Caldes de Montbui

Mig mandat i una dècada de feina

Jordi Solé i Ferrando

Hem arribat a la meitat del mandat i amb ell als primers deu anys consecutius de governs municipals liderats per Esquerra Republicana.

Per poc que es tingui una mirada objectiva sobre les coses, cal reconèixer que aquesta dècada Caldes ha viscut una transformació significativa. Una transformació que ha permès millorar molts espais públics al municipi, reforçar el nostre perfil de destinació termal, multiplicar els recursos destinats a necessitats socials i tenir unes finances municipals sanejades. També disposem de nous equipaments per a l’ús de la ciutadania com Les Cases dels Mestres o l’Espai Can Rius, i hem superat alguns dels dèficits històrics dels barris extra urbans i hem millorat els serveis municipals fent-los més eficients i sostenibles, com ara L'enllumenat municipal o la recollida de deixalles.

La gran majoria dels projectes d’aquesta transformació els hem hagut de tirar endavant sense comptar en cap moment amb el recolzament de cap altra força política municipal. De manera que el que està passant ara, una oposició sistemàtica i barroera als projectes de poble, no ens ve de nou, hi estem avesats. Aquest doncs no serà motiu perquè ens oblidem de realitzar els nostres compromisos electorals i per tant de fer realitat projectes que creiem importants i necessaris per Caldes com ara el nou aparcament de Raval Canyelles i la plaça del sindicat o el Parc Termal a Can Rius. De la mateixa manera que en aquests dos primers anys hem fet realitat actuacions tan emblemàtiques com la restauració del Pont Romànic, la finalització del passeig de la Riera o la reurbanització del carrer Font i Boet, entre d'altres.

Sabem que estar massa sovint sols al consistori no vol dir estar sols davant la ciutadania, ans al contrari, ens sentim molt recolzats per una majoria que va expressar la seva satisfacció de viure a Caldes mitjançant l’enquesta ciutadana realitzada. De fet, la gran majoria creia que Caldes ha millorat molt en els darrers anys i que ho seguirà fent.

També ens reconforta la bona valoració que es fa des d’altres administracions i organismes i el màxim exponent d’això, va ser el Premi Europeu de l’Espai Públic Urbà que fa gairebé un any se’ns va atorgar per les millores fetes a les hortes de baix.

Tot això no ho hem volgut fer des dels despatxos de l’Ajuntament sinó comptant amb l’opinió i participació de la gent, mirant d’involucrar la ciutadania amb projectes participatius com per exemple el Projecte Educatiu de Caldes (PEC), la definició del Parc Termal, pressupostos participatius en l’àmbit de Turisme i Joventut, el Pla de Mobilitat o la definició del Pla Estratègic, Horitzó 2025.

Hem passat per moments complicats amb una crisi econòmica que ha deixat moltes ferides socials i ha fet créixer desigualtats, però estem segurs que si fem les coses ben fetes i tothom actua de manera responsable, el nostre poble té un gran futur per endavant. Per nosaltres no quedarà, perquè hem demostrat de sobres què vol dir governar amb responsabilitat.