Caldes de Malavella

ESPORT I EDUCACIÓ. LA FUNCIÓ DE L'ACTIVITAT ESPORTIVA

Com cada any, acaba una nova temporada esportiva. Celebracions, cloendes, entrenaments especials, hora de balanços, presa de decisions, programacions, etc.. També com cada any, podem treure un balanç molt positiu de les diferents escoles i entitats esportives del poble. En general, podem dir que amb pocs recursos, els esportistes que tenim són d’alt nivell!! Quina mainada més trempada que hi ha a la nostre vila! De tot arreu arriben notícies sobre infants del poble que han assolit campionats, trofeus o premis ja sigui individualment o col·lectivament. Insisteixo, un privilegi.

M’agradaria fer incís sobre el mèrit que té aconseguir aquests diferents premis. Cal apuntar, que tot això s’aconsegueix amb la col·laboració desinteressada de molts pares, mares o voluntaris a nivell personal. Com he dit, tot i que aquests recursos són escassos, s’estan aconseguint barbaritats com tornejos organitzats pels diferents clubs amb un ressò important.

Vull destacar, que la diversitat d’esports que tenim al poble és molt favorable pels joves de la vila. Que aquests nens i nenes puguin triar fer esport amb diferents opcions, ens garanteix que molts més practiquin esport i alhora aprenguin valors tant necessaris en la nostra societat com el companyerisme o el respecte al rival.

Amb tot això, caldria donar les gràcies personalitzades a cada una de les persones que posen el granet de sorra perquè aquests, infants, nens o joves es formin com a esportistes. Crec que darrera de tots aquests premis col·lectius o individuals, estem formant persones. Aprendre a comportar-se en la derrota, saber guanyar, resoldre un conflicte amb un company, aprendre a superar un repte, créixer respectant els demès, o totes les múltiples accions que es poden desenvolupar practicant esport, fa que totes les persones que els practiquin madurin, creixin i siguin millors persones. Animo a tots els que de manera desinteressada es preocupen per seguir donant l’opció de créixer fent esport als nostres joves segueixin amb aquesta tasca tant bàsica.

A part de demostrar-nos que tenim uns autèntics campions, els diferents joves de Caldes, ens donen l’opció de poder formar unes excel·lents persones. És per això que m’agradaria animar a tothom a fer esport, a col·laborar amb les entitats esportives o simplement anar a veure cadascun dels joves del nostre poble. N’estic segur que els podem ajudar a créixer, ser millors persones i qui sap, sí, potser uns grans campions.

Albert  Salado