Begues

Fem possible la consulta sobre el futur de les línies elèctriques!

Cal participació directe a través d'una consulta popular.
El  passat mes de desembre va sortir a informació pública la declaració d’impacte ambiental corresponent a l’avantprojecte per a la modificació de la línia de transport d’energia elèctrica a 220 kV de circuit simple Penedès-Viladecans en els termes municipals d’Olesa de Bonesvalls i Begues. El document s’ha pogut consultar al tauler d'anuncis de la Generalitat fins al 28/02/20.

El traçat de desviament pel sòl no urbanitzable fa passar una nova línia de circuit doble, amb molta més capacitat de transport d’energia per la zona nord de Begues, una zona d’especial protecció ambiental (Xarxa Natura 2000) i que implica un allargament d’1 km entre la subestació del Montau i els camps agrícoles de la Plana de l’Alzina.

El desviament i el desmuntatge de la línia actual de l’av. Mediterrània té un cost de més de 3,7 M€ sense IVA.

Des d’ERC sempre hem defensat que una decisió tan important per al poble s’ha de sotmetre a una consulta popular vinculant, és a dir, un Sí o un No al projecte de desviament de les línies elèctriques d'alta tensió de l’av. Mediterrània.

La participació ciutadana a través d’una consulta popular és el mecanisme més directe i transparent per saber l’opinió de la gent. A més, durant el període d’exposició tant qui defensa el desviament com qui creu en altres solucions pot exposar els seus arguments polítics, socials, econòmics i mediambientals amb tota la llibertat, explicant el que hi podem guanyar o perdre.

Sempre hem defensat que les grans decisions sobre el desenvolupament del territori passen per donar la veu als beguetans i les beguetanes. Ningú pot decidir per cadascú de nosaltres, ni Red Eléctrica Española, interessada en el transport de l’energia, ni les diverses administracions implicades, com el govern espanyol o la Generalitat.

Fem-ho possible! Ens hi ajudeu?