Berga

Esquerra Berga aprova, però "no amb bona nota", la gestió de la CUP al llarg del 2018 i en el global del mandat

Esquerra Berga aprova la gestió de l’equip de govern de la CUP al llarg del 2018 i en el global del mandat, però no li posa bona nota. Això és el que va explicar ahir divendres el portaveu del Grup Municipal a l’Ajuntament, Ramon Camps, en una compareixença amb els altres regidors, Jordi Pujals i Dolors Tous.

Ramon Camps va dir que el 2018 i, per extensió, la legislatura, han sigut especials per la inhabilitació a l'alcaldessa Venturós. Això ha modelat la tasca de l'oposició, especialment la d'Esquerra, conscients de la importància del tema. El regidor va destacar que en tot moment han donat «suport a l'alcaldessa i a la ciutat».

El portaveu va remarcar que l’equip de govern de la CUP s’havia vist sobrepassat i havia guardat el programa en un calaix, ja que des del principi de la legislatura es va posar de manifesta que són «poca gent per treballar». Això ha comportat que hagin aparcat molts projectes de futur, com el del barri vell, «al qual donaven molta importància». Esquerra considera que la falta de diners i la necessitat d’eixugar deute no han de ser una excuses per avançar en tràmits burocràtics, legals o altres passos previs.

Camps també va destacar que Esquerra ha liderat una oposició «responsable». El Grup Municipal no ha posat «pals a les rodes» ni ha buscat «que perdessin votacions importants», sempre cercant «consens» perquè "Berga pogués anar endavant".

D'altra banda, Jordi Pujals va concretar en alguns dels temes claus d'entre les més de 100 propostes que Esquerra ha posat sobre la taula. Pujals va voler destacar l'impuls d'Esquerra a una Comissió de Plans Estratègics que s'ha quedat aturada, l'oposició al canvi d'ubicació del SES Serra de Noet, que s’espera que es comenci a funcionar aviat, la incorporació de partides pressupostàries pel manteniment de les escoles de primària i l'escola bressol i per la plena eliminació de barreres arquitectòniques, ambdues a petició del Grup Municipal, i la proposta i insistència en l'elaboració d'un reglament de pressupostos participatius, projecte que fins fa poc no se n'han posat els fonaments.

La regidora Dolors Tous va afegir que la falta de recursos econòmics no ha de ser una excusa, i va explicar que, per exemple, en altres localitats s'han fet jornades de neteja per part de la ciutadania per esborrar pintades de les parets o altres traces de brutícia de la ciutat, una de les preocupacions principals de la ciutat.