Begues

Jordi Dolz, Secretari de Política Municipal

Gestionar sense pla.

Centre Cívic El Roure de Begues

Des del 2014, any que es va inaugurar el Centre Cívic el Roure, aquest edifici funciona sense Pla de Gestió. És a dir, portem gairebé dos anys sense aprovar la figura administrativa de gestió cultural de l’equipament públic més important i emblemàtic que tenim al poble, que va costar més de 8 Milions d'Euros i que, a més a més, comporta unes despeses globals de manteniment de més de 300 Mil Euros a l’any.

Josep Atsuara i Soriano, regidor d'Esquerra Republicana Begue

Simplement decebedor

Infografies

Sembla que l'empatia i la humilitat d'aquest Equip de Govern són indirectament proporcional al mal ús de l'autoritat i del poder. Fa la impressió que les propostes per millorar la gestió del municipi que provenen d'Esquerra Republicana són rebutjades de forma sistemàtica, independentment de la seva idoneïtat, per aquesta alcaldia i aquest Equip de Govern. Així, doncs, esdevé incomprensible com, encara en el dia d'avui, existeix una situació tan injustificable i tan vergonyosa: portem més d'un any i mig en espera de conèixer l'elaboració i la implantació del Pla de Gestió del Centre Cívic, la inversió més important de la història del municipi.

Vice-Secretaria General d'Imatge i Comunicació d'ERC

ELS PRESSUPOSTOS 2016, ELS MÉS SOCIALS DE LA HISTÒRIA

El pressupost més social en 2 minuts

El Govern de la Generalitat de Catalunya aposta per uns pressupostos amb sentit d’estat i compromesos amb les polítiques socials. Aquest any la Generalitat de Catalunya dedicarà: Un 73,6% de la despesa a polítiques socials. És un rècord històric. I preveuen un increment de 874,3 milions d'euros en despeses socials. En concret, s'augmenten en 317 MEUR la partida de Salut, en 211 MEUR la d'Ensenyament i en 173 MEUR la de Treball i Afers Socials.

Jordi Dolz, Secretari de política municipal

El debat sobre el Patrimoni beguetà.

Jordi Dolz, Secretari de Política Municipal

Amb l’aprovació definitiva del Pla General de l’any 1997, el nostre ordenament urbanístic va establir una encertada mesura de protecció del Patrimoni existent dins del nostre terme municipal creant un òrgan consultiu que s’anomena “Comissió de Manteniment de Patrimoni i Estètica”.   Aquesta Comissió consultiva, on els seves consideracions no són vinculants,  es renova cada legislatura i fins ara ha estat formada per una dotzena de persones, entre càrrecs de l’equip de govern, representants dels partits polítics a l’oposició, tècnics de l’Ajuntament i representats d’entitats locals que estan implicades en temes de preservació del Patrimoni local com son el Centre d’Estudis Beguetans (CEB) i el Col·lectiu per a la Investigació de la Prehistòria i l'Arqueologia del Garraf-Ordal (CIPAG)   La Comissió s’ha reunit de forma irregular depenent de les inquietuds de l’equip de govern i segons la importància dels temes relacionats amb el Patrimoni i que requerien una valoració més àmplia i alhora consensuada.

Grup Municipal ERC Begues

TENIM SORT, MOLTA SORT!

Tenim sort, molta ssort!

El passat dijous 27 de gener es va celebrar el Ple Extraordinari sol·licitat per tots els partits que no formem part del govern municipal -ERC, EB-ICV i PP Begues- sobre “L’Incompliment de la elaboració i la implantació del Pla d’Autoprotecció (PAU) del Centre Cívic El Roure.   En aquest sentit volem recordar i reiterar que, en compliment de la llei, el PAU hauria d’haver estat elaborat abans de la inauguració i de l’inici de les activitats -octubre de 2014- i implantat durant el primer any de funcionament -octubre 2015-.

Grup Municipal ERC Begues: Jaume Olivella i Josep Atsuara.

Novetats sobre la queixa conjunta al Síndic de Greuges sobre el passatge del carrer Major, 42

Resposta del Síndic

El passat mes d’octubre, en Jaume Olivella, regidor i portaveu del grup municipal ERC Begues i en Ramon Guasch, regidor i portaveu del grup EB-ICV van presentat una queixa formal a la seu del Síndic de Greuges de Barcelona per considerar que l'acord adoptat en el darrer Ple de l'Ajuntament de Begues sobre el passatge entre el Carrer Major i Àngel Guimerà era lesiu pels interessos de l'Ajuntament amb indicis de malversació de fons públics.

Gaudim de la Festa Major d’Hivern!

Cartell Festa Major Alternativa

Enguany per Sant Sebastià tenim les tradicionals activitats com la Benedicció del pa, la Sardinada popular i les Havaneres, les Sardanes al passeig, les Bitlles catalanes, el Concert de la Coral, la Funció del grup teatral al Goula, el Correfoc infantil, el Ball de Festa Major al Centre Cívic i el Cercavila popular. Però aquest any hi ha una gran novetat! La Festa Jove es farà a la Zona Esportiva i serà autogestionada per l’associacionisme juvenil beguetà.

Grup Municipal ERC Begues: Jaume Olivella i Josep Atsuara.

Al·legacions i suggeriments al pressupost general 2016. Per un pressupost municipal més just i social.

El pressupost municipal és el pla econòmic i financer anual vinculat a l’estratègia formulada pel Govern Municipal, esdevenint una eina clau per a la gestió pública, servint a la planificació, programació, control i seguiment i avaluació de les actuacions municipals. Té caràcter anual i conté les previsions d’ingressos que s’esperen obtenir i les despeses (crèdits pressupostaris) que com a màxim es podran realitzar en l’exercici corresponent.

Grup Municipal ERC Begues: Jaume Olivella i Josep Atsuara.

L'Hotelet que no és un hotel.

L'Hotelet, Hotel ***

Tenim un establiment túrístic, L'Hotelet de Begues, fent funcions de Centre de rehabilitació per a persones politoxicòmenes a l’espera dels permisos pertinents i que opera com a hotel, sense ser-ho a la pràctica, en detriment de les úniques places hoteleres del poble, i amb la connivència de l’Alcaldia i de l’Equip de Govern. Volem deixar ben clar que estem a favor de que L’Hotelet passi a ser un centre socio-sanitari, però pensem que l’empresa que regenta l’Hotelet no hauria d’haver començat a funcionar sense tenir tots els permisos propis de la seva nova activitat  per assegurar els drets dels pacients i el seu correcte tractament.