L'ATENEU DE BEGUES
BEGUES
29.03.2016 . Número 3
actualitat
El Govern inicia el camí per garantir la universalitat de la sanitat a Catalunya
L'executiu engega la tramitació de la llei d'accés universal a l'assistència sanitària.

Gràcies a la futura llei, tots els residents a Catalunya tindran accés a la sanitat pública amb independència de la seva situació administrativa.

El Govern ha aprovat la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei d’accés universal a l’assistència sanitària a càrrec del Servei Català de la Salut (CatSalut). Aquest és el primer pas per blindar definitivament la universalització de l’assistència sanitària de cobertura pública i per eliminar les desigualtats entre els residents a Catalunya, independentment de la seva situació administrativa. L’aprovació de la Llei suposarà, segons va destacar el conseller de Salut, Toni Comín, 'l'accés immediat a tota la cartera de serveis de la sanitat pública'.

'No posar en risc la salut de ningú és un deure moral, polític i jurídic i per això tirem endavant aquesta llei', va assegurar el titular de Salut durant la roda de premsa posterior a la reunió del Govern.
Volem el BiciBox!
ERC apostem per la mobilitat sostenible i intermodal (a peu, en bicicleta, en bus i en cotxe com a darrera alternativa). I és per això que reclamem que l’Ajuntament sol·liciti amb urgència a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ÀMB) el servei de BiciBox: la xarxa pública i gratuïta d’aparcaments segurs per bicis privades que es troba distribuïda pels diferents municipis de per tal que tothom pugui fer ús del servei de la forma més pràctica i segura possible.
Imatge d'una estació de BiciBox. Begues també en té dret!
Ara és l'hora d'una nova revisió cadastral.
En la propera Junta de portaveus municipal i també en el proper ple municipal del més de març, el grup municipal d'Esquerra Republicana Begues instarem a l’Alcaldia i a l'Equip de Govern Municipal ha sol·licitar formalment al Cadastre de Catalunya l’inici d’un procediment de revisió dels valors cadastrals per a Begues, atès que la darrera revisió cadastral del poble es va fer l’any 2010.
ERC reclama a l'Ajuntament de Begues que sol·liciti a l'Oficina del cadastre una nova revisió dels valors de Béns i Immobles (IBI).
ERC es compromet a millorar i ampliar els serveis i recursos de l'Hospital de Viladecans amb el pla de xoc previst per la Generalitat.
Una representació de diputats i regidors d’ERC ha analitzat aquest dimecres amb la Junta de Personal de l’Hospital de Viladecans el pla d'inversions previst al centre.

La delegacióencapçalada pels diputats Anna SimóAlba Vergés i Eduardo Reyes, acompanyats per regidors del partit als ajuntaments de Gavà, Castelldefels, Begues i Viladecans, s'ha compromés  amb els treballadors a destinar una part dels 100 milions d'euros del pla de xoc vinculat a l'acord d'investidura del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, a millorar i ampliar els serveis i recursos de l'Hospital.

Els representants d'Esquerra han escoltat les demandes dels treballadors i han repassat amb ells per quines activitats, que es corresponguin amb criteris assistencials, es pot créixer i cóm es poden assumir els compromisos d'inversió i d'increment pressupostari
Els diputats i regidors d'ERC, amb la Junta de Personal de l'Hospital de Viladecans.

opinió
Jordi Dolz
»
Secretari de política municipal
El debat sobre el Patrimoni beguetà.
Amb l’aprovació definitiva del Pla General de l’any 1997, el nostre ordenament urbanístic va establir una encertada mesura de protecció del Patrimoni existent dins del nostre terme municipal creant un òrgan consultiu que s’anomena “Comissió de Manteniment de Patrimoni i Estètica”.

Aquesta Comissió consultiva, on els seves consideracions no són vinculants,  es renova cada legislatura i fins ara ha estat formada per una dotzena de persones, entre càrrecs de l’equip de govern, representants dels partits polítics a l’oposició, tècnics de l’Ajuntament i representats d’entitats locals que estan implicades en temes de preservació del Patrimoni local com son el Centre d’Estudis Beguetans (CEB) i el Col·lectiu per a la Investigació de la Prehistòria i l'Arqueologia del Garraf-Ordal (CIPAG).

Continua llegint»

Jaume Olivella i Josep Atsuara. Grup Municipal ERC-AM Begues.
»
Portaveu i Regidor
Tenim sort, molta sort!

El passat dijous 27 de gener es va celebrar el Ple Extraordinari sol·licitat per tots els partits que no formem part del govern municipal -ERC, EB-ICV i PP Begues- sobre “L’Incompliment de la elaboració i la implantació del Pla d’Autoprotecció (PAU) del Centre Cívic El Roure.

En aquest sentit volem recordar i reiterar que, en compliment de la llei, el PAU hauria d’haver estat elaborat abans de la inauguració i de l’inici de les activitats -octubre de 2014- i implantat durant el primer any de funcionament -octubre 2015-.

Continua llegint»

campanyes