Caldes de Montbui

La secció local celebra els 80 anys d’ERC amb un homenatge als homes i dones vinculats al partit

Ahir divendres la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya va celebrar entre una seixantena de militants i amics els seus 80 anys d’història. En un emotiu acte al Centre Democràtic i Progressista, es va dur a terme un homenatge als homes i dones que havien format part d’Esquerra i a les seves famílies. L’esdeveniment, que va concloure amb el concert del cantautor Jordi Gomara, va comptar amb la presència de l’alcalde de Caldes, Jordi Solé, i del diputat per Esquerra al Parlament de Catalunya Marc Sangles.

Entre les seves paraules, l’alcalde va destacar el bon estat de forma en el que es trobava el partit a Caldes: “ Ara disposem d’una organització ferma i amb futur. Durant les darreres tres dècades les hem vist de tots colors, hem estat testimonials, hem patit enfrontaments, hem comès errors, hem caigut moltes vegades... però ens hem aixecat sempre”.

L’acte va servir per recordar els moments en que ser d’ERC al nostre país i a Caldes era un digne gest de valentia i de coratge. “Si som aquí és en bona part pels altres alcaldes republicans que m’han precedit, pels regidors, pels militants, pels col•laboradors, per tots els qui varen fer un tros del camí que arriba fins avui”, destacà Solé.

Després d’una tarda de retrobaments i de mirar enrere, cap a uns orígens que es remunten fins a vuit dècades, la secció local va voler donar les gràcies a les persones que d’una manera més o menys directa van estar vinculades al projecte d’Esquerra Republicana i que a través de les eines de la política democràtica van defensar els ideals de justícia social, llibertat nacional, plenitud individual, republicanisme i cultura. En aquest sentit, es va fer el lliurament d'una insígnia commemorativa de l'aniversari.

Beca de recerca sobre ERC a Caldes durant la II República i la Guerra Civil

L’Alcalde aprofità per fer públic que ben aviat, des de la secció local es faran públiques les bases d’una beca per dur a terme un treball de recerca sobre el moviment republicà i l’Esquerra a Caldes durant la II República i la Guerra Civil: “Aquest treball ens ha d’aportar més llum, més informació i més documentació, ara que encara som a temps de trobar testimonis propers, sobre els nostres orígens i els nostres primers anys a Caldes. Tenim el dret de conèixer la nostra història i el deure de poder-la explicar”.