Bigues i Riells del Fai

Cartes de la Nostra militància

carta
1.- RETORN AL PASSAT

Durant tota la legislatura hem pogut veure com el nostre alcalde governa amb un tarannà força dictatorial. Hem estat testimonis de com, Ple rere Ple, ha menyspreat els regidors de l’oposició, fins i tot, fent-los callar, retirant-los la paraula, cada cop que les seves intervencions no eren del seu gust.

Hem hagut de sentir frases despectives com “ Vostè, el què no vol es treballar” o “a veure si es pensa que ha inventat la sopa d’all” i fins i tot insults, com “Disfressi’s de Sancho Panza, perquè Don Quijote, ho fa millor que vostè”.

Però, aquesta actitud dèspota i prepotent va superar tots els límits durant el Ple extraordinari convocat per la oposició, amb l’objectiu de readmetre un treballador de la brigada, que havia estat acomiadat de manera improcedent i en el qual “su exceléncia” va decidir, per “reial decret”, que el plenari no podia votar la moció, passant-se per la pedra les ordenances municipals, la democràcia i les advertències del secretari.

Quan va ser interpel·lat,  pel regidor d’ERC BiR, Joan Galiano per aquest fet, la seva resposta va ser “No puc menystenir l’autoritat dels regidors perquè no la tenen” i va deixar palès que, segons ell, el vots dels ciutadans destinats a qualsevol partit de l’oposició, no tenen cap valor.

Aquesta és la manera de fer d’un alcalde que recorda altres temps, que em pensava que ja havíem superat, temps d’un país en blanc i negre i on l’opinió del poble valia ben poc.

I si a això li afegim que ha format una majoria absoluta no donada per les urnes, sinó a cop de talonari (talonari del contribuent) comprant un regidor trànsfuga del PSC, el resultat és l’alcalde més antidemocràtic que ha tingut Bigues i Riells des de la transició.

Sóc militant d’ERC i possiblement (si l’assemblea ho permet) aniré a les llistes, per això, quan arribi el moment, demanaré el vot per la candidatura de Joan Galiano, però si no podem aconseguir l’alcaldia, només espero que Bigues i Riells no torni a tenir MAI MÉS un alcalde d’aquest tipus, MAI MÉS JOAN VILA.

El nostre municipi no es mereix un retorn al passat.

Josep Tripiana