Bigues i Riells del Fai

Regidoria de Participació ciutadana i voluntariat
Descarrega en PDF

REGIDORIA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I VOLUNTARIETAT

Des de la Regidoria de Participació Ciutadana creiem que el voluntariat i les entitats són una peça clau del municipi i per aquest motiu cal facilitar-los les eines per a que puguin continuar exercint la seva tasca. Així doncs, hem realitzat 3 formacions per a entitats: una sobre protecció de dades, amb el suport de la Diputació; una presentació i formació sobre l’espai web per a entitats, projecte que es va idear a l’anterior mandat, i finalment, una darrera formació sobre com obtenir el certificat digital per a entitats. Alhora hem creat un espai de recursos per a entitats al web municipal, que està en procés de créixer.

Pel què fa a la participació ciutadana, des de la regidoria hem estat fent un procés intern per a revisar el model del Consell veïnal i esperem poder iniciar una nova sessió del Consell properament, quan la situació ens ho permeti. Així mateix, hem facilitat que tant l’equip de regidors com els i les tècniques de l’Ajuntament fessin una formació en participació ciutadana. Hem donat suport a la Regidoria d’Educació amb el projecte inicial del Consell d’Infants, i finalment, tenim nous projectes en procés que esperem poder-los presentar ben aviat.

Finalment, vam coordinar la campanya de voluntariat de creació de mascaretes durant l’etapa de confinament. Gràcies a l’acció desinteressada de moltes persones del municipi, es van recollir més de 1000 mascaretes que van anar destinades a col·lectius que estaven lluitant fortament contra la pandèmia, així com a les persones majors de 65 anys del municipi.