Caldes de Montbui

L’aparcament Centre - El Sindicat, un nou compromís electoral fet realitat

[dissabte 2 de febrer] L’alcalde Jordi Solé, el delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona Juli Fernández i el regidor d’Urbanisme Vicenç Personat van tallar la cinta per inaugurar l’Aparcament Centre – El Sindicat i presentar als veïns i veïnes de Caldes de Montbui, el nou espai passeig a sobre de la coberta enjardinada.
 “un nou compromís electoral fet realitat, un projecte que va començar ara fa 4 anys, una idea que vàrem tenir ara fa 8 anys i una reivindicació encara més antiga: un aparcament que doni servei al centre comercial i històric del municipi”. Jordi Solé
L’aparcament és la última gran obra del llegat de transformació de Caldes de Montbui d’aquests darrers 12 anys, liderat per l’alcalde Jordi Solé i l’equip de govern d’ERC, en el marc del Pla de Barris de la generalitat de Catalunya, per re valoritzar el centre històric. D’aquest llegat formen part també l’actuació sobre la plaça de la Font del Lleó, el Pont Romànic, el passeig de la Riera, els banys termals El Safareig o la plaça de l’Ú d’Octubre.

Per sobre, l’aparcament és un espai de trobada allargant el passeig de la Riera; un recorregut des del pont romànic de gairebé dos quilòmetres que posa en valor la façana urbana, elements naturals, històrics, culturals i patrimonials del poble i esdevé un mirador privilegiat sobre les Hortes de Baix. “Aquest passeig ja forma part d’aquelles coses que ens fan sentir orgullosos de ser calderins i calderines”, destacà l’alcalde.

L’espai s’integra en l’entorn natural de les hortes. S’hi ha instal·lat horts domèstics que es cediran a entitats del municipi amb vocació social per mantenir una continuïtat visual i estètica, i també d'us, amb la zona de les Hortes de Baix de Caldes de Montbui.

L’aparcament també respon al model de mobilitat sostenible de Caldes: alliberar el Centre de cotxes, endreçar-los en l’aparcament públic i gaudir dels espais pel lleure. Disposa de 143 places i està gestionat per l’empresa pública Serveis Municipals. Suma 2 hores gratuïtes a les 3 hores en zona blava que tenen els vehicles que paguen la ITVM a Caldes de Montbui. En breu, oferirà també tiquets de temps amb descompte a disposició dels establiments comercials que vulguin oferir-los als seus clients i places de pupil·latge pels veïns i veïnes.