fa contra ningú. Companyes, les lleis no sempre s'ajusten al bé comú o a la realitat canviant i per això es modifiquen. El sufragi universal o la igualtat racial, mai haurien estat possibles sense moviments ciutadans que aconsegueixen canvis legislatius i millores històriques. Això és la Democràcia, el respecte a les opinions dels altres. En una sentència sobre Kosovo, el Tribunal Internacional de Justicia de l'Haya exposava que, en cas que s'esgotessin altres vies d'entesa i els actors polítics legítims proclamessin de forma no violenta una declaració d'independència, no es podria oposar cap obstacle legal internacional.
Em fa llàstima veure que el psc, que ha governat tants anys a casa nostra, no veu que aquest no és el camí. Dieu en algunes ocasions, que representeu a la “Catalunya real”, però la Catalunya real vol votar i no la deixeu. Voteu el que creieu millor per aquest poble companys, però voteu! Quina és la por que teniu? Tanmateix, no ens voleu deixar votar perquè no sigui que guanyi el SÍ? Quins són els vostres arguments reals? Els del PP ja els hem escoltat, també en el Ple. Només l’amenaça com a argument. Només teniu aquest? Els nostres arguments són uns altres, els de la democràcia real.

El Dret a decidir, no es fonamenta en el dret dels pobles, si no en el de la ciutadania, per tant la nostra, també ha de poder exercir-lo.

Ofesos com sempre que parleu. Però perquè no us ofeneu quan el Sr. Fernández Díaz, que és ell la víctima després de reconèixer que s’han carregat el nostre sistema sanitari? Podeu mirar als ulls a qualsevol família que hem perdut algún membre de la mateixa, per no haver pogut ser atès amb els mitjans que hauria estat desitjable?
Perquè us ofeneu tant quan parlem de desnonaments de persones i no quan es diuen els milers de milions destinats a salvar els bancs? Perquè us ofèn tant una estelada i no us ofèn la precarietat laboral, les banderes del pollastre o la corrupció que pressumptament, tan bé coneixeu en el vostre partit? Quan es demana més democràcia, no és allò de “per nosaltres els sobres i per vosaltres les sobres”.
Perquè us ofeneu tant quan demanem poder votar i que la gent decideixi el seu futur, per decidir el model d’Estat on volem viure? Perquè, tot el que té a veure amb el Procés, ho solucioneu amb els tribunals, i la corrupció no? Amb aquesta actitud, demostreu que teniu por, por de perdre el referèndum. Nosaltres, arribat el cas, quan es faci, si perdem, com a demòcrates que som, acceptarem que la societat encara no desitja el mateix que defensem nosaltres. I no passarà res, ens aixecarem i seguirem lluitant perquè en un futur aquesta majoria sigui amplia. Vosaltres no voleu ni preguntar a la gent.

Pere Pubill i Linares