Caldes de Malavella

Governar en democràcia és governar amb transparència

Sovint ens heu sentit dir que volem ajuntaments amb parets de vidre. Els ciutadans hem de poder confiar en els nostres governants i saber en tot moment què es fa, com i quant ha costat. La transparència en la gestió també hauria de ser una necessitat del propi alcalde i també de l'equip de govern, per demostrar que les decisions es prenen de manera honesta i d’acord amb les lleis que la regulen.
Si aquestes premisses són importants en qualsevol ajuntament, tingui la composició que tingui, ho és molt més en el cas d’un ajuntament que governa amb majoria absoluta, com el cas de Caldes de Malavella, on els elements de control sobre les seves accions sols es poden exercir quan tothom disposa de la informació. Existeix la llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que regula les obligacions dels representants públics: les seves situacions personals, les seves accions, la relació de la despesa dels diners dels ciutadans.
Perquè no ens podem quedar només amb paraules i bones intencions. Lamentem que en aquest punt el nostre ajuntament no hagi avançat gaire, malgrat haver fet inversions en mecanismes d’informació com la web. Això genera incertesa sobre com es prenen les decisions i crea desconfiança sobre els interessos que les poden empènyer. Tot i que anem tard, des d'Esquerra Republicana pensem que és urgent en el nostre poble un pla de transparència i així ho vam demanar en el darrer ple municipal.