Bigues i Riells del Fai

Bigues i Riells del Fai municipi feminista

Dia HISTÒRIC a Bigues i Riells del Fai. Avui, amb el vot  favorable dels 13 regidors presents al plenari telemàtic , hem aprovat que Bigues i Riells del Fai sigui municipi feminista.

És indubtable que s’ha fet molta feina i que encara en queda molta per fer. Tot i això, els passos que s’han fet en aquest sentit el darrer any han estat definitius. Avui, la Regidoria d’igualtat ha fet un pas endavant empenyent que Bigues i Riells del Fai es declarés municipi feminista, un dels objectius  perseguit des de fa anys.

No és gens habitual que municipis com el nostre tinguin una línia tan clara de marcar tendència a la comarca i al país.
La valoració dels llocs de treball que es va fer al consistori,  posa de manifest que  Bigues i Riells del Fai valora el treball, independentment del sexe del seu ocupant. Aquest va ser un pas molt gran, mai fet per cap altre govern del municipi.

Estem orgullosos de comptar amb l’única representació femenina al plenari: 4 regidores d’entre els 9 regidors de l’equip de govern, i a l’hora tristos de què aquesta representació no estigui més igualada d’entre els 13 regidores i regidors de tot el plenari. Sens dubte portar dins del programa que les llistes han de ser paritàries i cremallera és una convicció que caldria defensar des de tots els partits, siguin del color que siguin.

La proposta que avui s’ha acceptat a Bigues i Riells del Fai probablement generarà incomoditat en alguns grups, que prou sabem que necessitaran ajuda i suport.

Un primer grup és el de persones amb por, por de denunciar una situació i les seves represàlies, una por que segurament farà que fins i tot critiquin a qui  vol ajudar-les, persones i situacions que ompliran de missatges subliminals les xarxes, llibres, diaris i blogs amb l’anhel que siguin escoltats els seus crits de silenci.

Un segon grup que se sentirà incòmode és aquell que, de diferents maneres, exerceix assetjament físic, moral i psicològic sobre una persona amb l'excusa d'estimar-la i entra fins i tot en una dinàmica d’odi a qui vol ajudar-la.

Finalment, hi ha un darrer grup que és el que mai acceptarà que la solució sempre s'assoleix treballant, i rebutja la proposta si aquesta prové de qui, als seus ulls, és inferior.

Estic orgullós de tots els meus companys i companyes sempre, i ara més perquè a Bigues i Riells del Fai tenim la clau de tot en la Regidora Mayte Escobar, una dona capaç d’eliminar un deute de 4,5milions d'euros en 4 anys al cap davant de serveis econòmics, de mantenir la rebaixa dels impostos en taxes més baixes (us recomano ara que tots teniu els rebuts de l’IBI feu una revisió del que suposa allò que molts vam denunciar i alguns van manipular injustament) Una dona que gestiona brillantment, amb el seu equip, l’àrea de Serveis socials en l’època més dura de la història recent, i que avui ha hagut de sentir al plenari, que la moció sobre municipi feminista no és una prioritat en aquest moments. Sembla ser que encara existeix gent que no sap que les dones pateixen encara més la situació actual i que estem al 2020. Evolucionem com a societat.

Joan Galiano (Alcalde de Bigues i Riells del Fai)