Caldes de Montbui

El Govern d’ERC Caldes no impulsarà cap construcció a “l’altra banda de la Riera”

Caldes és una vila extraordinària que destaca com ben poques per la seva cohesió urbana i el seu entorn natural. Això és un fet que des d’Esquerra Republicana sempre hem defensat i tingut en compte. Tenint present que darrerament alguns col•lectius han tornat a posar a sobre la taula el debat de “l’altra banda de la riera” i que s’ha interpel•lat a Esquerra Republicana en aquesta antiga lluita, ens veiem amb la necessitat d’explicar quin és el nostre plantejament polític com a partit de govern del Consistori:
  • Mentre hi hagi un govern republicà a l’Ajuntament de Caldes ERC no impulsarà cap nova construcció ni infraestructura a la zona d’equipaments de l’altra banda de la riera.
  • Entenem el debat sobre el model de poble com a constructiu i enriquidor, i per això plantegem el nostre model de vila com a municipi que destaca per tenir un nucli urbà compacte i que protegeixi els seus entorns naturals.
  • La transició energètica no pot quedar al marge d’aquest debat. El futur del nostre poble ha d’estar basat en la sostenibilitat i l’ecologisme per tal de frenar l’emergència climàtica.
  • ERC Caldes no ha defugit mai de plantejar projectes que millorin la nostra vila i la vida dels calderins i les calderines.
  • Proposem un projecte per millorar el parc de Can Rius, amb una nova entrada peatonal des del Pont Romànic, amb menys murs i eliminant els espais foscos per seguir una aposta decidida en clau d’urbanisme feminista.
  • Proposem un nou aparcament públic per 10 autocaravanes al costat del parc, i 60 noves places d’aparcament lliure per complementar l’estacionament de la zona esportiva i escolar de les Cremades i per donar servei al Nucli Antic.
Esquerra Republicana sempre estarà al costat de l’interès públic de la ciutadania. Seguirem defensant la NO especulació urbanística i la correcta gestió i desenvolupament del planejament (POUM). I tot això ho estem fent en moments de grans dificultats i que requereixen un compromís ferm del Govern Municipal: estem decidits a plantar cara a la pandèmia i vèncer també els seus efectes!!

Secció local d’ERC Caldes