Begues

La fiscalitat progressiva a Begues, ara més a prop!

Begues camina cap a una Fiscalitat Progressiva, justa i equitativa.
En el passat Ple Municipal del mes de novembre, el Grup Municipal d'ER-AM Begues ha donat suport a la proposta d'acord de l'aprovació de les Ordenances Fiscals per l'exercici 2020. I ha estat així gràcies a l'acord que s'ha arribat amb l'equip de govern municipal per realitzar un Estudi de Rendibilitat Social per tal d'aplicar la fiscalitat progressiva en Impostos i taxes públics. Aquesta ha estat la nostra reivindicació des d'inicis de la legislatura passada, l'any 2015. I és per això que n'estem molt satisfets de l'acord aconseguit.

Què és la fiscalitat progressiva?

És un càlcul just i equitatiu d'algunes taxes municipals com ara la del Servei de la LLar d'Infants, el Servei de Piscina Municipal o el Servei d'àpats de la Gent Gran, entre d'altres serveis públics. Sempre tenint en compte la capacitat econòmica de cada família. Qui més té aporta més i qui menys té aporta menys al servei de forma equilibrada.

Com es calcularà?

Doncs primer es realitzarà un Estudi de Rendibilitat Social que aprofunditzarà en l'estructura econòmica de cada servei municipal i proposarà uns trams per renda familiar amb uns preus i taxes en funció de la Declaració de Renda de cada unitat familiar.

I pel que fa als impostos públics?

L'estudi també analitzarà la possibilitat d'establir ajuts econòmics i subvencions econòmiques directes a col·lectius especials com les famílies nombroses, famílies monoparentals o persones vídues a través de reglaments específics per a cada convocatòria.

Amb el vot afirmatiu d'Esquerra Republicana en aquestes Ordenances Fiscals assegurem l'anhelat Estudi de Rendibilitat Social. I així poder d'aplicar un model integral de fiscalitat progressiva a Begues que inclogui impostos, taxes i preus públics amb l’objectiu de corregir les desigualtats i garantir l’accés als serveis públics. I que de ben segur també introduiran elements de responsabilitat ambiental en les diferents ordenances fiscals amb l’objectiu d’afavorir la transició cap a un model energètic basat en energies renovables i fer promoció de les polítiques de residu zero.

Aquest és el nostre compromís amb Begues: la fiscalitat progressiva, preus justos i equitatius per a tothom!