Barcelona Vella

Fossar de les Moreres 2017

Amb la Marxa de la Llum i encapçalats per la Coronela de Barcelona, la representació d'ERC Barcelona Vella i d'ERC Barcelona, ha arribat al Fossar de les Moreres, on ja no hi cabia ningú més, per tal de fer l'ofrena floral al màrtirs de 1714 i començar l'acte dels Parlaments, que enguany ha presentat la nostre Presidenta, Marina Gassol.

El primer parlament ha estat a càrrec del President del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, que ha destacat que 'Quan l'1-O dipositem el vot a l'urna, recordarem la lluita dels nostres avis i àvies' . 'L'1-O els col·legis estaran oberts, i hi haurà urnes i paperetes. Que no intentin enganyar-nos'.

El segon parlament ha estat del politòleg Ramon Cotarelo, que ha estat rebut amb una gran ovació i que just havia arribat de Madrid feia uns minuts. Cotarelo ha estat molt aplaudit quan ha desgranat tots els agraïments que els catalans hem de donar als nostres contraris esmentats 1 per un  i que podríem resumir en la frase següent: 'Muchas gracias al gobierno español, a la monarquía y al TC. Gracias a todos ellos estamos hoy aquí'​

En l'últim parlament de la nit, ha estat la Secretària General d'ERC, Marta Rovira, rebuda amb crits de "Valenta", en referència al moment en què en el Parlament va invocar l'article  81.3 per tal de canviar l'ordre del dia per començar a tramitar les "Lleis de Desconnexió", la que ha encès tot el Fossar que era plé a vessar.

Del seu parlament, podem destacar les següents frases:

'Dimecres al Parlament vam exercir el nostre dret a l'autodeterminació. Ens és inherent com a poble'​.

'La majoria política de l'Estat espanyol, que aquí és minoritària, ens bloqueja qualsevol avenç'.

'L'1 d'octubre ja no va només d'independència; ens hi juguem la democràcia i les llibertats públiques'​.

L'acte s'ha tancat amb el Fossar cantant l'Himne Nacional de Catalunya, "Els Segadors".