Caldes de Malavella

Al BIM del mes d'abril parlem de la campanya engegada per les JERC.

En aquesta ocasió hem volgut cedir aquest espai als companys de les JERC Caldes, que inicien la campanya “Fem Poble! Fem oci alternatiu”, amb la qual volen demanar més espais d’oci alternatiu al poble. Entenem per oci alternatiu aquelles activitats d’oci dirigides al jovent, que més enllà de servir com a espai de lleure, serveixen com a eina de socialització pels i les joves, promouen la cultura popular, ajuden a la integració de tots els col·lectius, i promouen certs valors positius.

Creiem que els joves de Caldes estan desvinculats del poble. La falta de cohesió entre el jovent ve donada, en gran part, per la falta d’una oferta d’oci dirigida i accessible per a nosaltres. El foment d’aquests espais obriria, a més, les portes a l’organització d’activitats que servissin de trampolí per a tirar endavant projectes individuals o col·lectius impulsats pel propi jovent.

Reivindiquem també que és necessària més confiança per part de l’Ajuntament cap als joves. Creiem que des de l’administració se’ns posen moltes dificultats per organitzar esdeveniments. Les facilitats que donen a les entitats gestionades per adults i les de jovent són completament diferents, i creiem que el primer pas per impulsar un nou model d’oci és que això canviï.

Com a tret de sortida d’aquesta campanya, el 19 de març vam organitzar la 1a semifinal del Destaca’t on van participar Teoria del Qua i Black Crown. El Destaca’t és un concurs per a grups novells de les comarques gironines. El guanyador obté una plaça per tocar a l’Acampada Jove.