Caldes de Malavella

L'alcaldable d'Esquerra creu que seria adequada un reunió al nostre municipi per explicar els requisits legals que hauran de cumplir les entitats i associacions sense ànim de lucre

El passat 31 de gener la secció local d'Esquerra va organitzar una taula participativa per parlar del teixit associatiu de Caldes de Malavella. En aquella reunió es va parlar que podria ser una bona iniciativa organitzar una sessió informativa, en la que hi pugués participar algun assessor fiscal, i on les entitats puguessin aclarir els dubtes que tenen davant la nova legislació aprovada per l'estat espanyol. Per aquest motiu la regidora d'Esquerra Republicana, Isabel Lozano, ha demanat a l'Ajuntament de Caldes que organitzi una sessió informativa adreçada a les entitats del nostre poble per donar l'assessorament necessari.

Tot i que fins ara la llei que no s'ha aplicat i ha permès que les entitats continuessin funcionant sense declarar les activitats econòmiques que desenvolupen, amb la llei a la mà les entitats haurien de declarar a hisenda tant l'impost de societats, com l'IVA, com els ingressos i despeses que superin els tres mil euros l'any.

Cal recordar que aquesta llei, que fa uns mesos va aixecar molt d'enrenou perquè obligava els clubs esportius a tenir donats d'alta com a treballadors tots els monitors i entrenadors de l'esport de base, s'ha d'aplicar també a totes les entitats, fet que dificulta amb molts casos l'activitats d'aquestes associacions.