Caldes de Montbui

Jordi Solé participarà en la renovació de la línia estratègica i ideològica d’Esquerra

L'Executiva Nacional d’Esquerra Republicana de Catalunya ha aprovat el reglament de cara a la realització del Congrés Nacional que el partit celebrarà a la tardor vinent i ha nomenat els membres de les diferents comissions que han de preparar aquest esdeveniment: la redactora dels nous Estatuts, la comissió organitzadora, la sindicatura electoral i la comissió redactora de la Ponència Política.

L’alcalde de Caldes de Montbui, Jordi Solé, ha estat designat membre d’aquesta última comissió, que s’encarregarà de fer una proposta de definició sobre la línia estratègica i ideològica del partit per als propers anys. Solé, que va renovar àmpliament la confiança de la ciutadania de Caldes el passat 22 de maig obtenint la majoria absoluta més gran que a hores d’ara té el partit, contribuirà d’aquesta manera al procés de canvi i renovació que la formació republicana encararà durant els propers mesos.

Fins el 14 de juliol aquest ponents recolliran idees i propostes del Consell Nacional i de la resta de la militància. El 23 del mateix mes presentaran el primer esborrany i del 25 al 29 de juliol s’hi podran presentar esmenes. Del 3 al 26 de setembre es negociaran aquestes esmenes i s'aprovarà el text definitiu que es debatrà al Congrés.

Pel que fa a l'elecció de la nova directiva d'Esquerra, el calendari serà el següent: del 18 de juny al 18 de juliol els candidats i candidates podran recollir els avals necessaris per optar a les eleccions (5% de la militància o dues seccions locals a favor). Finalment, el 17 de setembre es realitzarà la jornada electoral.