Caldes de Montbui

Recordar la nostra història, encarar el futur de Caldes

Des del Govern Municipal tenim molt clar que recordar i explicar el nostre passat és treballar directament en la cohesió del nostre municipi. Per això l'Ajuntament convoca per tercer any la Beca de recerca històrica local. Enguany el tema de la investigació serà la premsa calderina.

Aquest passat cap de setmana, s’ha acabat al Museu Thermalia l’exposició de recerca històrica sobre l’emblemàtic edifici de la Torre Marimon: un espai apreciat per molts calderins i calderines que representa d’una forma simbòlica la porta d’entrada a la nostra vila des de Barcelona. Parlar de la Torre Marimon és parlar de la història agrària de Caldes tot fent un recorregut des de la Mancomunitat de Catalunya fins arribar a l’actual Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàriaes (IRTA), evidenciant i posant en valor que el nostre poble té un passat molt relacionat amb la terra i la pagesia que a dia d’avui encara és viu.

La recerca sobre la història de la Torre Marimon ha destacat per la seva importància històrica i tenia l’objectiu d’apropar-la tot donant a conèixer l’espai al municipi. A més, ha estat feta per un jove investigador calderí a través de la beca de recerca històrica municipal. Un projecte que atorga l’oportunitat de comissariar l’exposició al museu Thermalia visualitzant així la feina de recerca feta per aquesta persona. En definitiva, la beca de recerca històrica proposa treballar la història a partir dels nostres talents de futur. Aquest projecte de recuperació de la memòria va començar ja amb exposicions com la del Tricentenari, Les Pedreres (feta també per una jove investigadora), els 80 anys de l’esclat de la Guerra Civil o també la història de l’electricitat a Caldes a través de l’Electra, i amb la voluntat de que tingui continuïtat amb projectes futurs. Just ara es convoca la beca de recerca històrica local 2018-2019 amb termini de l’1 al 30 de juny. Enguany es tracta d’una beca per l’estudi de la premsa calderina i el comissariat d’una exposició sobre aquest tema al Museu Thermalia l’any 2019.

Des del Govern Municipal tenim molt clar que recordar i explicar el nostre passat és treballar directament en la cohesió del nostre municipi. Caldes és un poble viu i en constant evolució, per això seguirem fent memòria per no oblidar mai com a poble d’on venim.

Fotografia (Ajuntament de Caldes de Montbui): Presentació a Ràdio Caldes de la Beca de recerca històrica local (31-05-18). Isidre Pineda, regidor de Cultura i Patrimoni, Esther Sánchez, arxivera municipal, i Anna Monleón,directora del Museu Thermalia, acompanyats de Miriam Viaplana, directora de la ràdio municipal.