Caldes de Montbui

Totes les notícies

Tenim un poble increïble ...

Discurs de Núria Carné, Portaveu del Grup Municipal d'ERC a Caldes de Montbui. Acte institucional de la Diada 2017. Alcalde, regidores i regidors, amics i amigues, bon dia a tots. Mireu, començaré reconeixent una cosa. Potser a alguns els semblarà estrany, ja que en política no es fa massa sovint, però a mi no em suposa res fer-ho. L'any passat, quan preparava aquest mateix discurs, tenia l'esperança i de fet així ho vaig manifestar, que fos l'últim any que en un 11 de setembre commemorem una derrota i la lluita del Segadors de l'any 1714 i esperava, sincerament, que aquest 2017, fos realment una Diada diferent, tenint ja una nova República catalana. Les coses però, s'han dilatat una mica en el temps però vaja, després d'esperar 300 anys, ja no ens vindrà d'uns mesos, mentre fem les coses ben fetes, com sembla que s'estan fent. Per tant, tornem a estar, una Diada més aquí, però aquest any amb la sensació que una cosa molt grossa està apunt de passar.  Tenim la convicció ferma de fer el referèndum l'1 d'Octubre, moment en el qual els que vulguin un nou estat independent i els que no, podran expressar-se. Bé, això és  el que passaria en un país normal. Els partidaris i detractors estarien fent les seves respectives campanyes, la del SÍ i la del NO i es defensaria cada postura legítimament, com no podria ser d'una altra manera. Ara, com que l'estat espanyol no és un estat NORMAL, mentre aquí fem coses normals com demanar el vot pel sí, donant arguments i explicant tot allò que es pot explicar -menys ensenyar totes les cartes al rival que està decidit a capar-ho tot-... Allà, a les espanyes, han decidit no acceptar que estem decidits a divorciar-nos amistosament i en comptes de fer campanya pel NO i donar arguments perquè ens quedem... ells han decidit fer el ridícul. Sí el ridícul, com? Entrant a impremtes, a mitjans de comunicació, amenaçant, sancionant, denunciant, empapelant en definitiva a càrrecs polítics, fent por als ciutadans.

Ciutadania i diversitat a la nova república catalana

Ahir dijous 13 de juliol  vam celebrar a la Plaça de Catalunya de Caldes de Montbui l’acte “Ciutadania i diversitat” que va reunir a tres diputats de tres cambres parlamentàries diferents on ERC hi té representació: Ana Surra, diputada al Congrés de Diputats d’Espanya, Chakir el Homrani, diputat al Parlament de Catalunya i Jordi Solé, eurodiputat al Parlament Europeu i alcalde de Caldes de Montbui.   Els tres polítics des de la perspectiva de la seva feina a les tres cambres i des de la seva pròpia vivència (Ana Surra és d’origen Uruguaià, Chakir de família procedent del Marroc) van parlar sobre com construir una societat combatent qualsevol tipus de discriminació, on la diversitat sigui viscuda i entesa com quelcom natural; una societat acollidora, cohesionada, inclusiva i solidària, en la nova república catalana; model d’integració per Europa.   Chakir el Homrani, sobre com afrontem la gestió de la diversitat des de l'administració va dir que “el repte és garantir la igualtat d'oportunitats i la lluita contra qualsevol tipus de discriminació", "el paradigma proposat per l'estat espanyol és la Llei d'estrangeria que tracta els nou vinguts com estrangers sempre, com si la nacionalitat fos un dret sanguini... “el nostre objectiu és fer una bona Llei de Ciutadania"... "Catalunya vol ser un país d'acollida; ara tenim l'oportunitat de construir una societat millor."   Ana Surra va ironitzar sobre el fet que ella ja va néixer en una república i que ara participa del procés i lluita com a diputada al Congreso de los Diputados en un partit que reconeix la diversitat i la integra en totes les instàncies. “Añoro la libertad para llevar adelante un proyecto .. sé que podemos y debemos construir una república como queremos.”   Jordi Solé, eurodiputat i Alcalde de Caldes, es va referir a la revolta democràtica que vivim i en la qual s'integra una ciutadania molt diversa. "La diversitat forma part d'un mateix projecte que mira al futur i és una oportunitat per Europa".

Jaume Mauri: "Volem reconquerir l’espai públic per millorar la qualitat de vida dels veïns”

Jaume Mauri, tercer tinent d'alcalde, regidor d'Espais Públics, Serveis i Sostenibilitat de Caldes de Montbui va participar ahir / dimarts 27 de juny, en el cicle de converses #MesAProp, organitzat per la Secció local d’ ERC, amb l’objectiu d’apropar la feina dels regidors i les regidores de l’ equip de govern de l’ Ajuntament a la ciutadania. El regidor va obrir la seva exposició reiterant la invitació feta des del consistori a la ciutadania a participar en la inauguració del Camí Orbital (divendres 30 de juny)  fent el trajecte complet a peu. El Camí Orbital és un projecte en el qual l’Ajuntament ha treballat el darrer any amb l’objectiu d’encerclar la vila en un recorregut de prop de 5 Km que transita pels principals elements paisatgístics,  històrics, i naturals de l’entorn urbà de Caldes de Montbui. A continuació Jaume Mauri va destacar  projectes rellevants dels àmbits de l’Espai Públic i la Sostenibilitat a Caldes de Montbui i sobre els quals va anar fluint el diàleg amb els assistents. L’èxit assolit pels Banys Termals El Safareig, obrint l’aigua termal al poble (des de la seva posada en marxa ha rebut més de 23.000 usuaris i l’atenció de molts mitjans de comunicació) fa que l’àmbit del regidor lideri un projecte d’ampliació per l’any que ve, molt singular també, en forma de banys naturalitzats, en els quals els horts i les piscines termals s’entrellacin i es relacionin. La remodelació de l’emblemàtic espai de la Plaça de la Font del Lleó s’està duent a terme mitjançant un procés participatiu i amb l’objectiu clar de posar en valor el patrimoni i fer-la accessible per a tothom. Amb aportacions dels calderins i les necessitats dels usos i serveis s’ha anat definint el projecte. Jaume Mauri va destacar i avançar que s’hi afegirà una altra font d’aigua termal, accessible, integrada en un circuit d’aigua que dibuixarà el perímetre de l’antiga natatio romana. A l’hivern, l’aigua fumejant crearà un efecte espectacular.

Pilar Aznar: “L’Ajuntament de Caldes és el 3er ens local de Catalunya en nombre de Certificats d’Acollida"

Pilar Aznar, quarta tinenta d'alcalde, regidora d'Acció Social i Igualtat d'Oportunitats i Gent Gran de Caldes de Montbui va participar aquest passat dimarts 30 de maig, en el cicle de xerrades obertes #MesAProp, organitzat per la Secció local d’ ERC, amb l’objectiu d’apropar la feina dels regidors i les regidores de l’ equip de govern de l’ Ajuntament a la ciutadania. La regidora va destacar en la seva presentació algun dels projectes que lidera des de Serveis Socials de l’Ajuntament: El servei de primera acollida, el projecte Mentoria, el protocol contra la violència de gènere, el projecte “Aire” d’educadors de carrer, l’Oficina de l’habitatge i l’esforç del consistori per aconseguir més lloguer accessible i social i el programa “Caldes, ciutat amiga de la gent gran”. El servei de Primera Acollida, que s’ofereix de manera conjunta amb la Generalitat, implica una tasca molt important per promoure i impartir tres grans blocs de formació -en llengua, coneixements laborals i de l’entorn- que permeten l'obtenció del Certificat d'Acollida i donen eines a les persones arribades d’altres països (el 6,9% de la població de Caldes) per facilitar-los el viure i treballar i acompanyar-los així en el seu procés d'integració. Les diferents convocatòries de formació impulsades per l’Ajuntament des del juliol de 2016 han fet de Caldes de Montbui el 3er ens local en nombre de Certificats d’Acollida atorgats, fruit de la voluntat d’acollir i facilitar la integració. En aquest sentit la regidora va explica que ja és tot a punt perquè Caldes pugui acollir la primera família de refugiats i acompanyar-los des de Serveis Socials en el seu procés d’integració a la vila. Pilar Aznar va voler també destacar l’equip de Serveis Socials de l’Ajuntament, la seva capacitat de treball, i esforç. En la conversa amb els assistents a la trobada es va parlar de la manca d’habitatge i a preus accessibles a Caldes. Pilar Aznar va posar en valor la feina de l’Oficina de l’Habitatge pel que fa a l’assessorament i acompanyament legal gratuït i el conveni amb la PAH –a caldes aquest any s’ha aturat 8 desnonaments-; I la política de subvencions a propietaris de pisos buits per augmentar el nombre de lloguers accessibles.

Vicenç Personat ens apropa a les grans obres de la legislatura

Vicenç Personat, segon tinent d'alcalde, regidor d’Urbanisme, Planejament Territorial i Activitats i Recursos Humans de Caldes de Montbui ha estat el ponent de la xerrada del  cicle #MesAProp d’aquest mes d’abril -celebrada ahir dimarts dia 25-. El regidor ha fet un repàs de les principals actuacions dutes a terme durant l’any passat en les seves àrees de gestió, de les quals ha destacat: En l’àmbit dels Recursos Humans els avenços en protecció de riscos o els 21 convenis de pràctiques per a nois i noies estudiants. En l’àmbit de les Activitats la revisió i regularització dels guals què ha permès legalitzar 1.800 guals a Caldes. I en l’àmbit de l’Obra Pública l’execució d’obres tan singulars com la restauració del Pont Romànic, la finalització del Passeig de la Riera o la reurbanització del carrer Font i Boet i la Plaça Marquès. Pel que fa a les obres planificades aquest any, els projectes que han generat més atenció i preguntes per part dels assistents han estat el nou aparcament de Raval Canyelles i la seva afectació sobre les Hortes de Baix i la construcció del pas soterrat de la C59 per unir el nucli urbà amb el Polígon de la Borda. Vicenç Personat ha mostrat amb detall les característiques del nou pàrquing i ha explicat que “no hi ha motiu real per la polèmica, l’aparcament es construirà sobre sol urbanitzable” ... “si alguna cosa ens preocupava i hem tingut cura a l’hora de dissenyar el projecte era minimitzar l’impacte sobre la Riera i les hortes”. L’obra de l’aparcament s’integra en una intervenció més global que inclou reconquerir pels vianants la Plaça del Sindicat -ara destinada a aparcament-, què es convertirà en un espai de lleure i la creació d’una zona verda de més de 1.000 m2 de jardí i hortes a la coberta del pàrquing i al Passeig Raval Canyelles, creant un mirador singular de la Riera i les Hortes de Baix.  Finalment , després del torn de preguntes, el segon tinent d’alcalde i responsable també de l’àrea de Recursos Humans ha posat en valor els treballadors i treballadores  de l’Ajuntament; “sense la seva feina i implicació seria impossible tirar endavant tots aquests projectes”.

Termalisme, Turisme, Cultura, Participació Ciutadana

Isidre Pineda: : “El futur Parc Termal ha de recuperar l'essència de Can Rius"

Isidre Pineda, primer tinent d’alcalde i regidor de Cultura i Patrimoni; Turisme i Termalisme; Participació Ciutadana i Voluntariat i Cooperació de Caldes de Montbui va participar ahir (dimarts 28 de març) en el cicle de xerrades obertes #MesAProp, organitzat per la Secció local d’ ERC, amb l’objectiu d’apropar la feina dels regidors i les regidores de l’ equip de govern de l’ Ajuntament a la ciutadania. El regidor va anar desgranant els diferents projectes que lidera des de l’Ajuntament, fent especial èmfasi en la voluntat d’aquest equip de govern d’impulsar a Caldes un renaixement de l’oferta termal, respectuós amb el medi natural i amb criteris de sostenibilitat. El termalisme forma part de l’ essència patrimonial de la vila i és un factor clau d’atracció turística i generació de riquesa destacat en el Pla estratègic Horitzó 25. En aquest punt va fer referència al procés participatiu engegat pel consistori amb l’objectiu de  recollir idees sobre el futur Parc Termal de Can Rius: “Volem recuperar l’essència original de Can Rius, on l’aigua termal es pugui veure i tocar, i fer-ho a partir de la participació ciutadana, la intel·ligència col·lectiva”. El parc actual s’ampliarà amb 25.000 m2 de zona balneària, actualment terrenys erms, en els quals no s’hi edificarà nous hotels o habitatges. Pineda va posar en valor els pressupostos participatius de l’Ajuntament per a accions de promoció turística, que es proposen i s’aproven a la Taula de Turisme. El resultat: nous vídeos promocionals de Caldes rodats en escenaris emblemàtics com ara la Font del Lleó, les Termes Romanes, el Safareig de la Portalera, les Hortes de Baix i els banys termals El Safareig i protagonitzats per l’actor Ivan Labanda, l’edició de fulletons promocionals dels Banys Termals El Safareig i de les Jornades Gastronòmiques de les Cireres, campanyes publicitàries i una segona edició de la Via del Pinxo...També va destacar la feina feta al Museu Thermalia a l’hora de crear una nova exposició sobre termalisme, per la qualitat de les seves exposicions temporals i el gran encert de promoure la Beca d’Història Local.

Esports, Informació ciutadania, comunicació

Núria Carné, protagonista del #MesAProp de febrer

Núria Carné, regidora de Comunicació i Informació Ciutadana i d’Esports de Caldes de Montbui i Portaveu del Grup Municipal d'ERC, ha participat aquest dimarts 28 de febrer, en el cicle de xerrades obertes #MesAProp, organitzat per la Secció local d’ ERC, amb l’objectiu d’apropar la feina dels regidors i les regidores de l’ equip de govern de l’ Ajuntament a la ciutadania. La jove periodista, que va acceptar el repte d’anar de número 2 a les llistes d’ERC de Caldes com a independent, ha explicat sobre la seva experiència com a regidora que "no és només important comptar amb recursos per fer coses sinó seguir correctament els processos que garanteixin fer ho bé; i en el meu cas també tenir la sort de formar part d’aquest equip de govern". Arribats a gairebé la meitat de la legislatura, Núria Carné ha destacat, pel que fa a la gestió de la comunicació i la informació a la ciutadania, diverses fites: l’acte d’inauguració del restaurat pont romànic, l’encàrrec de realitzar l’enquesta de satisfacció ciutadana 2016, l’edició de les publicacions Casa de la Vila o la campanya de comunicació sobre el PEC. Dels projectes de futur més immediat s’ha referit a la implementació del  llibre d’estil de l’Ajuntament o especialment, al treball sobre les bases del concurs públic per encarregar la gestió i creació de continguts del nou projecte de Ràdio Caldes. Pel que fa a l’esport, la gestió s’orienta a donar suport a les 19 entitats esportives actives de Caldes i en l’organització també d’activitats pròpies com ara el Casal d’Estiu; aconseguir millores en les instal·lacions esportives municipals com ara l’important projecte d’ampliació  del pavelló de Torre Roja motivat per la trajectòria del Club Hoquei Caldes a l’OK lliga i a Europa. Núria Carné també ha valorat especialment la nova iniciativa impulsada pel consistori d’anomenar i destinar ajuts a esportistes individuals, ambaixadors de l’esport calderí, i a la celebració dels premis de la Nit de l’Esport.

Politica Internacional, La República Que Farem

Jordi Solé: "Una revolta democràtica com la que estem fent és un exemple per a qualsevol demòcrata europeu"

Jordi Solé i Ernest Maragall van escenificar, en una trobada a Caldes de Montbui davant més de dues-centes persones, el relleu al Parlament Europeu. La xerrada en clau de política internacional, s’emmarca en el procés participatiu proposat per ERC, La República Que Farem. Jordi Solé va dir sentir-se honrat de rellevar Ernest Maragall a la cambra europea on en aquests dos anys i mig havia deixat empremta. En la seva salutació, Ernest Maragall va definir com un luxe i una gran sort per als calderins/es tenir un alcalde que a la vegada és eurodiputat i va celebrar tornar a la vila que ja visitava de petit amb el seu pare quan venien a veure Manolo Hugué. El  paper que pot jugar el Parlament Europeu  en un moment clau del procés d’autodeterminació nacional, davant la convocatòria del referèndum, i la construcció de la nova república catalana, va protagonitzar una part important de la xerrada i de les preguntes tant dels assistents com les que s’havien formulat a les xarxes socials. Tots dos van coincidir en l’impacte i l’important ressò de la conferència celebrada al Parlament Europeu, The Catalan Referendum, per Romeva, Junqueras i Puigdemont: van destacar que  aquella sala plena, amb més de 400 persones,  no es veu cada dia però a més, va impactar la claredat del discurs, la cohesió dels tres membres del govern i el fet de fer-la amb quatre idiomes; l’acte  va projectar una imatge de govern seriós, preparat i que té clar el que vol fer, desmuntant algunes acusacions i posant en evidència el govern espanyol. Jordi Solé va destacar que “la causa del referèndum és la causa de la democràcia i la democràcia a Europa té molts seguidors”, “una revolta democràtica com la que estem fent és un exemple per a qualsevol demòcrata europeu”, “el com acabarà legitimant també el què”.  “Votarem, decidirem i ens quedarem a Europa per millorar-la i convertir-la en referent de polítiques obertes, de justícia, de democràcia i de progrés”.

Política Internacional

La República que Farem, amb Ernest Maragall i Jordi Solé

Jordi Solé pren amb força el relleu d' Ernest Maragall com a eurodiputat. Tots dos parlaran de l'èxit i les repercussions del #CatalanRef2017 al Parlament Europeu i del procés en clau de política internacional.  Ens pots fer arribar les teves preguntes i aportacions per a la nova república i el seu paper en la política internacional al Facebook i també a Twitter amb el hashtag #SoleMaragall La República Que Farem és un procés participatiu per dissenyar de manera col·lectiva el #NouPaís que volem. Participa-hi¡