L'ATENEU DE BEGUES
BEGUES
25.11.2016 . Número 5
actualitat
Per un Projecte Educatiu de Begues (PEB) viu i actiu!
Durant el mes d’octubre s’ha celebrat el IV Fòrum Educatiu del Projecte Educatiu de Begues (PEB) amb un format de quatre presentacions al voltant de la salut social en l’esport, l’associacionisme i les tecnologies digitals. Des d’Esquerra Republicana celebrem el projecte del PEB i creiem que el treball aconseguit en aquestes sessionsha de tenir capacitat real de penetració en la comunitat educativa. És a dir, cal que les conclusions es transformin en propostes consensuades entre els equips directius de tots els centres educatius; entre les entitats socials, culturals i esportives que reben subvencions municipals; entre les persones que formen el grup impulsor del PEB; entre l’Espai de Debat Educatiu de Begues assessorat per la professora Maria Jesús Comellas; i entre l’Ajuntament i la Diputació.
L'educació és cosa de tothom!
25 de novembre, dia internacional per l'eliminació de la violència envers les dones
Avui 25 de novembre, dia contra la violència envers les dones, volem parlar d'una de les formes de violència masclista que estan més en el punt de mira: les violències sexuals. Darrerament, s’ha fet evident amb més intensitat l’existència de violències sexuals als espais d’oci però malauradament encara continuen essent presents també en els àmbits simbòlic, de la parella, familiar, laboral i comunitari a través de diferents manifestacions.

A dia d’avui estem immersos en una cultura heteropatriarcal que acaba en una idea de masculinitat molt concreta i acceptada majoritàriament, que es tradueix en hegemonia de la dominació, i  és aquí on ens cal incidir i reescriure la masculinitat, la deconstrucció del concepte de relacions home i dona des de la llibertat i igualtat.
Dia internacional per a l’eradicació de la violència masclista
Al·legacions i suggeriments a les Ordenances Fiscals 2017
Defesensem que s'apliqui la Tarificació Social dels serveis de esportius municipals, el servei de la llar d'infants El Guinyol i del Servei d'àpats de la Gent Gran.

També sol·licitem que l'increment de la Taxa dels Horts Urbans no pugi un 22'6% per tal ajudar a promoure projecte social de carcàcter comunitari.
Proposta de tarificació social

opinió
Doris Roig
»
Secretària de la Dona d'ERC Begues
Dones invisibles
Sovint la informació i difusió entorn el maltractament de la dona, no s’aborda de forma adient.
D’acord amb el Codi Penal vigent,  es recullen totes les tipologies  de maltractaments  i els corresponents agreujants  en  matèria de gènere (art. 153 i 173) i en paral·lel hi ha una consciència social i sensibilitats creixents, a cop de veure drames familiars en un degoteig imparable, que ens colpeixen i remouen la consciència; és el cas de la violència envers la dona tant física com psicològica.
Emperò n’hi ha un altre tipus, molt més subtil que es podria anomenar la violència silenciosa, que s’associa a la precarietat econòmica  que pateixen  moltes dones dins el nucli familiar i que limita  o anul·la de forma dramàtica la llibertat d’acció i d’elecció;  això atempta clarament a la dignitat i integritat de les persones.

Continua llegint >>

Jaume Olivella i Josep Atsuara. Grup Municipal ERC-AM Begues.
»
Portaveu i Regidor
Volem més espais per a la pràctica esportiva a Begues!

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (ÀMB) ha convocat la licitació per a la contractació de la redacció del projecte d’uns futurs nous vestidors, nou bar i nova sala polivalent al camp de futbol valorat en més de 60.000€; l’obra costarà més de mig milió d’euros. També contempla l’enderroc de l’actual bar i sala annexa i les dependències i els vestidors més antics del Camp de futbol.

Un cop consultat l’estudi previ és urgent que l’Equip de Govern (CiU, TxB i GdB) aturi aquest projecte i convidi tota  la ciutadania a repensar-lo a través d’un procés de participació ciutadana. Cal redefinir els objectius de millora de la zona esportiva. Segons el Mapa d’Instal·lacions Esportives (MIE) el nombre d’espais esportius -camp de futbol i pistes del poliesportiu- està correctament dimensionat amb el nombre existent de vestidors. És a dir, les necessitats bàsiques estan ben cobertes. Cal fer les inversions amb seny i perspectiva de futur, no per lluïment polític.

Continua llegint >>

campanyes