Caldes de Malavella

Recuperem el dret a l'aigua

A finals de gener rebíem una molt bona notícia. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya determinava que l’aigua del pou de la Repsol és de titularitat municipal. Una lluita iniciada pel nostre company Marcel Vila, i que va continuar el grup de la PIC i l'actual equip de govern.
Som conscients però, que aquest pas no és el definitiu, i que encara ens queda camí per recórrer.
Des d’Esquerra celebrem aquesta notícia, i sense perdre el temps, en el darrer ple ja vam preguntar sobre quin projecte té pensat l’equip de govern per aquest espai, arran de les últimes notícies de la premsa en què l’Ajuntament i diferents empreses embotelladores es reunien aquest febrer.
Nosaltres hem explicat en diverses ocasions que apostem per un espai termal públic i municipal, ja que el dret d’aquesta aigua és de tots els caldencs i caldenques. No volem que s’exploti privadament, ni que es decideixi el seu ús unilateralment sense tenir en compte l’opinió dels titulars reals de l’aigua, el poble de Caldes en tot el seu conjunt.
Sabem que el camí no s’ha acabat i que no serà gens fàcil, però només veiem un final just.
Demanem que sigui la gent de Caldes la que decideixi a través d’un procés participatiu real, quins usos i què hi farem al pou de la Repsol. Participarem, decidirem entre tots i recuperarem el dret a l’aigua. Aquesta sempre ha estat la nostra voluntat, posar totes les eines i recursos necessaris perquè la gent pugui decidir.