Begues

Totes les opinions

Jaume Olivella, Regidor Portaveu del Grup municipal ERC-AM Begues

Sobre la moció referent a l’educació pública de gestió directa i indirecta del passat Ple municipal del 22 de juliol de 2020.

Escola pública de qualitat i per a tothom!

El passat dia 21 de juliol es va redactar el Dictamen de la Comissió per a la Reconstrucció Social i Econòmica del Congrés de Diputats i Diputades de l’Estat Espanyol. En un primer esborrany d’aquest Dictamen, en el punt 18.1 s’afirmava que "la totalitat de l’increment de la inversió anirà destinada a l’educació pública de gestió directa", cosa que deixava obert a interpretar que se n’excloïa l’educació concertada.

Josep Atsuara i Soriano, Secretari de Política Municipal SL ERC Begues

Moltes gràcies companyes i companys! (Per la dignitat dels Plens)

Moltes gràcies companyes i companys!

Gràcies per l'estil "exempleritzant" de respostes, moltes gràcies pel nivell "acadèmic" de les rèpliques i gràcies infinites pel tracte "mesurat" dispensat a la resta de companys. Tot això ens ajuda a reforçar la nostra ideologia, a refermar les nostres conviccions polítiques i a comprovar que anem pel bon camí. Nosaltres no ataquem, ni menyspreem per defensar les nostres propostes. Només argumentem i exposem.

Josep Atsuara, Secretari de Política Municipal

Interessos Personals vs Interessos Col·lectius

Josep Atsuara, militant i secretari de política municipal

M’ha costat molt posar-me a escriure aquesta reflexió personal i fer-la pública; sincerament esperava no haver-ho de fer. De ben segur que no canviarà res, ans al contrari, però he sentit el deure i fins i tot l’obligació, com a expresident de la Secció local d’ERC Begues, com a exregidor d’aquest Grup i com un dels principals promotors de la candidatura en les passades eleccions municipals, de donar la meva opinió respecte a la sortida d’una militant del nostre Grup.

Jaume Cornelles, regidor Grup Municipal ERC-AM Begues (Baix Llobregat)

Les línies fines.

Jaume Cornelles, regidor ERC-AM Begues (Baix Llobregat)

Una de les coses importants que s’aprèn quan estudies mediació de conflictes entre persones (és igual la tipologia) és la diferència entre posició i interès. La posició és el que es reflexa exteriorment (un si, o un no, un tot o un res), però l’interès, la verdadera brúixola de les nostres accions, queda molts cops amagada de la llum. Hi ha moltes accions que exteriorment semblen perverses, però poden estar promogudes pels motius més nobles.

Jaume Cornelles i Buñuel, regidor

Recuperem la visió social i humana de la política.

Regidor

El passat 27 de novembre es va celebrar un ple ordinari on es reunien totes les persones regidores del govern, de l’oposició i les persones ciutadanes que també volien estar informades de les novetats i el transcurs de la gestió del municipi. Arran d’alguns fets i actituds que no varen ser agradables, he volgut fer aquest petit escrit, per convidar a la reflexió col·lectiva. Hi ha una barrera tècnica entre la gestió municipal i la ciutadania, un defecte sistèmic que troba explicació des del punt que la majoria de ciutadans està més de 10 hores fora de casa per treballar, suma les obligacions familiars, alguna activitat extra, i per suposat (només faltaria) tothom necessita la seva estoneta  de TV3, Netflix o HBO.

Jordi Dolz, Secretari de Política Municipal

Gestionar sense pla.

Centre Cívic El Roure de Begues

Des del 2014, any que es va inaugurar el Centre Cívic el Roure, aquest edifici funciona sense Pla de Gestió. És a dir, portem gairebé dos anys sense aprovar la figura administrativa de gestió cultural de l’equipament públic més important i emblemàtic que tenim al poble, que va costar més de 8 Milions d'Euros i que, a més a més, comporta unes despeses globals de manteniment de més de 300 Mil Euros a l’any.

Josep Atsuara i Soriano, regidor d'Esquerra Republicana Begue

Simplement decebedor

Infografies

Sembla que l'empatia i la humilitat d'aquest Equip de Govern són indirectament proporcional al mal ús de l'autoritat i del poder. Fa la impressió que les propostes per millorar la gestió del municipi que provenen d'Esquerra Republicana són rebutjades de forma sistemàtica, independentment de la seva idoneïtat, per aquesta alcaldia i aquest Equip de Govern. Així, doncs, esdevé incomprensible com, encara en el dia d'avui, existeix una situació tan injustificable i tan vergonyosa: portem més d'un any i mig en espera de conèixer l'elaboració i la implantació del Pla de Gestió del Centre Cívic, la inversió més important de la història del municipi.

Vice-Secretaria General d'Imatge i Comunicació d'ERC

ELS PRESSUPOSTOS 2016, ELS MÉS SOCIALS DE LA HISTÒRIA

El pressupost més social en 2 minuts

El Govern de la Generalitat de Catalunya aposta per uns pressupostos amb sentit d’estat i compromesos amb les polítiques socials. Aquest any la Generalitat de Catalunya dedicarà: Un 73,6% de la despesa a polítiques socials. És un rècord històric. I preveuen un increment de 874,3 milions d'euros en despeses socials. En concret, s'augmenten en 317 MEUR la partida de Salut, en 211 MEUR la d'Ensenyament i en 173 MEUR la de Treball i Afers Socials.

Jordi Dolz, Secretari de política municipal

El debat sobre el Patrimoni beguetà.

Jordi Dolz, Secretari de Política Municipal

Amb l’aprovació definitiva del Pla General de l’any 1997, el nostre ordenament urbanístic va establir una encertada mesura de protecció del Patrimoni existent dins del nostre terme municipal creant un òrgan consultiu que s’anomena “Comissió de Manteniment de Patrimoni i Estètica”.   Aquesta Comissió consultiva, on els seves consideracions no són vinculants,  es renova cada legislatura i fins ara ha estat formada per una dotzena de persones, entre càrrecs de l’equip de govern, representants dels partits polítics a l’oposició, tècnics de l’Ajuntament i representats d’entitats locals que estan implicades en temes de preservació del Patrimoni local com son el Centre d’Estudis Beguetans (CEB) i el Col·lectiu per a la Investigació de la Prehistòria i l'Arqueologia del Garraf-Ordal (CIPAG)   La Comissió s’ha reunit de forma irregular depenent de les inquietuds de l’equip de govern i segons la importància dels temes relacionats amb el Patrimoni i que requerien una valoració més àmplia i alhora consensuada.