Caldes de Malavella

Aprovada a Caldes de Malavella la moció contra el decret per obtenir la nacionalitat

En el darrer Ple Municipal, celebrat dilluns 25 de juliol, Esquerra Republicana va presentar una moció que proposa la derogació del procediment per accedir a la nacionalitat espanyola per residència. La nova normativa instaurada des del passat octubre és “discriminatòria” i exclou els més desafavorits creant persones “de primera i segona classe” i no té en compte el nivell “d’integració real”.
 Aquesta moció pretén derogar una llei que, al contrari del que es deia inicialment, serveix per privatitzar i fer més difícils els procediments per aconseguir la nacionalitat, imposant el castellà per sobre les altres llengües del territori.
Aquesta moció ha estat promoguda per més de 150 entitats i associacions de persones d'origen estranger a les comarques gironines, que denuncien que el procediment per accedir a la nacionalitat espanyola per residència és discriminatori, especialment per als més desfavorits. Entre aquestes entitats hi ha la Coordinadora d'ONG Solidàries de Comarques Gironines i Alt Maresme, la Taula d'Entitats de Suport a Immigrants o l'Espai Antiracista de Girona.
La proposta de derogació del Reial Decret 1004/2015 que regula el procediment per l’adquisició de la nacionalitat espanyola es va aprovar amb els vots a favor de Convergència, la PIC i ERC.

En el document adjunt trobareu la moció presentada.