Berga

L’Assemblea d’Esquerra Berga escull Ramon Camps i Garcia com a cap de llista

Ramon Camps i Garcia serà el cap de llista d’Esquerra Republicana de Catalunya a Berga, per a l’alcaldia de la ciutat, a les Eleccions municipals de l’any 2019. Així ho va decidir, ahir divendres, 13 de juliol, l’Assemblea local, a través del procediment de primàries internes.

Els militants del partit van poder exercir el seu vot en la sessió d’aquest òrgan sobirà, després que els dos postulants, Ramon Camps i Garcia i Erminia Altarriba i Gorgas, fessin la presentació de les respectives candidatures. Les intervencions es van fer en l'ordre invers a la presentació dels avals, els militants i simpatitzants van expressar els seus punts de vista i la votació va proclamar al candidat amb més vots, sense computar els vots amb blanc. La participació va ser del 65% de la militància amb dret a vot. El resultat va ser el següent:

- Ramon Camps i Garcia: 45,5% dels vots.
- Erminia Altarriba i Gorgas: 36,5% dels vots.
- En blanc: 18% dels vots.

L’alcaldable s’ha escollit a través de procés de primàries internes, de la manera prevista al Capítol I (De l'elecció de la persona cap de llista) del Títol III (Del procés de primàries) del Reglament de les eleccions municipals 2019. Per això, les precandidatures van haver d’estar avalades per un 20% de la militància amb residència al municipi i al corrent de pagament. L’executiva local no va proposar a cap dels dos candidats.

L’Assemblea també va ratificar la Comissió electoral local, tal com preveu el Títol II (De la comissió electoral local) del Reglament. Aquesta està formada per la persona cap de llista, Ramon Camps i Garcia, la presidència local, Aleix Camprubí i Pont, i tres persones més, Oriol Ortega i Tous, Marc Pons i Soler i Marc Olonia i Torrentalle, aquesta darrera a proposta del Jovent Republicà de Berga. L'òrgan serà l’encarregat d’elaborar la proposta de llista, així com de vetllar perquè el procediment d’elecció de cap de llista, com també de la resta de la llista, es faci d’acord amb el Reglament i els Estatuts.

Un cop finalitzada la primera fase que preveu el Títol III del Reglament, es procedirà a l’elaboració i elecció de la llista, tal com contempla el Capítol II (De la confecció de la resta de llista). La Comissió electoral local farà una proposta de llista perquè sigui ratificada per l’Assemblea local, en una votació única sobre el conjunt de la llista. La llista haurà de ser paritària, i haurà de comptar amb la presència del Jovent Republicà i d’independents.

Ramon Camps i Garcia
L'alcaldable d'Esquerra Republicana de Catalunya a Berga, Ramon Camps i Garcia, és nascut a Berga, el 2 de desembre de 1977, fill d'Eva Garcia de la Fuente i l'exalcalde de Berga Ramon Camps i Roca. Té un germà, està casat i té tres fills. Va estudiar a l'escola Sant Joan i a l'Institut Guillem de Berguedà. És Llicenciat en Física i Graduat en Administració i Direcció d'Empreses. Actualment, exerceix de professor d'educació secundària. Fa més de 3 anys que està vinculat a l'Executiva local d'ERC Berga, actualment com a Secretari d'Organització. Va ser regidor a l'Ajuntament del Berga durant la legislatura 2011-2015.

Després de la celebració de l’Assemblea local, l’alcaldable Camps va dir:
«Estic content d’haver pogut fer unes primàries amb certa tranquil·litat. Ara toca treballar de manera conjunta, amb militants, simpatitzants, amics i tots els berguedans que es vulguin sumar en aquest projecte».

«Tenim un any per endavant per poder treballar molt bé el projecte i el programa, i fer una llista representativa de la ciutat i les seves necessitats. Això ens ha de servir per arribar més preparats que ningú a les eleccions de 2019 i, des de l’Ajuntament, construir els fonaments sòlids de la República catalana».