Berga

Esquerra Berga demana una reunió amb els grups per consensuar canvis pel projecte de la C-16

Esquerra Republicana de Catalunya a Berga es fan dues consideracions sobre el nou projecte del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat per la carretera C-16, amb un tercer carril reversible.

La primera fa referència a la proposta que es presenta per a l'entrada centre de Berga. En el projecte es volen construir dues rotondes elevades sobre el terreny i la carretera per així permetre la comunicació entre les dues bandes de la carretera. Entenem que l'impacte ambiental i paisatgístc d'aquesta opció no es pot permetre i que cal apostar per opcions menys agressives cap a l'entorn de la nostra ciutat. A més, ens obre opcions per millorar la comunicació entre la ciutat i el barri de Casampons, on tenim una escola.

Hem de pensar que el tram de Berga es construeix amb la intenció de perdurar en el temps i que per tant, passarà a formar part de la façana de la nostra ciutat. És, doncs, necessari que el construïm de la millor manera possible.

La segona fa referència a la informació que ha arribat a la ciutat sobre els treballs que s'han desenvolupat aquest darrer any sobre aquest projecte. Amb els terminis actuals, tenim certa sensació d'anar a contrarellotge i d'estar mancats de temps per a reaccionar i proposar canvis. Quan s'inicien debats importants és quan més cal debatre, però no només als despatxos, especialment al carrer. Ara segurament ens veurem abocats a actuar amb celeritat i això es notarà en la partcipació de la ciutadania, que no serà la que voldríem.

Entenem, doncs, que era responsabilitat de l'equip de govern de la CUP d'haver traslladat tota la informació a la ciutat per així començar un debat molt necessari i important, així com posar els recursos tècnics a treballar per arribar a la millor opció per la ciutat.

Per això, hem demanat una reunió urgent amb tots els grups polítcs per consensuar les actuacions que ens poden ajudar a incidir en el projecte actual i adaptar-lo a les necessitats de futur de la nostra ciutat. Sabem que els grups polítcs de la ciutat i altres enttats tenen inquietuds semblants i, per tant, és fàcil que ens posem a la feina amb el mateix objectu.