Berga

Esquerra Berga dóna un «no tranquil» als pressupostos de l’Ajuntament

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Ajuntament de Berga ha explicat en roda de premsa que, a hores d’ara, el sentit del vot de cara als Pressupostos Municipals 2018 és un «no tranquil», com ha dit el regidor Jordi Pujals. Aquesta és la decisió que va prendre el GM i l’Executiva Local Ampliada, en la reunió d’ahir dilluns, a l’espera de si l’equip de Govern del consistori fa el pas – que a hores d’ara no ha arribat – per consensuar els pressupostos.

Els motius d’aquesta decisió són diversos. D’una banda, es considera que, a hores d’ara, s’hauria d’estar discutint i treballant pel pressupost de l’any 2019, ja que els pressupostos es portaran al ple 8 mesos després de començar l’any. «Anem amb molt de retard», va dir el regidor Jordi Pujals.

D’altra banda, es considera que són uns pressupostos de la CUP i no uns pressupostos de ciutat, ja que no busquen el consens per fer unes propostes representatives, i demostren una falta de diàleg i poca cultura del pacte. Esquerra ha tingut la mà estesa des del minut zero, no ha posat pals a les rodes en el funcionament del dia a dia i ha demostrat sobradament que hi ha la predisposició de treballar conjuntament.

A més, es tracta d'uns pressupostos poc transparents i amb manca de dades. Els grups de l'oposició no disposen de totes les dades i informació: ni els pressupostos actualitzats i modificats, amb les subvencions que ja s’han determinat, i tampoc l'estat d'execució fins, almenys, juny de 2018. «Hi falten propostes de ciutat, ho diem des del principi de la legislatura».

Finalment, reiterar que Esquerra sempre ha dit que cal aixecar la mirada del dia a dia. Els pressupostos són una oportunitat per dibuixar un horitzó a curt termini, però també a mitjà i llarg, i hi ha una manca de projectes de ciutat. Han tornat a deixar passar una oportunitat.

Amb tot, el regidor Jordi Pujals va explicar el sentit del Grup Municipal, de cara als Pressupostos 2018: «Ara com ara, el nostre vot als pressupostos és negatiu, però és un no tranquil. Estem disposats a parlar i a arribar a un acord per la ciutat. Per nosaltres no serà».

La portaveu del Grup Municipal, Erminia Altarriba, va exigir les propostes que s'havien acceptat en altres ocasions. «No volem que se'ns renti la cara amb un drap brut», va dir. També va dir considerar que, malauradament, aquests pressupostos seran un «pur tràmit», ja que, si no s'aproven, no passarà res, perquè simplement se seguiran prorrogant.

Finalment, es van explicar les propostes d’Esquerra Berga pels Pressupostos Municipals 2018