Bigues i Riells del Fai

Cartes de la nostra militència.

carta05
BiR, la nostra (possible) Ítaca

Formo part de la generació desaprofitada; que no perduda. Em nego rotundament a creure’m una generació perduda. Però sí desaprofitada des de la vessant més humil que es pot dir. I em vénen al cap moltes persones que, com jo, han fet maletes i han marxat cercant nous horitzons i oportunitats que aquí no existien.

Després de cada viatge, de cada tornada, observo aquest reducte petit del Vallès amb ulls nous. I aquest darrer cop, no en fou una excepció. I malauradament, no m’impressionà cap gran meravella en què s’havia convertit el nostre municipi. I no creguin que és com aquella Ítaca, que m’hagi pogut enganyar després de tots els aprenentatges, sinó, senzillament, una llista de despropòsits que em provoquen incessantment que arrufi les celles. En els darrers mesos s’han denunciat abocaments sense control, he assistit a plens on el respecte, ja no a les persones, sinó al que s’estava realitzant en el Ple Municipal –La POLÍTICA- era anorreat reiteradament, fins a una de les expressions màximes de prohibir votar una moció al Ple Municipal, o fins a un govern municipal que en el Consell Veïnal cercava “informar” enlloc d’“informar-se” de la realitat de les seves urbanitzacions i del que viuen dia a dia. Crec que no m’equivoco quan penso que BiR pot ser realment aquella Ítaca que ha fet que moltes persones hi hagin vingut a viure. Però tenim molta feina.

Margarida Fontcuberta