Barcelona Vella

Totes les notícies

Fossar de les Moreres 2017

Amb la Marxa de la Llum i encapçalats per la Coronela de Barcelona, la representació d'ERC Barcelona Vella i d'ERC Barcelona, ha arribat al Fossar de les Moreres, on ja no hi cabia ningú més, per tal de fer l'ofrena floral al màrtirs de 1714 i començar l'acte dels Parlaments, que enguany ha presentat la nostre Presidenta, Marina Gassol.  El primer parlament ha estat a càrrec del President del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, que ha destacat que 'Quan l'1-O dipositem el vot a l'urna, recordarem la lluita dels nostres avis i àvies' . 'L'1-O els col·legis estaran oberts, i hi haurà urnes i paperetes. Que no intentin enganyar-nos'.  El segon parlament ha estat del politòleg Ramon Cotarelo, que ha estat rebut amb una gran ovació i que just havia arribat de Madrid feia uns minuts. Cotarelo ha estat molt aplaudit quan ha desgranat tots els agraïments que els catalans hem de donar als nostres contraris esmentats 1 per un  i que podríem resumir en la frase següent: 'Muchas gracias al gobierno español, a la monarquía y al TC. Gracias a todos ellos estamos hoy aquí'​.  En l'últim parlament de la nit, ha estat la Secretària General d'ERC, Marta Rovira, rebuda amb crits de "Valenta", en referència al moment en què en el Parlament va invocar l'article  81.3 per tal de canviar l'ordre del dia per començar a tramitar les "Lleis de Desconnexió", la que ha encès tot el Fossar que era plé a vessar.  Del seu parlament, podem destacar les següents frases:  'Dimecres al Parlament vam exercir el nostre dret a l'autodeterminació. Ens és inherent com a poble'​. 'La majoria política de l'Estat espanyol, que aquí és minoritària, ens bloqueja qualsevol avenç'. 'L'1 d'octubre ja no va només d'independència; ens hi juguem la democràcia i les llibertats públiques'​. L'acte s'ha tancat amb el Fossar cantant l'Himne Nacional de Catalunya, "Els Segadors".

Marxa de la Llum

A les 11 de la nit ens hem aplegat a la Plaça Palau just al Monument al General Moragues per honorar-lo i preparar el camí pels carrers de la Barcelona Vella cap al Fossar. Amb la presentació de l'Esther Miralles, Secretaria de Campanyes de Barcelona Vella i les paraules del Conseller-Portaveu Marc Borràs, que ha destacat que  'Som un sol poble i la nostra causa és la democràcia i la llibertat. Volem fer un país just i lliure' 'L'1 doctubre votarem i guanyarem. Aquest procés no té marxa enrere'​. En presència d'unes 500 persones i la participació de "La Coronela de Bcn", hem posat camí cap al Fossar de les Moreres amb la Marxa de la Llum pels carrers de la Barcelona Vella.

L'Ajuntament comprarà Lancaster 7-13

La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat una proposició d'ERC que insta el govern a fer "totes les accions necessàries" per adquirir en forma de propietat municipal els edificis del carrer Lancaster 7, 9, 11, 13 i 13bis. ERC Barcelona ha justificat la mesura per la situació d'assetjament immobiliari a què estan sotmesos els veïns i les condicions d'insalubritat en què es troben els immobles. La regidora d'ERC a l'Ajuntament Montse Benedí ha assegurat que "no n'hi ha prou amb sortir als mitjans a dir que s'especula amb l'habitatge, sinó que cal actuar". Benedí ha recordat que hi ha noves informacions que apunten a una venda en pack dels immobles del carrer Lancaster 7-13bis, i ha apuntat que "és una oportunitat que no podem deixar escapar".  La regidora republicana ha recordat també la proposició presentada per ERC al plenari de districte de Ciutat Vella ( http://locals.esquerra.cat/bcnvella/article/90014/proposta-carrer-lancaster ) per "activar amb caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa l'Ajuntament en aplicació de la Llei 24/2015 per afrontar l'emergència habitacional" i activar el dret a tanteig i retracte per definir tot el Raval Sud com a zona preferent. "Si l'Ajuntament compra els edificis del carrer Lancaster donarem un missatge de força davant els fons voltors, i els veïns i veïnes podran continuar vivint a casa seva", ha sentenciat. La proposta s'ha aprovat amb els vots a favor d'ERC, BeC, PSC, Grup Demòcrata i CUP.

Recollida de propostes Quina Via Laietana vols?

En el marc de la Casa dels Entremesos i moderat l'acte per en Jordi Coronas i l'Alfred Bosch, dilluns 22 de maig vam trobar-nos amb veïns i comerciants de la Via Laietana, per poder recollir les propostes que volguessin fer-nos arribar. L'acte que fou força concorregut i amb una participació molt alta, tindrà continuació un cop estudiades les propostes recollides per tal de fer realitat la Via Laietana que volen els veïns i comerciants i que és molt diferent de l'actual eix viari que trenca Ciutat Vella.

Proposició Carrer Lancaster

En el passat Plenari de Ciutat Vella, el nostre Conseller-Portaveu Marc Borràs, va presentar una proposició per tal que s'activin en caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa el consistori per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. Activar el dret de tanteig i retracte definint tot el Raval Sud com a zona preferent i l'establiment d'una Àrea de Conservació i Rehabilitació al carrer de Lancaster, en un termini de tres mesos. La proposició la podeu veure en video en aquest enllaç: https://youtu.be/Hdlqc2CgjwM . La resposta de la Regidora Gala Pin tot i votar a favor de la proposició d'ERC Bcn Vella semblava que ho donava tot per enllestit i que funcionaven els mecanismes de l'Ajuntament: https://youtu.be/jqzg25388zs . Però les veïnes, Sara i Zebida que van parlar com a portaveus dels veïns afectats, van deixar clar que els mecanismes de l'Ajuntament no han funcionat per ara i que la Regidora no havia dedicat gaire temps a escoltar-los ni a ajudar-los: https://youtu.be/sDUG5ttZtg0 . La proposició es va aprovar amb 16 vots a favor de tots els Grups, llevat l'abstenció del Partit Popular. Però això no s'ha acabat. Els veïns del carrer Lancaster 7, 9 i 11 segueixen en la mateixa situació i és urgent posar-hi remei. Seguirem recolzant-los en la seva lluita.

Quina Via Laietana vols?

Debat ciutadà moderat per en Jordi Coronas, Regidor-Portaveu d'ERC a l'Ajuntament i Alfred Bosch, President del Grup Municipal a l'Ajuntament. Vine i explica-ho!!

Plenari de Districte

Dijous 11 de Maig en el Plenari de Districte que està convocat per les 7 de la tarda, ERC Barcelona Vella presentarà una proposició, un prec i una pregunta que us detallem a continuació: Proposició Que s'activin en caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa el consistori per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. Activar el dret de tanteig i retracte definint tot el Raval Sud com a zona preferent i l'establiment d'una Àrea de Conservació i Rehabilitació al carrer de Lancaster, en un termini de tres mesos. Prec Implementar les modificacions necessàries en el planejament urbanístic vigent per tal de transformar les dues pistes de la Maquinista, situades en el Passeig de Salvat-Papasseit 45, en un Pavelló Poliesportiu Municipal. Pregunta Com és possible que el Districte hagi concedit el corresponent permís d'obra a la propietat del immoble del carrer La Nau 1, incomplint la legalitat vigent?

Feria de Abril 2017

Des de demà divendres 28 d'abril fins el 7 de maig, Esquerra Republicana de Barcelona instal·la Caseta a la Feria d'Abril d'enguany que es celebrarà al Parc del Fòrum. Els de Ciutat Vella, hi serem el dilluns 1 de maig des de les 11 a les 16 hores i participarem d'un vermut que compartirem amb el Diputat de Junts pel Sí, Eduardo Reyes. Hi sou convidats!!