Barcelona Vella

Totes les notícies

L'Ajuntament comprarà Lancaster 7-13

La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat una proposició d'ERC que insta el govern a fer "totes les accions necessàries" per adquirir en forma de propietat municipal els edificis del carrer Lancaster 7, 9, 11, 13 i 13bis. ERC Barcelona ha justificat la mesura per la situació d'assetjament immobiliari a què estan sotmesos els veïns i les condicions d'insalubritat en què es troben els immobles. La regidora d'ERC a l'Ajuntament Montse Benedí ha assegurat que "no n'hi ha prou amb sortir als mitjans a dir que s'especula amb l'habitatge, sinó que cal actuar". Benedí ha recordat que hi ha noves informacions que apunten a una venda en pack dels immobles del carrer Lancaster 7-13bis, i ha apuntat que "és una oportunitat que no podem deixar escapar".  La regidora republicana ha recordat també la proposició presentada per ERC al plenari de districte de Ciutat Vella ( http://locals.esquerra.cat/bcnvella/article/90014/proposta-carrer-lancaster ) per "activar amb caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa l'Ajuntament en aplicació de la Llei 24/2015 per afrontar l'emergència habitacional" i activar el dret a tanteig i retracte per definir tot el Raval Sud com a zona preferent. "Si l'Ajuntament compra els edificis del carrer Lancaster donarem un missatge de força davant els fons voltors, i els veïns i veïnes podran continuar vivint a casa seva", ha sentenciat. La proposta s'ha aprovat amb els vots a favor d'ERC, BeC, PSC, Grup Demòcrata i CUP.

Recollida de propostes Quina Via Laietana vols?

En el marc de la Casa dels Entremesos i moderat l'acte per en Jordi Coronas i l'Alfred Bosch, dilluns 22 de maig vam trobar-nos amb veïns i comerciants de la Via Laietana, per poder recollir les propostes que volguessin fer-nos arribar. L'acte que fou força concorregut i amb una participació molt alta, tindrà continuació un cop estudiades les propostes recollides per tal de fer realitat la Via Laietana que volen els veïns i comerciants i que és molt diferent de l'actual eix viari que trenca Ciutat Vella.

Proposició Carrer Lancaster

En el passat Plenari de Ciutat Vella, el nostre Conseller-Portaveu Marc Borràs, va presentar una proposició per tal que s'activin en caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa el consistori per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. Activar el dret de tanteig i retracte definint tot el Raval Sud com a zona preferent i l'establiment d'una Àrea de Conservació i Rehabilitació al carrer de Lancaster, en un termini de tres mesos. La proposició la podeu veure en video en aquest enllaç: https://youtu.be/Hdlqc2CgjwM . La resposta de la Regidora Gala Pin tot i votar a favor de la proposició d'ERC Bcn Vella semblava que ho donava tot per enllestit i que funcionaven els mecanismes de l'Ajuntament: https://youtu.be/jqzg25388zs . Però les veïnes, Sara i Zebida que van parlar com a portaveus dels veïns afectats, van deixar clar que els mecanismes de l'Ajuntament no han funcionat per ara i que la Regidora no havia dedicat gaire temps a escoltar-los ni a ajudar-los: https://youtu.be/sDUG5ttZtg0 . La proposició es va aprovar amb 16 vots a favor de tots els Grups, llevat l'abstenció del Partit Popular. Però això no s'ha acabat. Els veïns del carrer Lancaster 7, 9 i 11 segueixen en la mateixa situació i és urgent posar-hi remei. Seguirem recolzant-los en la seva lluita.

Quina Via Laietana vols?

Debat ciutadà moderat per en Jordi Coronas, Regidor-Portaveu d'ERC a l'Ajuntament i Alfred Bosch, President del Grup Municipal a l'Ajuntament. Vine i explica-ho!!

Plenari de Districte

Dijous 11 de Maig en el Plenari de Districte que està convocat per les 7 de la tarda, ERC Barcelona Vella presentarà una proposició, un prec i una pregunta que us detallem a continuació: Proposició Que s'activin en caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa el consistori per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. Activar el dret de tanteig i retracte definint tot el Raval Sud com a zona preferent i l'establiment d'una Àrea de Conservació i Rehabilitació al carrer de Lancaster, en un termini de tres mesos. Prec Implementar les modificacions necessàries en el planejament urbanístic vigent per tal de transformar les dues pistes de la Maquinista, situades en el Passeig de Salvat-Papasseit 45, en un Pavelló Poliesportiu Municipal. Pregunta Com és possible que el Districte hagi concedit el corresponent permís d'obra a la propietat del immoble del carrer La Nau 1, incomplint la legalitat vigent?

Feria de Abril 2017

Des de demà divendres 28 d'abril fins el 7 de maig, Esquerra Republicana de Barcelona instal·la Caseta a la Feria d'Abril d'enguany que es celebrarà al Parc del Fòrum. Els de Ciutat Vella, hi serem el dilluns 1 de maig des de les 11 a les 16 hores i participarem d'un vermut que compartirem amb el Diputat de Junts pel Sí, Eduardo Reyes. Hi sou convidats!!

Celebrat el Congrés Extraordinari

Dimecres fou jornada electoral a Barcelona Vella. Des de les 12 del migdia i fins les 8 del vespre, els militants van exercir el seu dret a votar o no, la única candidatura que es va presentar. L'escrutini va reflectir 45 vots per la candidatura encapçalada per na Marina Gassol i Ventura i posteriorment en el transcurs del Congrés fou ratificada la Permanent proposada per la candidatura. Així doncs la nova Permanent es aquesta:  Presidenta: Marina Gassol i Ventura Secretaria d’Organització i Finances: Josep Maria Boronat i Pujals Secretaria d'Acció Política i Sectorial: Marina Gassol i Ventura Secretaria d’Imatge i Comunicació: Josep Coscojuela i López Secretaria de Xarxes i Comunicació 2.0 : Marta Carbó i Isern Secretaria de la Dona: Pilar Roca i Salarich Secretaria de Política Municipal i Parlamentària: Jordi Fernandez Cuadrench Secretaria de Campanyes i Mobilitzacions: Esther Miralles i Ripoll

Proclamació de Candidatures - Congrés de Districte Extraordinari

La Comissió Organitzadora del Congrés Extraordinari del Casal Barcelona Vella,ha enviat per correu electrònic el següent comunicat: Benvolguts, benvolgudes,   La comissió organitzadora del Congrés extraordinari del Casal d'ERC Barcelona Vella, que tindrà lloc el proper dimecres 12 d’abril, ha rebut i validat una candidatura.   A continuació s'informa del nombre d'avals recollits i de la proposta de permanent de la candidatura:   •             Candidatura a la presidència: Marina Gassol i Ventura: 57 avals sobre un cens de 112 militants amb dret a vot.   Proposta de permanent: o             Secretaria d’Organització i Finances: Josep M. Boronat i Pujals o             Secretaria d'Acció política i Sectorial: Marina Gassol i Ventura o             Secretaria d’Imatge i Comunicació: Josep Coscojuela i López o             Secretaria de Comunicació 2.0 : Marta Carbó i Isern o             Secretaria de la Dona: Pilar Roca i Salarich o             Secretaria de Política Municipal i Parlamentària: Jordi Fernandez Cuadrench o             Secretaria de Campanyes i Mobilitzacions: Esther Miralles i Ripoll   Finalment, adjuntem la proposta de programa d'actuació:  http://locals.esquerra.cat/bcnvella/document/7592  presentat per la candidatura encapçalada per na Marina Gassol i Ventura     Cordialment, Comissió Organitzadora