Calella

Totes les notícies

L’assemblea local avala Ponsdomènech per liderar el projecte republicà a la ciutat

Xavier Ponsdomènech i Basart ha estat escollit aquest dimecres al vespre per l’assemblea local de militants i passarà a encapçalar la candidatura d’Esquerra Republicana de Catalunya a Calella per les pròximes eleccions municipals previstes pel 26 de maig   Aquest dimecres al vespre l’assemblea local de militants de la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya de Calella ha avalat com a cap de llista del partit Xavier Ponsdomènech i Basart. Ponsdomènech passarà doncs a encapçalar la candidatura republicana per les pròximes eleccions municipals previstes pel dia 26 de maig. En aquest sentit, el mateix candidat ha volgut deixar palès que “aquest càrrec l’assumeixo creient fermament en el projecte, convençut que junts podem liderar el canvi que necessita la nostra ciutat. El meu compromís és absolut i la meva dedicació, també”. De la mateixa manera, referint-se al conjunt del grup ha senyalat que “l’afany de servei públic és l’única motivació que explica la nostra implicació política, volem promoure la participació ciutadana com a eina principal i democràtica per donar veu al conjunt de la població”. El nou candidat, que lidera la tercera generació de l’empresa familiar, compta ja amb una dilatada experiència pel que fa al teixit associatiu de la ciutat.  Adherit a Sobirania i Progrés l’any 2006, incorporat a Plataforma 10 mil a Brussel·les a principis de 2009, donant suport actiu a la consulta sobre independència a Arenys de Munt i coordinant la Plataforma Calella decideix el 2010 va començar el seu camí. Seguidament, fou escollit per promoure l’Assemblea Nacional Catalana a la ciutat i ha participat també en importants projectes com sent un dels cinc coordinadors de la Via Catalana –coordinant els trams de Tordera fins al Besós-  participant en la coordinació del 9-N i, en conjunt, sent un actiu de forma continuada sobre el dret a decidir.

Iolanda Matas renuncia a encapçalar la candidatura ERC Calella a les eleccions municipals

La fins ara candidata ha fet l’anunci aquest dimarts al vespre en una assemblea informativa a la militància calellenca. Els motius de la renúncia són per qüestions laborals i personals. Després d’exposar aquests motius i dir que continuarà implicada en el projecte d’Esquerra  Republicana també ha indicat que pensava que la persona adequada per posar-se al capdavant de la candidatura és en Xavier Ponsdomènech, persona en la qual ella havia confiat per formar part de la candidatura i que ha treballat al seu costat els darrers mesos. Aquesta proposta ha estat ratificada per executiva local que s’ha reunit un cop acabada l’assemblea. El president de la secció local, Òscar Ojer, ha destacat la gran implicació i capacitat de treball de la Iolanda. També ha remarcat la valentia que la fins ara candidata ha demostrat fent front  a la candidatura republicana a la nostra ciutat. Per a l’elecció de la nova persona que encapçalarà la llista  s’ha convocat una assemblea, tal i com marquen els estatuts del partit, pel proper dimecres 20 de febrer.

Primer balanç de la síndica municipal

Lluny d’esperar-ne una funció paternalista, agraïm que sigui una persona que exerceixi el càrrec de forma proactiva i animem a què continuï sent així en el futur En el ple extraordinari celebrat ahir, 17 de gener, per primera vegada des de la creació de la figura de la sindicatura municipal, la Síndica Sílvia López va fer l’exposició de l’informe del primer any d’actuació d’aquest òrgan a la nostra ciutat. La portaveu del grup municipal d’ERC, Cristina Gómez, en nom de tot el grup republicà va voler agrair l’oferiment permanent que des del primer moment ha mostrat la síndica a tothom, també als grups municipals. Específicament, des d’ERC també vam agrair la trobada que va demanar la pròpia síndica fa uns mesos per tal de poder tenir un primer contacte directe amb els grups polítics amb representació al consistori i també proposar algun tema de debat. En aquell moment, es va posar a la nostra consideració el tema de l’ocupació dels habitatges buits a la nostra ciutat. Des d’aquest punt de vista, en el transcurs de la nostra intervenció en el ple, vam expressar que valorem molt positivament aquest actitud proactiva de la síndica, i creiem que ha de continuar essent així en un futur. Lluny de ser una figura paternalista, ens agrada i creiem que és pertinent que a iniciativa de la síndica, a més de resoldre les consultes i queixes que arribin per part de la ciutadania, aquesta en tant que persona de referència que té coneixement de les problemàtiques més recurrents que la ciutadania de Calella té amb l’administració, esdevingui un actiu propiciant de debats sobre temes problemàtics de la ciutats, i sempre buscant un diàleg entre tots els partits i diferents parts per tal de millorar qualsevol regulació, procediment o mètode que tinguem normalitzat, o del qual n'estiguem mancats, amb l’objectiu final de millorar la convivència a la nostra ciutat. Del primer informe se’n desprenen que la major part de les problemàtiques al llarg d’aquest temps en què ha estat en funcionament la sindicatura municipal tenen a veure amb qüestions de mobilitat, sorolls o altres qüestions de la via pública.

ERC Calella demana al govern municipal consens i celeritat a l’hora de nomenar els nous responsables de direcció general i tècnica de RCTV

Des d’ERC Calella es demana el màxim consens mentre ens trobem en el període en què s’està treballant per buscar les noves persones responsables, segons es va informar en el darrer Consell d’Administració del 2 de gener Tal com hem expressat des d'un inici, des del grup municipal d'ERC Calella considerem que les decisions preses en relació a la direcció de Ràdio TV Calella, no s'han pres seguint els criteris de transparència que exigeix l'empresa municipal. Això ens va portar a demanar una reunió del Consell d'Administració extraordinari de l'empresa municipal en el qual el regidor responsable es va comprometre a proposar una direcció provisional en un període màxim de 15 dies. En aquest sentit, volem refermar-nos en la necessitat que totes les decisions que afectin al mitjà local siguin preses amb el màxim consens i de forma clara i transparent. Ens comprometem, doncs, a vetllar pels compromisos adquirits en el darrer consell d'administració i demanem a l'Alcaldessa i presidenta de la Junta de l'ens que compleixi els terminis fixats per tal de resoldre el buit de direcció i lideratge de Ràdio Calella TV, al mateix temps que continuem a l’espera de les explicacions que vàrem demanar per part seva, i que encara no s’han produït. Urgeix una solució ràpida i professional, ja que en la part tècnica – especialment- ha quedat un buit important amb la marxa de Sintas, qui havia aconseguit renovar l’àmbit tecnològic i també les instal·lacions, sempre atorgant rellevància i protagonisme als col·laboradors i a la gent jove, fent d’aquest un mitjà de tots i per a tothom. Finalment, expressem el nostre desig de què Ràdio Calella TV continuï sent un altaveu plural i per tothom, sigui quina sigui la persona que n’agafi el relleu. Per consegüent, demanem que el nomenament del nou director tingui el màxim consens possible de la Junta i el Consell, i que es compleixin els terminis i les condicions a què es van comprometre, sense posar en risc el model de pluralitat necessària i fonamental en els mitjans de comunicació públics.

ERC Calella mostra la seva disconformitat amb la no renovació de l'actual director i cap tècnic de Ràdio Calella Televisió

ERC Calella  no està conforme amb la decisió unilateral presa per part del Govern Municipal, de no renovar en el seu càrrec l’actual director i Cap tècnic Antoni Sintas. En aquest sentit, des d’ERC Calella, volem traslladar la manca de formalitat i seriositat exercida per l’actual Govern Municipal, al no haver informat d’aquesta decisió en l’últim consell d’administració, celebrat fa 12 dies, ja que era sabut pel govern la proximitat de la finalització del contracte. De la mateixa manera, no ho va notificar a l’afectat ni a la resta de grups municipals que formen part del consell fins el mateix dia 14, data límit per a la comunicació de la finalització del contracte. No compartim, doncs, la decisió presa. Tampoc en compartim les formes per manca de transparència ni el moment en què s’ha pres; quan tot just falten 5 mesos per les properes eleccions municipals. Des d’ERC, volem posar en valor i reivindicar que Ràdio Calella Televisió, és, ha estat  i esperem que continuï sent en el futur, un exemple de pluralitat i participació ciutadana a la nostra ciutat.  En aquest sentit, volem posar en valor les qualitats professionals de l’actual director i lamentem la manca de visió estratègica de l’equip de govern en no ser capaç de trobar altres opcions per la seva continuïtat a l’empresa municipal. Decisions com aquesta posen en risc, segons la nostra opinió, aquest model de pluralitat necessària i indispensable en els mitjans de comunicació públics. Per aquest motiu, demanem explicacions a la presidenta de la Junta General de Ràdio Calella TV, i convidem als altres grups Municipals i representants de l’Ajuntament per a demanar un consell d’administració extraordinari de l’empresa municipal.

El grup municipal d’Esquerra Republicana fa arribar propostes d’actuació de cara al pressupost municipal del 2019

Coincidint amb els dies previs a l’aprovació del pressupost municipal, el grup municipal d’ERC s’ha reunit amb el govern municipal per fer-li arribar algunes propostes d’actuació per incloure en el pressupost del 2019. En els darrers anys aquestes trobades s’han realitzat a instància i petició del grup municipal republicà, tot i que aquest any, previ a l’any electoral, la convocatòria s’ha rebut per part del govern municipal, fet puntual, que lamentem que no s’hagi produït sempre així, com a mostra de l’interès real de conèixer noves propostes i posicionaments polítics del grup d’ERC a l’Ajuntament de Calella.   Després d’estar sis anys governant amb una majoria aritmètica còmode, que ha permès als grups del PDeCat i el PSC prendre decisions i marcar les prioritats pressupostàries sense tenir en compte ni promoure cap debat de ciutat profund i sincer, sense promoure una governança comptant amb els partits de l’oposició, des del grup d’ERC afrontem l’aprovació d’aquest darrer pressupost de mandat sense la confiança necessària per veure un motiu de canvi en el tarannà de l’actual govern municipal.   Tot i això, mantenim la nostra actitud constructiva i hem presentat propostes que pensem que poden ser positives per la ciutat tal i com hem anat fent en els darrers anys.   Algunes de les propostes que hem fet arribar al govern municipal, seguint amb peticions ja realitzades al llarg dels darrers mesos sense èxit, són les següents:   Destinar els plans d’ocupació que rep l’Ajuntament de Calella provinents de la Diputació de Barcelona per ocupar persones amb perfils vinculats a l’àrea de Política Social Instal·lació d’una escala, a l’alçada del Far, que permeti creuar la NII per un camí que no obligui a passar pel mig del restaurant Rocapins Hem demanat l’actualització del personal que no s’inclou al capítol 1 del pressupost però que també està o bé contractat directament per l’Ajuntament o bé és personal autònom que treballa a l’Ajuntament Ajustar en el pressupost de despeses, les partides pressupostàries reals corresponents a les matèries de festes populars i cultura, comunicació i turisme, atès que en el tancament pressupostari dels darrers exercicis s’aprecia que sempre s’acaba executant un import molt superior al pressupostat Hem demanat que s’obri un espai de coworking, previst pel govern a l’Hostal Vell, obert i lliure a qualsevol tipus d’emprenedor, sense restriccions per perfils professionals i desvinculat a qualsevol altra iniciativa corporativa Creació d’un espai web i intranet específic per a entitats de la ciutat, per gestionar peticions, demandes de material, etc.

ERC Calella fa aportacions al II Pla Local d’Igualtat, que està en procés d’elaboració

A la reunió del grup de treball de la setmana passada ERC Calella va fer aportacions i propostes demanant que es recollís de forma explícita la realitat actual de les cambreres de pis i de les treballadores del sector de la restauració i de l’hoteleria a la nostra ciutat   Ara fa aproximadament un any, quan es va fer la primera trobada per parlar del nou pla local d’igualtat, ERC ja va fer una revisió crítica del text inicial, proposant incloure més dades descriptives que descrivissin la realitat en clau de gènere a la nostra ciutat i recollint l’avaluació i experiència del I Pla Local d’Igualtat 2011-2015. Fa un any, també vam demanar que es treballés el pla recollint la idea transversal que el col·lectiu de dones és divers i plural i que les seves necessitats no es poden considerar com un tot. Així mateix, al passat mes de maig, vam proposar un seguit de dones de Calella, amb diferents perfils professionals, per tal que participessin a les trobades amb dones per parlar de la diagnosi i propostes que creien que hauria d’incloure el nou pla.   Seguint amb la feina de millora del document inicial, dijous passat la portaveu del grup municipal, Cristina Gómez, va participar a la darrera reunió de treball que s’ha convocat, fent les següents consideracions i aportacions: - és el II Pla d’Igualtat i encara trobem a faltar que s’inclogui l’avaluació de les accions que s’han desenvolupat en el primer pla i es faci una valoració de la seva aplicació - en general, continua essent un document mancat de concreció   Les aportacions específiques que hem fet són les següents: - quan es parla de l’àmbit de la “participació i implicació”, cal incloure el foment de la participació de les dones que no estan associades i que són la majoria de les dones de Calella - quan es parla de l’àmbit de la “qualitat de vida i la cohesió social”, vam demanar que es retirés l’esment a l’esdeveniment “Calella, Vila Europea de l’Esport 2016” i el “Servei d’Atenció domiciliària per la gent gran” perquè no té sentit incloure aquestes referències - en l’àmbit de la “violència masclista”, vam demanar que es recollís com a eina el punt lila d’informació que es fa a les barraques de Calella per la festa major, i que cal seguir fent, per prevenir les agressions sexuals   A més a més, vam demanar que quedessin recollides les següents accions: - incloure una campanya específica promoguda per l’ajuntament de Calella sobre com evitar entre els joves la reproducció de rols que no afavoreixen l’apoderament de les joves i dones, en general, i sobre com combatre clarament les actituds masclistes i els valors latents del domini, el control, sobre les noies  - incloure la creació d’un grup específic de treballadores del sector turístic i cambreres de pis, per tal de poder treballar les seves problemàtiques des de l’òptica de mesures a promoure, a mediar entre agents econòmics, si s’escau, per tal d’evitar característiques desfavorables en els seus treballs o en les condicions laborals que tenen aquestes treballadores en un sector molt precaritzat  - elaborar un document conjuntament l’Ajuntament de Calella i la Corporació de Salut del Maresme i la Selva amb la finalitat de recollir i promoure la informació relativa als drets de salut de les dones, en la seva diversitat, i promoure accions de sensibilització, visibilització i generació d’oportunitats en clau de gènere i salut (en consonància amb unes de les línies estratègiques del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, que és fer front a les problemàtiques sovint invisibilitzades de les dones i aportar els recursos necessaris per donar-hi solucions des del punt de vista de la salut)

ERC Calella mostra la seva inquietud amb l’elevada partida que l’Equip de Govern ha destinat per embellir la façana de l’Escola Pia i demana una intervenció global per la millora del paisatge urbà

ERC Calella reivindica que la partida que l’Equip de Govern ha destinat a millorar la façana de l’Escola Pia és molt elevada i que es podrien haver buscat altres solucions més consensuades, i col·laboratives amb el mateix centre, alhora que reivindica una intervenció de ciutat per millorar el paisatge urbà. En aquest sentit, des d’ERC Calella, volem traslladar la nostra inquietud amb el fet que l’Equip de Govern hagi decidit destinar una partida de més de 18.000 euros en el projecte d’embellir la façana de l’Escola Pia. Considerem que és necessària una millora estètica d’aquest espai, ja que certament es troba molt degradat, però no creiem oportú que la millor gestió sigui destinar aquesta xifra tan elevada quan el municipi també té altres prioritats. Des d’ERC Calella valorem que la ciutat necessita una urgent millora del paisatge urbà. Només cal que observem les nombroses façanes i edificis que es troben en un deplorable estat de conservació a tota la ciutat, no només en l’Eix Sant Jaume. Pensem que calen noves polítiques urbanístiques per prevenir el deteriorament i millorar l’estat dels edificis i façanes de la nostra ciutat partint sempre d’una visió global del territori. Per aquest motiu, demanem responsabilitat i exigim una correcta administració i  gestió dels pressupostos municipals creats per millorar el benestar de tots els ciutadans i ciutadanes de Calella.

Diem prou a la violència que pateixen les dones

Des d’ERCCalella hem organitzat un esdeveniment en format cafè-tertúlia obert a tothom per abordar les diferents formes de violències masclistes i denunciar la violència que pateixen les dones. Aquest diumenge, 25 de novembre, tindrà lloc el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones i, des del grup municipal ERCCalella, ens volem implicar en la commemoració d’aquesta data per denunciar la violència que pateixen les dones i seguir caminant cap a una República Feminista. És per això que enguany hem organitzat un acte que es portarà a terme a les 17.00 hores del dissabte 24 de novembre al Cafè Sala Mozart de Calella. Juntament amb la participació d’una activista experta en gènere, una psicòloga clínica, una treballadora social i una directora d’Institut durem a terme un cafè-tertúlia per abordar les diferents formes de violències masclistes. El debat tindrà un format obert i hi pot assistir tothom que ho desitgi, ens hi acompanyeu?