Barcelona Vella

Totes les notícies

Cal un Pla Estratègic d’Acció Social per a Ciutat Vella

En el passat Plenari de Ciutat Vella del dia 24 d’octubre, el nostre Grup va presentar una iniciativa per tal de donar resposta a l’emergència social i als col·lectius més vulnerables del Districte. Vàrem proposar l’elaboració d’un Pla Estratègic d’Acció Social per als propers cinc anys, que serveixi d’eix vertebrador de les polítiques socials a Ciutat Vella. Proposàvem que fos elaborat per les entitats que treballen al Districte en els àmbits de pobresa, exclusió social, infància, adolescència, joventut, gent gran, dependència, diversitat funcional i habitatge, en col·laboració amb els tècnics de l’Ajuntament de Barcelona, experts en la matèria i els diferents grups municipals que conformen el Plenari de Ciutat Vella. Malauradament, el govern del Districte va votar-hi en contra. Hem perdut una oportunitat històrica de tenir una eina que pretén evitar situacions de desigualtats i de fer polítiques des de l’esquerra. Des del Grup Municipal d’ERC, reclamem al govern municipal que surti de la pancarta, que deixi de fer d’oposició a l’oposició i es posi a governar. Portem massa temps d’inacció política i els veïnes i les veïnes no s’ho mereixen. Nosaltres continuarem sent proactius i propositius, sempre al servei de la ciutadania. Des del nostre grup continuarem vetllant per la lluita contra les desigualtats i la defensa dels col·lectius més vulnerables, perquè volem una ciutat d’esquerres amb valors republicans. Antoni Vidal i Ruiz Conseller-Portaveu del GM ERC Ciutat Vella (adjuntem proposició)

PLENARI DE CONSTITUCIÓ: COMENCEM UN NOU MANDAT A CIUTAT VELLA

El passat 24 de juliol va tenir lloc el Plenari de Constitució del Consell de Districte de Ciutat Vella. En aquest mandat serem quatre els/les consellers/es que estarem defensant els interessos de les veïnes i veïns de Ciutat Vella, la Laura de la Cruz, el Jordi Callejo, l’Alba Segura, i servidor. Primer de tot, voldria felicitar al nou President del Districte, al Regidor Jordi Coronas del Grup Municipal d’ERC Barcelona, a qui, com no podia ser d’una altra manera hem donat tot el nostre suport. De ben segur, garantirà el bon debat i funcionament d’aquest Plenari. Nosaltres, guanyadors d’aquestes eleccions municipals, finalment no hem pogut governar a conseqüència d’un pacte indigne entre Barcelona en Comú, el PSC -defensors del 155- i la dreta que representa el senyor Valls. Ens vàrem presentar a les eleccions amb un programa de govern per tal de Reimpulsar Barcelona i el Districte de Ciutat Vella. Un Districte on, sovint, les veïnes i veïns es senten ciutadans de segona. Un Districte on la sensació general és d’absoluta degradació i deixadesa. Tenim moltes qüestions cabdals sobre la taula: - El problema creixent d’inseguretat i d’incivisme. Podem veure com s’han incrementat, exponencialment, als nostres carrers i places els robatoris amb violència i les agressions sexuals i al col·lectiu LGTBI; - Ens enfrontem, també, a un greu problema d’emergència habitacional. En pocs anys, Ciutat Vella ha perdut, aproximadament, el 15% de la població i, malauradament,  aquesta xifra tendeix a l’alça; - Una tercera qüestió és l’emergència social que es dona als carrers i a les llars del nostre Districte. Així com també la pobresa energètica. Cal donar solucions d’esquerres als col·lectius més vulnerables de Ciutat Vella; - Un tema preocupant és la crisi del teixit comercial, sobretot del petit comerç, cada dia més malmès. Són molts els comerciants que han de baixar la persiana i marxar del Districte, i això no ens ho podem permetre a Ciutat Vella.

Fossar de les Moreres 2017

Amb la Marxa de la Llum i encapçalats per la Coronela de Barcelona, la representació d'ERC Barcelona Vella i d'ERC Barcelona, ha arribat al Fossar de les Moreres, on ja no hi cabia ningú més, per tal de fer l'ofrena floral al màrtirs de 1714 i començar l'acte dels Parlaments, que enguany ha presentat la nostre Presidenta, Marina Gassol.  El primer parlament ha estat a càrrec del President del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, que ha destacat que 'Quan l'1-O dipositem el vot a l'urna, recordarem la lluita dels nostres avis i àvies' . 'L'1-O els col·legis estaran oberts, i hi haurà urnes i paperetes. Que no intentin enganyar-nos'.  El segon parlament ha estat del politòleg Ramon Cotarelo, que ha estat rebut amb una gran ovació i que just havia arribat de Madrid feia uns minuts. Cotarelo ha estat molt aplaudit quan ha desgranat tots els agraïments que els catalans hem de donar als nostres contraris esmentats 1 per un  i que podríem resumir en la frase següent: 'Muchas gracias al gobierno español, a la monarquía y al TC. Gracias a todos ellos estamos hoy aquí'​.  En l'últim parlament de la nit, ha estat la Secretària General d'ERC, Marta Rovira, rebuda amb crits de "Valenta", en referència al moment en què en el Parlament va invocar l'article  81.3 per tal de canviar l'ordre del dia per començar a tramitar les "Lleis de Desconnexió", la que ha encès tot el Fossar que era plé a vessar.  Del seu parlament, podem destacar les següents frases:  'Dimecres al Parlament vam exercir el nostre dret a l'autodeterminació. Ens és inherent com a poble'​. 'La majoria política de l'Estat espanyol, que aquí és minoritària, ens bloqueja qualsevol avenç'. 'L'1 d'octubre ja no va només d'independència; ens hi juguem la democràcia i les llibertats públiques'​. L'acte s'ha tancat amb el Fossar cantant l'Himne Nacional de Catalunya, "Els Segadors".

Marxa de la Llum

A les 11 de la nit ens hem aplegat a la Plaça Palau just al Monument al General Moragues per honorar-lo i preparar el camí pels carrers de la Barcelona Vella cap al Fossar. Amb la presentació de l'Esther Miralles, Secretaria de Campanyes de Barcelona Vella i les paraules del Conseller-Portaveu Marc Borràs, que ha destacat que  'Som un sol poble i la nostra causa és la democràcia i la llibertat. Volem fer un país just i lliure' 'L'1 doctubre votarem i guanyarem. Aquest procés no té marxa enrere'​. En presència d'unes 500 persones i la participació de "La Coronela de Bcn", hem posat camí cap al Fossar de les Moreres amb la Marxa de la Llum pels carrers de la Barcelona Vella.

L'Ajuntament comprarà Lancaster 7-13

La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat una proposició d'ERC que insta el govern a fer "totes les accions necessàries" per adquirir en forma de propietat municipal els edificis del carrer Lancaster 7, 9, 11, 13 i 13bis. ERC Barcelona ha justificat la mesura per la situació d'assetjament immobiliari a què estan sotmesos els veïns i les condicions d'insalubritat en què es troben els immobles. La regidora d'ERC a l'Ajuntament Montse Benedí ha assegurat que "no n'hi ha prou amb sortir als mitjans a dir que s'especula amb l'habitatge, sinó que cal actuar". Benedí ha recordat que hi ha noves informacions que apunten a una venda en pack dels immobles del carrer Lancaster 7-13bis, i ha apuntat que "és una oportunitat que no podem deixar escapar".  La regidora republicana ha recordat també la proposició presentada per ERC al plenari de districte de Ciutat Vella ( http://locals.esquerra.cat/bcnvella/article/90014/proposta-carrer-lancaster ) per "activar amb caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa l'Ajuntament en aplicació de la Llei 24/2015 per afrontar l'emergència habitacional" i activar el dret a tanteig i retracte per definir tot el Raval Sud com a zona preferent. "Si l'Ajuntament compra els edificis del carrer Lancaster donarem un missatge de força davant els fons voltors, i els veïns i veïnes podran continuar vivint a casa seva", ha sentenciat. La proposta s'ha aprovat amb els vots a favor d'ERC, BeC, PSC, Grup Demòcrata i CUP.

Recollida de propostes Quina Via Laietana vols?

En el marc de la Casa dels Entremesos i moderat l'acte per en Jordi Coronas i l'Alfred Bosch, dilluns 22 de maig vam trobar-nos amb veïns i comerciants de la Via Laietana, per poder recollir les propostes que volguessin fer-nos arribar. L'acte que fou força concorregut i amb una participació molt alta, tindrà continuació un cop estudiades les propostes recollides per tal de fer realitat la Via Laietana que volen els veïns i comerciants i que és molt diferent de l'actual eix viari que trenca Ciutat Vella.

Proposició Carrer Lancaster

En el passat Plenari de Ciutat Vella, el nostre Conseller-Portaveu Marc Borràs, va presentar una proposició per tal que s'activin en caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa el consistori per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. Activar el dret de tanteig i retracte definint tot el Raval Sud com a zona preferent i l'establiment d'una Àrea de Conservació i Rehabilitació al carrer de Lancaster, en un termini de tres mesos. La proposició la podeu veure en video en aquest enllaç: https://youtu.be/Hdlqc2CgjwM . La resposta de la Regidora Gala Pin tot i votar a favor de la proposició d'ERC Bcn Vella semblava que ho donava tot per enllestit i que funcionaven els mecanismes de l'Ajuntament: https://youtu.be/jqzg25388zs . Però les veïnes, Sara i Zebida que van parlar com a portaveus dels veïns afectats, van deixar clar que els mecanismes de l'Ajuntament no han funcionat per ara i que la Regidora no havia dedicat gaire temps a escoltar-los ni a ajudar-los: https://youtu.be/sDUG5ttZtg0 . La proposició es va aprovar amb 16 vots a favor de tots els Grups, llevat l'abstenció del Partit Popular. Però això no s'ha acabat. Els veïns del carrer Lancaster 7, 9 i 11 segueixen en la mateixa situació i és urgent posar-hi remei. Seguirem recolzant-los en la seva lluita.

Quina Via Laietana vols?

Debat ciutadà moderat per en Jordi Coronas, Regidor-Portaveu d'ERC a l'Ajuntament i Alfred Bosch, President del Grup Municipal a l'Ajuntament. Vine i explica-ho!!

Plenari de Districte

Dijous 11 de Maig en el Plenari de Districte que està convocat per les 7 de la tarda, ERC Barcelona Vella presentarà una proposició, un prec i una pregunta que us detallem a continuació: Proposició Que s'activin en caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa el consistori per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. Activar el dret de tanteig i retracte definint tot el Raval Sud com a zona preferent i l'establiment d'una Àrea de Conservació i Rehabilitació al carrer de Lancaster, en un termini de tres mesos. Prec Implementar les modificacions necessàries en el planejament urbanístic vigent per tal de transformar les dues pistes de la Maquinista, situades en el Passeig de Salvat-Papasseit 45, en un Pavelló Poliesportiu Municipal. Pregunta Com és possible que el Districte hagi concedit el corresponent permís d'obra a la propietat del immoble del carrer La Nau 1, incomplint la legalitat vigent?