Bigues i Riells del Fai

Documents

Moció en suport a les persones detingudes per "l'Operació Judas" el 23S i contra la repressió al moviment independentista
Descarrega en PDF MOCIÓ EN SUPORT A LES PERSONES DETINGUDES PER “L’OPERACIÓ JUDAS” EL 23S I CONTRA LA REPRESSIÓ AL MOVIMENT INDEPENDENTISTA

El passat 23 de setembre es va viure una operació policial a Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles, Sabadell, Cerdanyola, Santa Perpètua de Mogoda, Sant Pere de Torelló, Sant Vicenç de Torelló contra persones membres del moviment independentista les quals l'Audiència Nacional espanyola acusa de terrorisme, rebel·lió i sedició. Van entrar de matinada a les cases, mentre dormien, trencant portes i fent detencions sota futuribles, i com a prevenció de delictes en condicional, tal i com ha explicat Teresa Cunillera, Delegada del Govern Espanyol a Catalunya.

Ara mateix set persones han estat detingudes, i dues més van ser alliberades amb càrrecs després dels escorcolls.

Aquesta nova onada repressiva, tal i com ja ho va ser el 20-S d'ara fa dos anys, busca generar un clima d’avís a les portes de la sentència pel 1-O, i és un nou intent de construir un relat, inexistent, de violència i lligar independentisme amb terrorisme.
Amb aquestes accions i les anteriors, la maquinària de l'Estat espanyol vol atemorir i desmobilitzar el conjunt del moviment independentista i republicà català, divers, absolutament pacífic i radicalment democràtic

La societat catalana ha mostrat el seu rebuig, manifestant-se al carrer i organitzant cassolades arreu del país. Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats ha demanat la compareixença del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, per demanar-li explicacions.

L'operació també té, en període preelectoral, una intenció propagandística evident, i que busca, davant l'opinió pública, contribuir a criminalitzar idees polítiques legítimes que comparteixen amplis sectors de la societat catalana. L'independentisme és un projecte cívic, pacífic i no violent, legítim políticament i avalat a les urnes de forma reiterada.

Per tots aquests motius, el Grup Municipal ERC- Independents AC de Bigues i Riells del Fai proposa al Ple d’aquest Ajuntament l’aprovació dels següents

ACORDS

PRIMER.- Mostrar el suport de l’Ajuntament de Bigues i Riells a tota la ciutadania que es manifesta en defensa dels drets civils i polítics i contra la repressió i persecució política.

SEGON.- Manifestar la solidaritat amb el patiment de les persones detingudes, les seves famílies i entorn.
Bigues i Riells a 25 de setembre de 2019.
Mayte Escobar i Gomera – Presidenta Secció Local ERC-Independents BiR