Barcelona Vella

Totes les notícies

Proposició Carrer Lancaster

En el passat Plenari de Ciutat Vella, el nostre Conseller-Portaveu Marc Borràs, va presentar una proposició per tal que s'activin en caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa el consistori per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. Activar el dret de tanteig i retracte definint tot el Raval Sud com a zona preferent i l'establiment d'una Àrea de Conservació i Rehabilitació al carrer de Lancaster, en un termini de tres mesos. La proposició la podeu veure en video en aquest enllaç: https://youtu.be/Hdlqc2CgjwM . La resposta de la Regidora Gala Pin tot i votar a favor de la proposició d'ERC Bcn Vella semblava que ho donava tot per enllestit i que funcionaven els mecanismes de l'Ajuntament: https://youtu.be/jqzg25388zs . Però les veïnes, Sara i Zebida que van parlar com a portaveus dels veïns afectats, van deixar clar que els mecanismes de l'Ajuntament no han funcionat per ara i que la Regidora no havia dedicat gaire temps a escoltar-los ni a ajudar-los: https://youtu.be/sDUG5ttZtg0 . La proposició es va aprovar amb 16 vots a favor de tots els Grups, llevat l'abstenció del Partit Popular. Però això no s'ha acabat. Els veïns del carrer Lancaster 7, 9 i 11 segueixen en la mateixa situació i és urgent posar-hi remei. Seguirem recolzant-los en la seva lluita.

Quina Via Laietana vols?

Debat ciutadà moderat per en Jordi Coronas, Regidor-Portaveu d'ERC a l'Ajuntament i Alfred Bosch, President del Grup Municipal a l'Ajuntament. Vine i explica-ho!!

Plenari de Districte

Dijous 11 de Maig en el Plenari de Districte que està convocat per les 7 de la tarda, ERC Barcelona Vella presentarà una proposició, un prec i una pregunta que us detallem a continuació: Proposició Que s'activin en caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa el consistori per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. Activar el dret de tanteig i retracte definint tot el Raval Sud com a zona preferent i l'establiment d'una Àrea de Conservació i Rehabilitació al carrer de Lancaster, en un termini de tres mesos. Prec Implementar les modificacions necessàries en el planejament urbanístic vigent per tal de transformar les dues pistes de la Maquinista, situades en el Passeig de Salvat-Papasseit 45, en un Pavelló Poliesportiu Municipal. Pregunta Com és possible que el Districte hagi concedit el corresponent permís d'obra a la propietat del immoble del carrer La Nau 1, incomplint la legalitat vigent?

Feria de Abril 2017

Des de demà divendres 28 d'abril fins el 7 de maig, Esquerra Republicana de Barcelona instal·la Caseta a la Feria d'Abril d'enguany que es celebrarà al Parc del Fòrum. Els de Ciutat Vella, hi serem el dilluns 1 de maig des de les 11 a les 16 hores i participarem d'un vermut que compartirem amb el Diputat de Junts pel Sí, Eduardo Reyes. Hi sou convidats!!

Celebrat el Congrés Extraordinari

Dimecres fou jornada electoral a Barcelona Vella. Des de les 12 del migdia i fins les 8 del vespre, els militants van exercir el seu dret a votar o no, la única candidatura que es va presentar. L'escrutini va reflectir 45 vots per la candidatura encapçalada per na Marina Gassol i Ventura i posteriorment en el transcurs del Congrés fou ratificada la Permanent proposada per la candidatura. Així doncs la nova Permanent es aquesta:  Presidenta: Marina Gassol i Ventura Secretaria d’Organització i Finances: Josep Maria Boronat i Pujals Secretaria d'Acció Política i Sectorial: Marina Gassol i Ventura Secretaria d’Imatge i Comunicació: Josep Coscojuela i López Secretaria de Xarxes i Comunicació 2.0 : Marta Carbó i Isern Secretaria de la Dona: Pilar Roca i Salarich Secretaria de Política Municipal i Parlamentària: Jordi Fernandez Cuadrench Secretaria de Campanyes i Mobilitzacions: Esther Miralles i Ripoll

Proclamació de Candidatures - Congrés de Districte Extraordinari

La Comissió Organitzadora del Congrés Extraordinari del Casal Barcelona Vella,ha enviat per correu electrònic el següent comunicat: Benvolguts, benvolgudes,   La comissió organitzadora del Congrés extraordinari del Casal d'ERC Barcelona Vella, que tindrà lloc el proper dimecres 12 d’abril, ha rebut i validat una candidatura.   A continuació s'informa del nombre d'avals recollits i de la proposta de permanent de la candidatura:   •             Candidatura a la presidència: Marina Gassol i Ventura: 57 avals sobre un cens de 112 militants amb dret a vot.   Proposta de permanent: o             Secretaria d’Organització i Finances: Josep M. Boronat i Pujals o             Secretaria d'Acció política i Sectorial: Marina Gassol i Ventura o             Secretaria d’Imatge i Comunicació: Josep Coscojuela i López o             Secretaria de Comunicació 2.0 : Marta Carbó i Isern o             Secretaria de la Dona: Pilar Roca i Salarich o             Secretaria de Política Municipal i Parlamentària: Jordi Fernandez Cuadrench o             Secretaria de Campanyes i Mobilitzacions: Esther Miralles i Ripoll   Finalment, adjuntem la proposta de programa d'actuació:  http://locals.esquerra.cat/bcnvella/document/7592  presentat per la candidatura encapçalada per na Marina Gassol i Ventura     Cordialment, Comissió Organitzadora

CONVOCATÒRIA DE CONGRÉS EXTRAORDINARI

Barcelona Vella, 28 de març de 2017 Benvolgut/da, Et convoco al proper Congrés Extraordinari de la Federació de Districte de Barcelona Vella d'Esquerra Republicana de Catalunya que tindrà lloc el proper dimecres 12 d’abril de 2017 a les 20 hores, a la Sala Martí Marcó del Casal Enriqueta Gallinat de Barcelona Vella, carrer Palau 2. L’horari de votació de la Jornada serà de 12h a 20h, i podreu dipositar el vostre vot en les urnes que trobareu al local del carrer Palau 2. L'obertura del Congrés tindrà lloc en primera i única convocatòria a les 20 hores del vespre. La inscripció tindrà lloc a partir de les 19.45 hores. La proposta d'ordre del dia és la següent: 1. Elecció de la Mesa. 2. Aprovació de l'Ordre del dia. 3. Lectura i aprovació, si s’escau, de l’acta del Congrés de Districte anterior. 4. Informe de la Presidència sortint 5. Informe econòmic. 6. Proclamació de la Presidència i la Permanent d’ERC Barcelona Vella 7. Torn de paraules. Tenen dret a presentar candidatura a la Presidència i a la Permanent la militància que estigui al corrent de pagament abans de la finalització del període de presentació de candidatures. Les candidatures a la presidència i la permanent s’hauran de lliurar per escrit a la comissió organitzadora cinc dies naturals abans del congrés (divendres 7 d’abril), amb la signatura de conformitat de totes les persones integrants. La presentació de la candidatura haurà d’incloure un programa d’actuació, així com les persones que formaran part de la permanent. Les candidatures a la permanent hauran d’anar acompanyades de l’aval d’un cinc per cent de la militància (6 avals). Cada militant només podrà avalar una candidatura. Els avals hauran de ser recollits amb els formularis que caldrà sol·licitar a la Comissió Organitzadora. Us recordem que per a poder participar a la Jornada i al Congrés, heu d’estar al corrent de pagament de les quotes a data 5 d’abril de 2017 i tenir una data d’alta de la vostra afiliació com a militant igual o anterior al 12 de gener de 2017, d’acord amb els llistats oficials de la base de dades d’ERC.