Caldes de Malavella

Què ha passat amb el dilluns de la Festa Major?

Si ja heu rebut el programa de la Festa Major d'enguany, o bé us l'heu descarregat per internet, haureu pogut veure que el dilluns de la festa només hi ha programada una obra de teatre.
Inevitablement m'han vingut els records de festes passades, d'aquells dilluns de Festa Major que hem viscut durant tants anys, quan la gent del poble podia estar amb la família i els amics, sense gaire gent de fora. Quan ens posàvem de vint-i-un  botons per anar a concert de l' Orquestra Internacional Maravella,  i  al vespre anàvem al ball de gala a l'envelat per gaudir dels balls de saló; ja fos un vals o un pasdoble, el ball del fanalet o el ball de rams!
Ep!... i a dormir no més tard de les tres perquè l’endemà gairebé tothom treballa. Era un dia especial, el dia de la Festa Major per la gent del poble.

Quan he vist que no hi havia ball de gala, he pensat que l’equip de govern havia deixat de banda una franja de gent del poble molt important. Una cosa és canviar i l'altra esborrar el poc que quedava de la Festa Major tradicional.

Probablement, això significa que anem envellint i que els temps canvien, i que tot plegat siguin cabòries d'aquells que ens fem grans, però no puc deixar de sentir enyorança per  la desaparició del dilluns de la festa major.

Rosa Maria Pratseballs i Torrent