Barberà del Vallès

Totes les opinions

Pere Pubill i Linares

Dret a decidir

En el Ple de maig, ERC vàrem presentar una moció per adherir-nos al Pacte Nacional pel Referèndum. La resposta dels diferents partits, va ser més o menys l’esperada. PCPB, JxB i RecB, vàrem votar a favor. En contra, els de sempre: PSC i PP. Els arguments, sempre els mateixos; manca de legalitat i de legitimitat. El PSC, segueix sense entendre que volem posar les urnes perquè el poble de Catalunya, decideixi el seu futur.

Carme Ruiz i Gonzàlez

Els assassins masclistes s’acarnissen amb els fills de les seves parelles

“Un home mata amb un ganivet la seva companya i el seu fill de 12 anys”. “Quatre menors i una noia de 18 anys han mort des de principi d’any en crims de violència de gènere” Són alguns dels titulars que estem, per desgràcia, acostumats i acostumades a veure als diaris. Però cal prendre consciència.   No és nou que els homes matin a les dones. És una plaga. Només a Catalunya, es presenten més de 30 denúncies cada dia per violència masclista.

Mireia Gil

50 dies com a militant

“Estarem en campanya permanent fins al 9N” li sentia proclamar a Oriol Junqueras a l’acte final de campanya del passat mes de maig. L’havia sentit altres vegades dir frases amb la mateixa força però aquesta per a mi va ser especial, va ser decisiva. Era el moment de passar a l’acció, de formar part d’aquesta campanya. Saps que has pres la decisió correcte quan comuniques a una amiga íntima de fa molts anys la teva recent militància al partit i la seva resposta és “Per fi! Ja era hora que et decidissis”.

Cèsar Erill

Valoració europees

El passat diumenge 24 de maig es van celebrar les eleccions al Parlament Europeu. Des d’Esquerra Republicana, valorem molt positivament la victòria obtinguda a Catalunya pels partits que defensen el Dret a Decidir i en concret del nostre partit que ha quedat per primera vegada des de la tornada de la democràcia com a primera força en unes eleccions, guanyant a grans ciutats entre elles la capital, Barcelona.

Cèsar Erill

Eleccions

El proper diumenge hi ha eleccions al Parlament Europeu. La majoria de gent les veiem com una cosa allunyada de la nostra realitat, i la participació és molt minsa. Realment no és així, ja que a Europa es decideixen, i cada cop més moltes lleis que ens afecten molt directament a tots nosaltres, per tant, ens convé tenir el màxim de representants progressistes, en contra de més retallades i a favor d’una major justícia social.

Pere Pubill

Pere Pubill, candidat eleccions municipals 2015

Avui el meu article estarà signat amb nom i cognoms, perquè crec que el moment s’ho mereix. És encara, 1 de maig, un dia molt especial per mi,per motius personals,  i un dia molt especial també per la classe treballadora, per la lluita pels drets laborals i pels dret de les persones. Aquests drets estan en un mal moment, aprofitant la conjuntura d’una crisi inventada pel gran capital i pagada per les classes mitjanes i baixes de la nostre societat.

El paper dels Sindicats, tot allò que no volen que s’expliqui.

El paper dels Sindicats, tot allò que no volen que s’expliqui. El passat dia 2 d’abril, la secció local d’Esquerra Republicana, va organitzar un debat sobre els dos anys de la Reforma Laboral i el paper dels sindicats en el Dret a decidir. Una cinquantena de persones, van escoltar el que deia el Josep Mª Álvarez, secretari general de la UGT, i l’Oriol Amorós, Diputat al Parlament de Catalunya per ERC.

Pere Pubill

La Gent d'Esquerra Republicana de Catalunya

La gent d’Esquerra Republicana de Catalunya, no només estem per la lluita independentista. Malgrat  que els partits del NO, ho vulguin fer creure a la ciutadania, nosaltres treballem també, a favor de la sostenibilitat, volem reforçar la qualitat de vida en l’àmbit de la quotidianitat, avançar en l’aprofundiment de la vida democràtica i potenciar el vessant cultural i de catalanitat dels nostres municipis.