Caldes de Montbui

Inaugurem la nova Plaça de la Font del Lleó amb companyia del president del Parlament, Roger Torrent

Aquest diumenge, [25 de novembre] el president del Parlament, Roger Torrent va acompanyar a l’alcalde Jordi Solé, el senador Bernat Picornell  i els membres del consistori en l’acte d’inauguració de la re urbanització de l’emblemàtica plaça de la Font del Lleó de Caldes de Montbui.

La nova plaça serà l’epicentre dels principals esdeveniments culturals i festius de la vila i respon a un procés participatiu que va recollir les prioritats d’entitats i veïns. El resultat és una plaça pensada per a les persones i les famílies: amable, lliure de cotxes, accessible, diàfana, sense barreres ni esglaons. L’espai manté l’essència històrica i cultural i realça els elements patrimonials i termals amb una nova font accessible a tothom. Un circuït tancat d’aigua termal projectarà l’antiga “natatio” romana, una de les més grans de Catalunya. Els mesos d’hivern, en contrast amb el fred, el vapor donarà singularitat al conjunt.

Al sòl es conserven les llambordes originals (polides i tallades linealment), disposades per mostrar i donar protagonisme als elements patrimonials com les Termes o la Font del Lleó. Tot l’espai està construït en un únic pla per facilitar la celebració de tot tipus d’esdeveniments i l’accessibilitat. També es conserven els fanals, s’han replicat els bancs antics de pedra i s´hi ha plantat alzines, els arbres que ja antigament envoltaven les termes romanes.

Jordi Solé va ressaltar l’obra de la nova plaça com a culminació de 12 anys de transformació del municipi, “ l’exemple del que hem volgut fer sempre pel poble: fer-lo més agradable, accessible i també més conegut”. S’hi va referir com la plaça del segle XXI inspirada en la història i el patrimoni termal de la vila, “hem volgut posar en el valor els 2000 anys d’història, les termes romanes, l’aigua termal, les llambordes...” en un espai accessible i amable, sense barreres i sense cotxes. L’alcalde va recordar que la plaça no va ser projectada en un despatx, sinó que les idees principals són el resultat d’un procés participatiu dels veïns i les entitats... “ és la re formulació de l’espai més emblemàtic del nostre municipi; del qual hem volgut mantenir l’essència històrica, cultural i identitària. A tots i totes les calderines ens porta records associats al sentiment de pertinença a la vila”.
Al final de la seva intervenció, Jordi Solé va voler recordar Jordi Cuixart amb qui va compartir una estona en aquella mateixa plaça el darrer cap de setmana abans dels seu injust empresonament.

Roger Torrent va posar en valor la feina dels dirigents republicans al front de les administracions, conseqüents amb els valors d’igualtat, llibertat i fraternitat, els principis democràtics i el desig de deixar un futur millor a les noves generacions, “la forma com fem les coses explica molt bé com som i com escoltem”. “Aquesta plaça significa la connexió entre les arrels, la història - tot el que som i d’on venim- i allò que projectem... re-visitar el nostre passat, posar-lo a disposició del futur i dels ciutadans per construir un país millor amb els valors que defensem”. Referint-se a la situació del país va dir: “encara que avui ens sembli que hi ha impediments molt grans, acabarem culminant el u d’octubre... l’aigua sempre acabarà brollant”