L'ATENEU DE BEGUES
BEGUES
14.12.2015 . Número 1
actualitat
Esquerra Republicana Begues renova la seva executiva.

Treballem per un Begues més transparent, just i pròsper.

La Secció Local d'ERC Begues està formada per beguetanes i beguetans que treballem amb il·lusió en un projecte de futur per al nostre municipi amb l'objectiu d'aconseguir un poble socialment just, econòmicament pròsper i nacionalment lliure.
Tot l'equip d'amics, simpatitzants i militants

opinió
Jaume Olivella i Josep Atsuara. Grup Municipal ERC-AM Begues.
Portaveu i Regidor
L’ article que mai haguéssim volgut escriure sobre el Centre Cívic.

El passat 25 de novembre durant el Ple ordinari celebrat a l’ Ajuntament de Begues vàrem assistir a una situació insòlita que mai haguéssim volgut veure en una sala de plens del nostre consistori.

Els fets es van produir quan a instàncies del grup municipal de ERC Begues es debatia el Prec sobre l’incompliment de la normativa vigent en relació a la elaboració i implantació d’un Pla d’ Emergència (PE) en el Centre Cívic.  En aquest punt, val a dir que ja portàvem més d’un any advertint, en diverses ocasions, a l’ equip de govern de la necessitat de disposar de tota la documentació pertinent abans de la inauguració del Centre Cívic, i també paga la pena recordar, que degut a la poca receptivitat mostrada en aquest assumpte i en d’altres, en la passada legislatura vàrem decidir sortir de l’Equip de Govern per entendre que s’ estava produint un fet greu que no podíem acceptar.

Jordi Valldeperas
Secretaria d'Organització
La Cuca, la moneda social de Begues.
La crisi està fent florir arreu del món iniciatives que fomenten una economia alternativa. En són un exemple les xarxes d'intercanvi, els grups de consum, els bancs del temps o les monedes socials. En aquest nou model i juguen un paper les monedes socials. La moneda social, és una alternativa local al sistema monetari hegemònic per a l'intercanvi de béns i serveis. Pretén promoure una economia solidària i ètica, que doni suport al desenvolupament del comerç local i el consum responsable i de proximitat.

Jordi Dolz
Secretaria de Política Municipal
(Des)coneixement i causa.
Uns coneixements bàsics sobre l’entorn natural que envolta el nostre poble haurien de ser imprescindibles per aquelles persones que s’encarreguen de gestionar i donar el vistiplau a projectes administratius que incideixen sobre aquest extens espai no urbà de 4.600 hectàrees que tenim al nostre terme municipal. La recent aprovació inicial del Catàleg de camins municipals”ha posat en evidència que els nostres gestors locals no saben i no coneixen prou bé les singularitats del camins que ens envolten i que configuren una important xarxa de comunicació dins del sòl no urbanitzable.

Jaume Cornelles
Secretaria de Comunicació
Vuelva usted mañana!
Tal i com comentava Mariano José Larra fa 200 anys, aquesta és una terra de mandrosos. Ens agradi o no, aquesta és la imatge que tenen dels països llatins: segur que tots no ho som, però els tòpics, malgrat exagerats pel morbo i per la facilitat de fer-ne acudits, en alguna cosa real es basen. I heus aquí, que la mandra és el que ens mata als joves. Jo tinc 23 anys, i fins on m’arriba la memòria, recordo que els joves, i també els pares, es queixaven i es queixen de les mateixes coses: en aquest poble no es fa res per la gent jove. Cada vegada que venen eleccions, tots els partits ens omplim la boca de fer coses “pels joves”, tots tenim el punt en negreta en les nostres paperetes electorals, però quan ja s’ha votat, i s’han de posar coses a la pràctica: ...Vuelva usted mañana.

Doris Roig
Secretaria de les dones
Violència de gènere: encara massa estereotips

El 25 de novembre se celebra el Dia Internacional contra la Violència de Gènere. Totes les poblacions del Baix Llobregat s’han aplegat aquest any el passat dia 22 de novembre a St. Feliu de Llobregat en la III Marxa Contra la Violència Masclista, on en l’acte central es va fer la lectura d’un manifest.

Pau Romero
Exposició "Neandertals a Catalunya" al Centre Cívic El Roure

Entre els dies 22 d'octubre i 29 de novembre el Centre Cívic "El Roure" ha presentat l'exposició "Neandertals a Catalunya" que exposa molt didàcticament,  amb panells, projeccions i mostres arqueològiques les característiques anatòmiques i els comportaments socials de "l'homo neandertalensis" així com la seva distribució a Catalunya.

Xavier Llopart
President
La llei catalana de transparència: fem-ne ús com a ciutadans
L’1 de gener de 2016 tots els ens locals de Catalunya hauran de complir les seves obligacions en matèria de transparència, ja que entra en vigor la Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Amb l’aprovació d’aquesta llei a finals de 2014, Catalunya es posa al nivell de la majoria d’Estats democràtics, alguns dels quals fa dècades que ja disposen de legislació en aquesta matèria.

campanyes

GRUP MUNICIPAL I SECCIÓ LOCAL ERC BEGUES