Berga

Queralt Fernández, cap de llista per ERC al Berguedà

Desbordem les urnes al Berguedà

Queralt Fernández i Prats

Cal que siguem tots conscients que les eleccions del 21D no són unes eleccions normals, són unes eleccions il·legítimes convocades per l'estat espanyol, saltantse la legalitat del Parlament de Catalunya. Nosaltres, homes i dones republicans, tot i considerar-les il·legals, hi anem per defensar la democràcia i la llibertat, valors fonamentals d'un estat del segle XXI que persisteixen dins les nostres pròpies institucions.

Ermínia Altarriba

'D' de democràcia... a la Patum també

Foto: Josep Xoy

Tot l'enrenou que s'ha generat aquests dies amb el tema Patumaire ha de servir per canviar les coses. O no? En l'últim patronat, el del 17 de març, es va veure clarament el desafiament que alguns caps de colla —com a representants de les seves comparses— llançaven vers les decisions preses pel patronat. Nosaltres creiem que hem de ser del tot inflexibles. El fet que els caps de colla de la Guita Grossa, el Tabal i els Plens hagin presentat recursos d'alçada posant en dubte les resolucions de l'1 de febrer, al nostre entendre qüestiona que aquests representants siguin els òptims per continuar fent la seva feina.

Jaume Giménez i Palau

Malbaratar la legislatura

Jaume Giménez

La política municipal, entesa com tot allò que té a veure amb la ciutadania i les seves preocupacions, es plasma quan els equips de govern municipal defineixen els pressupostos, que són les previsions d’ingressos i despeses, que estableixen les prioritats polítiques en funció de la seva ideologia. Els presentats enguany per la CUP per a la ciutat de Berga reflecteixen la necessitat de controlar la despesa i reduir-la a fi i efecte de reconduir les finances municipals tant malmeses, però alhora també reflecteixen l’absència de projectes estratègics tant pel que fa a generar ingressos com de la seva distribució.

Ermínia Altarriba, Jaume Giménez i Jordi Pujals

Primeres passes de la CUP al govern de Berga

Regidors d'esquerra a Berga

Tal com vam dir en el seu moment, la decisió d’Esquerra Republicana de Berga de no posar cap impediment a la CUP per formar govern en minoria, no significa un xec en blanc. Volíem esperar 100 dies des de la formació del nou govern municipal per fer una valoració política de les primeres accions del govern, però han pres algunes decisions que pensem que cal analitzar. Un principi fonamental de la convivència entre els éssers humans és el respecte mutu.

Jordi Pujals

Civisme, ni blanc ni negre

Jordi Pujals

A Berga parlem poc de civisme. I el civisme és un element important per la cohesió social. L’Ajuntament té autoritat política i legal però moltes vegades també ens oblidem que té autoritat moral per parlar de civisme perquè és la representació de tots els ciutadans. Però cal tenir en compte que si el nostre objectiu es promoure el civisme, s’ha de tenir clar que aquest no es pot ni imposar mitjançant decret ni utilitzar les forces de seguretat com a primera trinxera.