Caldes de Montbui

Totes les notícies

Discurs de la Portaveu municipal d'ERC a Caldes de Montbui, Núria Carné. #Diada2018

Alcalde, regidores i regidors, senyores i senyors, amics i amigues, bon dia a tots. Com molts de vosaltres ja sabeu, sóc periodista de professió i tot i que des de fa uns mesos no exerceixo com a tal, al preparar el discurs vaig tirar d’hemeroteca per veure què havia dit en els anys anteriors. I aleshores hem vaig adonar que a diferència de les Diades anteriors, del 2015, 2016 i 2017, ens ha passat un fet molt important, transcendent, un fet que, al meu entendre, ha estat un punt d'inflexió per a molta gent, parlo de l’ú d’octubre. L’any passat, quan érem aquí mateix, encara no havíem viscut en les nostres pròpies carns la repressió de l’estat espanyol, la impotència de veure com la seva policia vinguda i posada en un vaixell de piolins ens venia a atonyinar per posar una papereta dins d’una urna i sobretot, veure com de gran, digne i pacífic és el poble català. I com units, el poble va vèncer i efectivament com deia el vicepresident  Junqueras -ara injustament empresonat- «hi haurà urnes, hi haurà paperetes i votarem en referèndum», mentre la Soraya anava dient que no n’hi hauria. Per cert, ahir ella va anunciar que es retirava de la política. Tornant a l’1 d’octubre, segur que molts de nosaltres tenim gravades a la memòria imatges dels col·legis electorals de matinada, plens de gent organitzada fent guàrdia, l’entrada de les urnes per l’ajuntament a mitja tarda amb els aplaudiments de la gent que va venir de tots els col·legis fins aquí per ajudar a custodiar les urnes, una plaça del Lleó plena de gom a gom com mai! Recordo també les hores de molta tensió esperant que arribessin les vuit del vespre ja per tancar i començar el recompte... les persones que feien guàrdia a les afores del poble controlant si venien o no les furgonetes, els centenars de missatges al mòbil amb amenaces... Però també recordo com queien les paperetes pel balcó de l’Ajuntament, al final del recompte, en el qual a Caldes es va imposar el SÍ al referèndum amb un 92%.

L’Ajuntament de Caldes de Montbui aprova en Ple la concessió de la Medalla d’Honor de la Vila al Conseller Raül Romeva

El Ple extraordinari celebrat a l’Ajuntament de Caldes de Montbui el passat dilluns 10 de setembre va aprovar per unanimitat la concessió de la Medalla d’Honor de la vila al conseller Raül Romeva. "Raül Romeva, vinculat a la Cultura de la Pau i la defensa del Medi Ambient i la Solidaritat, ha portat el nom de Caldes arreu. Caldes de Montbui és una vila amb una extensa trajectòria de la defensa de la pau, la solidaritat i els drets humans, valors que històricament han estat relacionats amb el nom de la vila i amb el tarannà de les seves entitats i la seva població..." Segons recull l’expedient que proposa l’atorgament de la Medalla "... la relació entre Raül Romeva i Caldes de Montbui afavoreix que Caldes esdevingui una vila universal en la defensa d’aquests valors i fa augmentar el prestigi de les accions solidàries, reivindicatives i compromeses promogudes per la ciutadania o per l’Ajuntament, i això el fa mereixedor d’un dels reconeixements honorífics que atorga l’Ajuntament". L’acte de lliurament de la Medalla d’Honor de la vila tindrà lloc el proper dissabte 29 de setembre, a l’esposa de Raül Romeva, Diana Riba. El Conseller continua empresonat des del passat 23 de març. Jordi Solé, Alcalde de Caldes de Montbui, explicava així els motius pels quals el grup municipal d’ERC hi votaria a favor: “Hi ha molts motius per concedir aquest reconeixement de la vila al Raül Romeva però en destacaria tres: Primer, per la seva trajectòria acadèmica i política on ha excel·lit com a professor en matèria de relacions internacionals i cultura de la pau; com activista sobre el terreny, a Bòsnia Hercegovina, en la construcció de la pau després del conflicte; com a polític en 10 anys d’eurodiputat en el parlament europeu on ha deixat molt bona imatge i record i després com a primer Conseller d’Exteriors de la història a la Generalitat de Catalunya. El segon motiu és més un agraïment pel seu compromís democràtic, amb la justícia social, amb la llibertat individual i col·lectiva i amb la llibertat del país; el compromís amb el mandat pel qual es va realitzar el referèndum del 1 d’Octubre, ara segrestat per un estat venjatiu i per uns poders que l’únic que volen és, a través dels presos polítics, que tots plegats estiguem escarmentats.

La Nit de les Idees 2018

A La Nit de les Idees brilla l’esperit emprenedor

Escoltàvem recentment en una entrevista a Lluís Llongueras, un dels perruquers amb més renom del país, que “l’èxit no és tenir una idea, perquè tothom en té, sinó que l’èxit és tirar-la endavant, materialitzar-la”. A la “Nit de les idees”, que se celebra el mateix dia que escrivim aquest article, el que valorem és aquest esperit emprenedor, d’empenta, de ser proactius, d’imaginar un projecte i ser capaços de buscar les eines i els recursos per fer-lo realitat. És a dir, que el que comença com un somni pugui acabar en negoci o empresa. Enguany, hem tingut menys projectes que a l’edició anterior però de molta qualitat. Per tant, hem valorat positivament que hi hagi un descens de la quantitat però una millora en la qualitat. Creiem que aquest fet també evidencia una nova situació relacionada amb el context social i econòmic. Fa uns anys, quan l’ull de l’huracà de la crisi econòmica estava sobre nostre, moltes persones que es van quedar sense feina van veure la necessitat de reinventar-se com fos i van crear petites empreses. Ara, la situació ha canviat. És cert que seguim tenint atur al municipi (taxa del 9,36% d’atur), però també és cert que ha baixat molt. Tot i això, des de la Regidoria de Desenvolupament Econòmic seguim fent moltes polítiques de treball i de promoció econòmica. Us convidem a donar un cop d’ull al nostre web:  Així doncs, podem dir que en general les persones que avui en dia es “tiren a la piscina” de crear una empresa acostumen a estar més motivades per aquest esperit emprenedor pur que no pas per una necessitat de trobar alguna sortida laboral. I això ho hem detectat en tots els projectes multidisciplinaris i empreses que s’han presentat als premis en aquesta edició, la tercera ja (2014, 2016 i 2018). Tots ells, orientats a la innovació industrial i tecnològica, als serveis de proximitat i comerç i també relacionats amb l’oci, la salut i el benestar.   Felicitats a tots, als guanyadors i als que us hi heu presentat; heu fet una gran feina! Fotografia: Ajuntament de Caldes de Montbui

Isidre Pineda

Isidre Pineda elegit candidat d'ERC Caldes a les eleccions municipals de 2019

L’actual 1r Tinent d’Alcalde agafarà el relleu de l’alcalde i eurodiputat Jordi Solé i liderarà el projecte republicà a les properes municipals.   L’Assemblea Local d’ Esquerra Republicana de Catalunya a Caldes de Montbui, celebrada ahir dimarts 26 de juny de 2018, d’acord amb els estatuts i el Reglament de Règim Intern, ha elegit Isidre Pineda com a candidat a les eleccions municipals de 2019. Pineda, de 31 anys, és actualment primer Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Caldes, responsable de les regidories de Cultura i Patrimoni; Turisme i Termalisme; Participació Ciutadana i Voluntariat i Cooperació, i forma part de l’equip de govern d’ERC liderat per l’Alcalde Jordi Solé des del 2011.   Després de presentar l’única candidatura que optava a encapçalar el projecte republicà a Caldes i d’obtenir un suport majoritari en nombre d’avals, els militants d’ERC han confiat en Isidre Pineda com a candidat per seguir liderant el projecte municipalista de transformació i millora de Caldes.   En la seva intervenció, l’ escollit com a alcaldable per ERC ha destacat “el millor cicle polític” que ha viscut la vila termal gràcies a l’ impuls de l’Alcalde Jordi Solé, i que ha de marcar el camí a seguir els propers anys. Pineda ha esbossat els eixos programàtics de la seva candidatura: Sostenibilitat i espais públics, cohesió social i igualtat d’oportunitats, promoció turística i cultural de la vila i Govern Obert i bona gestió dels serveis i, finalment, també ha posat de manifest “la maduresa del projecte republicà al poble” subratllant “l’estabilitat i fiabilitat dels nostres governs”. Per això ha animat a l’entorn d’Esquerra “a mantenir el nivell d’exigència que ha convertit Caldes en un referent en molts sentits”.   [Isidre Pineda i Moncusí (31 anys). Actualment és el primer Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Caldes i regidor del Govern Municipal des del 2011. Durant aquestes dues legislatures ha estat regidor de Turisme i Termalisme, Cultura i Patrimoni, Participació Ciutadana i Voluntariat, Cooperació, Acció Social i Habitatge.

Jornades Economia

Caldes presenta les millor dades d’ atur des del 2009

El 9,36% d’atur registrat a la nostra vila i l’11,21% de mitjana del Vallès Oriental són indicadors que el passat 6 de juny vam poder explicar a la XV Jornades d’Economia i Empresa Familiar en un clar missatge d’optimisme sobre l’estat de salut de l’economia calderina. Cada vegada menys gent és a troba sense feina i la reactivació econòmica convida a l’esperança després d’anys molt durs de crisi econòmica. És per això que hem de seguir treballant i concentrant els esforços de l’Ajuntament perquè les 776 persones de la nostra vila registrades a l’atur el darrer mes puguin aconseguir reincorporar-se al món laboral. Certament aquesta millora va acompanyada d’una preocupant tendència a nivell nacional que ens porta cap a un entorn laboral amb cada cop més precarietat i en evident estancament salarial. La feina cada cop és menys estable i els sous més baixos, per això cal seguir lluitant i reivindicant que aquest no és el camí òptim cap a la igualtat i la cohesió social. En aquest sentit és important destacar la tasca que es porta a terme des del departament de Treball de l’Ajuntament i concretament des de l’equipament de la Piqueta en matèria de formació, assessorament i cerca de feina. Precisament des d’aquest departament s’organitza «la 3a Nit de les Idees» el proper 29 de juny, on podrem descobrir el gran esperit emprenedor dels calderins i calderines a la festa destinada a les empreses del nostre poble. Aquest certamen, que té com a objectiu premiar les millors propostes empresarials dels darrers dos anys, és també un reconeixement als esforços a la promoció econòmica que molts emprenedors/es materialitzen a Caldes des de diferents àmbits. Serà una nova forma de comprovar la creativitat i esperit de superació de molts calderins i calderines que lluiten cada dia per sortir d’una crisi que volem deixar enrere definitivament. (Article publicat al Calderí del 19/06/18)

Recordar la nostra història, encarar el futur de Caldes

Des del Govern Municipal tenim molt clar que recordar i explicar el nostre passat és treballar directament en la cohesió del nostre municipi. Per això l'Ajuntament convoca per tercer any la Beca de recerca històrica local. Enguany el tema de la investigació serà la premsa calderina. Aquest passat cap de setmana, s’ha acabat al Museu Thermalia l’exposició de recerca històrica sobre l’emblemàtic edifici de la Torre Marimon: un espai apreciat per molts calderins i calderines que representa d’una forma simbòlica la porta d’entrada a la nostra vila des de Barcelona. Parlar de la Torre Marimon és parlar de la història agrària de Caldes tot fent un recorregut des de la Mancomunitat de Catalunya fins arribar a l’actual Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàriaes (IRTA), evidenciant i posant en valor que el nostre poble té un passat molt relacionat amb la terra i la pagesia que a dia d’avui encara és viu. La recerca sobre la història de la Torre Marimon ha destacat per la seva importància històrica i tenia l’objectiu d’apropar-la tot donant a conèixer l’espai al municipi. A més, ha estat feta per un jove investigador calderí a través de la beca de recerca històrica municipal. Un projecte que atorga l’oportunitat de comissariar l’exposició al museu Thermalia visualitzant així la feina de recerca feta per aquesta persona. En definitiva, la beca de recerca històrica proposa treballar la història a partir dels nostres talents de futur. Aquest projecte de recuperació de la memòria va començar ja amb exposicions com la del Tricentenari, Les Pedreres (feta també per una jove investigadora), els 80 anys de l’esclat de la Guerra Civil o també la història de l’electricitat a Caldes a través de l’Electra, i amb la voluntat de que tingui continuïtat amb projectes futurs. Just ara es convoca la beca de recerca històrica local 2018-2019 amb termini de l’1 al 30 de juny. Enguany es tracta d’una beca per l’estudi de la premsa calderina i el comissariat d’una exposició sobre aquest tema al Museu Thermalia l’any 2019.

Jordi Solé: “no seré el cap de llista d’ERC el maig vinent..."

L’alcalde Jordi Solé va anunciar aquest divendres (25-05), durant una trobada a l’Ateneu Centre Democràtic de Caldes de Montbui, que no es presentarà a les properes eleccions municipals per revalidar l’alcaldia: “no seré el cap de llista d’ERC el maig vinent, perquè en política, tal i com passa en la vida, tot són etapes". Solé va conversar amb la periodista Gemma Permanyer sobre els principals reptes en els que treballa l’equip de govern d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament:  La sostenibilitat, la cohesió social, el posicionament de la vila i l’enfortiment institucional i democràtic. “Afrontem el repte de la sostenibilitat, la millora de la mobilitat i l’eficiència energètica; hem baixat la factura energètica del poble, optem per vehicles elèctrics..." “Treballem per la cohesió social, acollir la diversitat – a Caldes hi viuen persones de més de 60 nacionalitats diferents d’origen – i no ens podem permetre que ningú caigui en el forat de la pobresa, per això potenciem els serveis socials i també l’accés a l’habitatge." “La nostra singularitat és l’aigua termal, treballem per aconseguir posicionar Caldes com a destí termal de qualitat sense oblidar els altres sectors econòmics que tenim al municipi i que estem en una regió molt industrialitzada, a l’àrea metropolitana de Barcelona.” En aquest sentit, l’alcalde es va referir al futur nou parc termal com un projecte complementari i beneficiós també pels agents termals. “Podem gaudir dels beneficis d’un entorn natural molt conservat i un patrimoni arquitectònic i artístic relacionat amb el termalisme... A Caldes com en ninguna altra vila, l’aigua termal és present, es pot tocar.” Pel que fa al quart repte del govern municipal, l’enfortiment institucional i democràtic de l’Ajuntament, l’alcalde va exposar el seu convenciment en les virtuts del servei públic gestionat amb rigor exigència i responsabilitat. Jordi Solé va respondre les preguntes dels/les assistents/es a l’acte sobre els àmbits de la cultura, l’habitatge, les principals obres urbanístiques en marxa i també sobre el paper que ha de jugar l’Ajuntament en la defensa de la democràcia, la denúncia de la repressió i l’amenaça dels drets civils que patim.

Objectiu Zero Emissions

Des del Govern municipal havíem detectat la necessitat de substituir part de la flota de vehicles de l'Ajuntament i Serveis Municipals. Totes les millores que iniciem, estan basades en les tres "E" Eficàcia - Eficiència i efectivitat, aquest cop però hem afegit una quarta "E" - ELÈCTRICS!   La flota ja compta amb 9 vehicles elèctrics entre els quals podem trobar turismes, furgonetes,  una motocicleta i un Segway que s'afegeixen a les 3 bicicletes que ja es feien servir a l'Ajuntament. Aquest doncs ha estat el tret de sortida amb el que hem donat un salt quantitatiu en la utilització de models de transport sostenible amb Zero emissions. Les administracions tenim la responsabilitat de donar exemple i fomentar la utilització de vehicles elèctrics per aconseguir una mobilitat mes sostenible. A més a més de la millora reduint emissions contaminants aquest canvi repercutirà positivament en el cost de manteniment dels vehicles adquirits.  Cal destacar que hem aconseguit que bona part d'aquests vehicles fossin subvencionats per altres administracions fins aconseguir la quantia de 24.500,00 €.  En paral·lel, l’Ajuntament i l' Electra Caldense Energia SA, estem treballant per oferir 4 punts de càrrega de vehicles elèctrics per a la ciutadania. Aquestos seran gratuïts durant un període de dos anys (dos a Les Cremades i dos al Tint). Alhora també  afegirem un carregador de bicicletes elèctriques que se situarà a la pl. Font del Lleó, just davant l’edifici consistorial.  Cada dia som més a prop del poble que volem! (Article publicat al Calderí del 22-05-18)

David Través clou el cicle de trobades obertes #MesAProp d’ERC a Caldes de Montbui

David Través, regidor de Joventut i de Govern Obert d’ERC a l’Ajuntament de Caldes de Montbui va protagonitzar (el dimarts 24 d’abril) l’última de les trobades obertes del cicle #MesAprop, on anuncià la menció obtinguda per l’Ajuntament de Caldes de Montbui al lliurament dels guardons d’Infoparticipa 2017. El regidor va començar la seva exposició posant en valor el Pla Local de Joventut, el full de ruta de les polítiques de joventut elaborat a partir de la participació de més de 400 joves de la vila. Aquest pla està en l’origen de nous projectes d’èxit com el “Km0”, amb l’objectiu d’acompanyar i millorar la transició de l’escola al mercat de treball des de l’espai juvenil el Toc, projecte iniciat recentment i que esta tenint una molt bona acceptació. Aquest darrer any, el Toc ha acollit més de 15.000 visites de joves. Un punt clau de l’àrea de Joventut a Caldes és el dinamisme del “Nervi Jove”, els pressupostos participatius dels joves. S’ha ampliat l’edat de participació, donant l’oportunitat de participar a aquells joves que ja son majors d’edat i que molts d’ells ja no estudien a Caldes. Alhora també s’ha integrat les Xarxes Socials en el procés de votació de les propostes per tal d’acostar-los encara mes als Joves. El regidor ha destacat també projectes de l’àrea de Joventut relacionats amb d’altres regidories i en especial, el projecte AIRE, compartit amb Acció Social: una parella d’educadors socials són al carrer detectant  situacions de risc, oferint eines, dinamitzant i programant activitats orientades als joves més vulnerables. El futur immediat passa pel desenvolupament del Pla Local de Joventut del qual s’han descobert aspectes com la creació del Consell de Joves, la potenciació dels Premis de Batxillerat o la construcció de la segona fase del Skate Park. Pel que fa a l’àrea de Govern Obert s’ha posat en valor la feina de l’OAC (Oficina d’Atenció Ciutadana), que va assolir al 2017 el nombre de 26.