Bigues i Riells del Fai

Regidoria de Governació
Descarrega en PDF

REGIDORIA DE GOVERNACIÓ

Des del 2015, a l’àrea de governació, s'han plantejat nous reptes per a fer front a la situació política del país i, actualment, per a la situació de crisi sanitària.

Tot i això, no ha interferit en l’estratègia de futur per al cos de policia, plantejada el 2015.

El 2015 existia un conveni laboral per a la policia local aprovat pel ple però que no es va aplicar mai. Per contra, se n’aplicava un altre signat per l'alcalde del moment, el secretari i un representant de la policia, aquest però, sense haver passat pel ple. Aquesta greu anomalia va ser el primer tema que vàrem treballar amb els representants del cos i amb el comitè.

Molts anys després s’ha aconseguit assentar les bases d’un nou conveni i el nou organigrama de la policia per adaptar el cos a les necessitats actuals i regular el seu funcionament de forma òptima. Gràcies a la predisposició del cos i del comitè, es va regularitzar la situació. Ara si, es va aplicar l’acordat, signat i aprovat pel ple. Els resultats s’han fet visibles des del primer moment.

Pel que fa a les actuacions i objectius del cos, calia fer un gir, donat que no hi havia cap mena de planificació en matèria de seguretat ciutadana, ocupacions il·legals, control d’habitatges i lluita contra el tràfic de drogues.

Això requeria una sèrie de protocols i equipaments dels quals el cos no en disposava.

Amb l'estat d'alarma per terrorisme islàmic es va decidir adquirir una armilla individual per a cada agent. Fins aquell moment, només se’n disposava de 2 a cada vehicle d’una mateixa mida, i que, en moltes situacions no eren útils ni per la mida ni per gènere. A més no es complien les recomanacions de la Generalitat de Catalunya en matèria de seguretat del cos.

Paral·lelament, un cop tots els agents van disposar dels equips de protecció necessaris, es va procedir a l’adquisició de dos vehicles:  un de patrulla i un furgó destinat a controls de seguretat, drogues, mesures amb l’alcoholímetre, entre d’altres.

Es va decidir planificar l’estructura interna reforçant les diferents àrees. A cada àrea es va assignar un responsable. Posteriorment, aquestes places de responsable d’àrea van ser ocupades per tres nous caporals que ajuden al Caporal en Cap.

Aquest nou organigrama va quedar reflectit en la valoració dels llocs de treball del cos de policia finalitzada el 2019.

Actualment el cos de policia de Bigues i Riells del Fai disposa de 4 caporals dins l'estructura i la millora és evident.

S'ha reforçat la figura d’interins per a completar tres vacants i estem pendents d’una convocatòria de places per ser ocupades per nous agents.

El 2019 es va renovar un dels vehicles i aquest 2020 es renova l’altre.

També s'han completat les eines del cos amb nous equips d’emissores, una pistola taser i la instal·lació de càmeres de control d’accés al municipi.

Finalment, pel que fa a l'estratègia conjunta de la Policia amb els Mossos d’esquadra en la lluita contra les plantacions i les ocupacions il·legals, està donant bons resultats. Cada dia disposem de més dades i les càmeres són de gran ajut, també per a les investigacions.

Actualment el cos està gaudint dels seus últims moments a la instal·lació de Can Coromines ja que està previst fer el trasllat a Montparadís el 2021 per a millorar.

Per altra banda, dins de governació, s’assumeix la responsabilitat de protecció civil i els seus voluntaris.

El 2016, davant la precarietat d’equips de protecció i elements disponibles en la lluita contra el foc,  es va decidir aprofitar una oferta per a adquirir un vehicle cisterna, alhora que es va cedir un vehicle municipal per a completar el parc mòbil.

Protecció civil tindrà la seva base, en un futur pròxim, a Can Coromines, on per fi gaudiran d'un lloc digne i adaptat a les seves necessitats. Això lliga amb la intenció del cos de planificar els nous voluntaris i la nova plantilla.

Tant la policia local com el cos de voluntaris de protecció civil, en moments de necessitat, han estat al seu lloc i sempre han demostrat la seva professionalitat i sacrifici.

A governació en aquest 5 anys s'ha treballat conjuntament amb els diferents Consellers de la Generalitat i amb la delegació dels governs espanyol i català per a resoldre les diferents incidències del nostre territori. Estem contents de la feina feta, i molt més contents de la que es podrà fer en un futur.