Berguedà

Totes les notícies

Imatge Reunió amb el ministre

ERC arrenca el compromís del ministre d’Energia de recuperar els 4,4 milions pendents de la reconversió minera del Berguedà

Esquerra Republicana arrenca el compromís del ministre d’Energia de recuperar els 4,4 milions pendents de la reconversió minera del Berguedà La senadora Mirella Cortès i el diputat Joan Capdevila s’han reunit aquest dimarts amb Álvaro Nadal a la seu del ministeri. El ministre d’Energia, Turisme i Agenda Digital, Álvaro Nadal, s’ha compromès aquest dimarts davant la portaveu d’Esquerra Republicana al Senat, Mirella Cortès, i el diputat al Congrés Joan Capdevila, a recuperar via conveni els 4,4 milions d’ajut estatal per a la mineria de carbó del Berguedà pendents des de 2012 i que s’incorporarien en el programa en curs, per al període 2013-18. Cortès i Capdevila s’han reunit amb Álvaro Nadal a la seu del ministeri, a Madrid. La trobada es va concretar arran d’una interpel·lació de la portaveu republicana al Senat en relació a la reconversió minera i industrial a la Catalunya Central “i les esmenes que vam presentar als pressupostos de 2017 per continuar insistint en aquesta demanda”, assenyala Cortès. La portaveu d’Esquerra al Senat ha vist el ministre “predisposat a l’acord” i pendent, a partir d’ara, d’articular “un conveni marc amb la Generalitat per poder recuperar els ajuts pendents”. Seria a través d’un programa específic d’actuacions concretes de caràcter excepcional. Pel que fa a la situació de la mineria no energètica del Bages, com és el cas de la potassa a Sallent o la de sal a Cardona, el ministre Nadal ha traslladat als representants republicans que el Ministeri d’Hisenda estaria disposat a plantejar algun tipus d’ajuts a canvi de suports parlamentaris als pressupostos. Esquerra Republicana va incorporar una esmena als pressupostos de 2017, rebutjada com totes les del grup, per destinar 15 milions d’euros a la reconversió econòmica de la mineria no energètica de Sallent, en una iniciativa que es podria obrir també al municipi de Cardona. El ministre d’Energia “s’hi ha mostrat obert”, conclou Cortès, però ha derivat la responsabilitat final al d’Hisenda, que dirigeix Cristóbal Montoro.

Militants d'ERC al Berguedà

Parada la República Que Farem

El passat dissabte 18 de març, ERC Berguedà va organitzar una parada al mercat setmanal de Berga, al Passeig de la Indústria. L'acció s'emmarcava dins la campanya «La República Que Farem», que pretén ser un espai de debat i recollida de propostes per definir les bases de la nova República Catalana. L'objectiu de la campanya és que la ciutadania participi en l'elaboració d'una proposta constituent per fer de Catalunya una República econòmicament pròspera, socialment justa, culturalment avançada, territorialment sostenible i universalment fraternal. Al llarg del matí, la parada va comptar amb militants i càrrecs electes d'ERC al Berguedà, i amb Isaac Peraire, Vicesecretari General de Coordinació Interna, Territori i Organització d'ERC. La valoració de l'acte és positiva, ja que hi va haver força afluència de gent durant tot el matí; permetent que tothom qui es va acostar a la parada, va poder fer arribar les seves aportacions sobre com creuen que ha de ser la nova república.

Cartell Taller "Imaginem la República Catalana paritària"

Taller de futur: Imaginem la República Catalana paritària

El passat dissabte 11 de març, la sectorial de la dona i igualtat d'Esquerra Republicana al Berguedà va fer un acte al carrer en motiu del dia internacional de la dona. A partir de les 10:00h i fins a les 14:00h, es va realitzar a la Plaça Sant Pere de Berga, un taller de futur convidant a totes les persones vianants a participar-hi, donant la seva opinió de com hauria de ser una societat totalment paritària i igualitària en el marc de la nova República Catalana. L'objectiu del taller era despertar consciències sobre la necessitat de seguir construint un país que transcendeixi els rols de gènere arrelats per una estructura patriarcal. En finalitzar el taller hi va haver un vermut per tothom!

Nova Executiva ERC Berga

ERC de Berga renova l'executiva

El passat 8 d'abril  l'Assemblea local d'ERC de Berga va tornar a escollir Jaume Giménez com a president de la secció. En el torn de presentació de l'única candidatura presentada, Jaume Giménez, qui optava ser reescollit com a president, va marcar 3 objectius principals i bàsics per a la Secció Local: fer grups interns autònoms i temàtics, per generar debats i fer propostes, que aquests debats derivin, alhora, amb trobades amb els regidors de cada temàtica i, finalment, calendaritzar visites amb les Associacions de Veïns i amb les entitats de la ciutat. A més, Giménez va explicar la voluntat de fer del nou executiu una Executiva Ampliada o Assemblea Permanent, per a englobar tots els militants que hi vulguin participar per, per una banda, informar i, per altra, rebre propostes de l'Assemblea. Els militants amb dret a vot i al corrent de pagament que van assistir a l'Assemblea, un 35% del total, van poder fer efectiu el seu vot. El resultat de les votacions va ser: 93% dels vots a favor, 7% dels vots en blanc. - See more at: http://locals.esquerra.cat/berga/article/30005/erc-berga-escull-la-nova-executiva-local#sthash.v761MraI.dpuf En el torn de presentació de l'única candidatura presentada, Jaume Giménez, qui optava ser reescollit com a president, va marcar 3 objectius principals i bàsics per a la Secció Local: fer grups interns autònoms i temàtics, per generar debats i fer propostes, que aquests debats derivin, alhora, amb trobades amb els regidors de cada temàtica i, finalment, calendaritzar visites amb les Associacions de Veïns i amb les entitats de la ciutat. A més, Giménez va explicar la voluntat de fer del nou executiu una Executiva Ampliada o Assemblea Permanent, per a englobar tots els militants que hi vulguin participar per, per una banda, informar i, per altra, rebre propostes de l'Assemblea. Els militants amb dret a vot i al corrent de pagament que van assistir a l'Assemblea, un 35% del total, van poder fer efectiu el seu vot.

Marie Kapretz nova delegada del Govern a Alemanya

El Govern, a través del Departament d’Afers Exteriors, ha designat Marie Kapretz com a nova delegada del Govern a Alemanya.  Les  seves  tasques,  entre  d’altres  seran  les  d’enfortir  les  relacions  bilaterals  i  explicar  el moment  que  viu  Catalunya  a  les  autoritats,  entitats  i  agents  internacionals  presents  a Alemanya.   Marie Kapretz treballarà també per la difusió i el foment de la llengua, la història i la cultura catalana,  i  perquè  la  delegació  consolidi  el  paper  de  punt  de  trobada  de  tots  els  catalanòfils residents a Alemanya. Kapretz,  nascuda  a  Berlín,  ha  estat  regidora  de  Cercs,  consellera  comarcal  del  Berguedà, número 5 d’ERC en les últimes eleccions europees i membre de l’executiva comarcal d’ERC del Berguedà. És també membre de l’ANC i d’Òmnium Cultural parla alemany, anglès, català, castellà i grec.Nascuda a Berlín i amb estrets vincles amb Catalunya, Kapretz  és graduada en Disseny i s’ha format  en  planificació  i  realització  de  projectes  d’emprenedoria  social,  lideratge  estratègic  i geopolítica i governança.   La primera missió de la nova delegada serà acompanyar dijous una comitiva encapçalada per la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, i per representants de  l’empresa  pública  Promotora  d’Exportacions  Agroalimentàries,  que  es  troben  a  Berlín  per coordinar la participació d’empreses catalanes del sector de la fruita en l’edició de la fira Fruit Logística, el certamen més rellevant d’Europa dedicat a la fruita i les hortalisses, que té lloc a la capital alemanya del 3 al 5 de febrer.

Executiva Comarcal gener 2016

Nova Executiva Comarcal

Divendres 29 de gener es va celebrar el Congrés Comarcal i es va escollir nova executiva comarcal. Alguns dels membres de l'anterior executiva també ho són en aquesta nova però amb secretaries diferents. Isaac Lozano serà el nou president comarcal, Queralt Fernàndez serà la secretària d'Organització, Marc Rojas el secretari de Finances i Albert Xoy ho serà de Joventut. De l'anterior executiva continua l'Eduard Coronado, com a secretari d'Imatge i Comunicació, Marie Kapretz com a secretària de la Dona, Josep Colillas com a secretari de Política Municipal i Jaume Giménez que portarà la Política Parlamentària.

Nadal

Bones Festes i Bon Any Nou 2016

Des de la Federació Comarcal d'ERC del Berguedà us volem desitjar bones festes tot i demanant que les nostres esperances de Justícia, LLibertat, Igualtat i Independència es facin realitat. Bon any 2016 Federació Comarcal del Berguedà

Informacions d'interès- Eleccions 20 de desembre

com bé sabeu ja tornem a estar en campanya. Ahir ERC va presentar l'eslògan 'Som República. Defensem el teu vot'. El cap de llista d'Esquerra Republicana a les eleccions del 20 D, Gabriel Rufián, ha explicat que 'el lema de campanya respon a la tasca que anem a fer a Madrid, no anem a fer política parlamentària a l'ús, anem a defensar el vot de dos milions de catalans, a defensar el mandat democràtic del 27S perquè vam decidir, ens vam comptar, hem guanyat, i som República'. Al Berguedà volem mobilitzar a la nostra gent i a la gent propera a ERC. Per això us demanem que us impliqueu amb els actes que estem preparant: - A Bagà el divendres dia 4 la secció local de Bagà us prepara un pa amb tomàquet per acompanyar la xerrada d'inici de campanya. A dos quarts de deu al Molí d'en Casó. - A Berga el dissabte dia 5 de desembre hi haurà paradeta informativa durant el mercat setmanal. - A Saldes el diumenge dia 6 de desembre també farem paradeta informativa a la plaça Pedraforca. Durant tot el matí. Us anirem informant de la resta d'actes comarcals. A nivell nacional el dia 12 de desembre es farà l'Acte Central de Campanya a Barcelona a la zona de la plaça Espanya entre les 17h i les 18 hores. Per aquesta ocasió ens han demanat que el Berguedà hi sigui present. Tots aquells que tingueu la intenció d'assistir-hi envieu un correu a bergueda@esquerra.org Cordialment Executiva Comarcal del Berguedà

Trobada amb el jutge Santi Vidal, candidat d'ERC al Senat

Aquest dissabte dia 21 de novembre està previst que el jutge Santi Vidal, cap de llista d'ERC al Senat i Ester Capella actual portaveu d'ERC al Senat siguin a Berga a partir de les 11 del matí. Us convidem a rebre'ls a partir de les 11 al local d'ERC de Berga i acompanyar-los. Posteriorment a partir  de les 12 del migdia faran una xerrada en un espai tancat. El lloc encara està per determinar.