Calella

Totes les notícies

Imatge d'Arxiu. Plaça Muriel Casals i Couturier

ERC Calella trasllada al Consell Municipal de Dones LGTBI+ una proposta per visualitzar la dona a l'espai públic de la ciutat.

1.- Perquè pensem que el 8 de març és cada dia i ens sobren motius per treballar per la plena igualtat i per la visibilització pública de la dona, sovint anònima i infrarepresentada a l'espai públic. 2.- Perquè forma part del treball de memòria històrica, tan necessari per donar valor a totes les persones que ens han precedit en la lluita per la igualtat de drets i per la justícia social. 3.- Perquè volem treballar per una participació real de la ciutadania en els afers públics i, en aquest sentit, els consells municipals de participació han de ser una peça imprescindible en l'empoderament de la ciutadania i en la presa de decisions compartida.

Recollida de signatures per a dur a terme una consulta popular sobre l’habilitació d’una àrea de platja per a gossos a Calella

PER QUÈ ERC CALELLA ESTÀ A FAVOR D’HABILITAR UNA ÀREA DE PLATJA PER A GOSSOS AL NOSTRE MUNICIPI? A ERC Calella creiem que les polítiques municipals han de contemplar programes que tinguin en compte els animals, el seu reconeixement i integració com una part més de la nostra societat. Cal desenvolupar actuacions que optimitzin la convivència i l’ús compartit d’espais públics de les persones i els animals domèstics. Promoure polítiques municipals pel benestar dels animals també és treballar i caminar cap a una societat més sensible, responsable i respectuosa. Estem convençuts que és necessari recuperar la platja com a entorn natural al servei de les persones per ser gaudit durant tot l’any; amb platges més accessibles, sense entrebancs per a persones amb mobilitat reduïda, amb àrees per a infants i espais, també, per a gossos. Cal adequar una àrea per a gossos a la platja de Calella disponible també durant la temporada turística, és una bona manera de fomentar així mateix el turisme pet-friendly conjuntament amb el sector turístic. EXPERIÈNCIES PROPERES Arenys de Mar Arenys de Mar disposa des del 2017 d’un espai de bany reservat als gossos a la platja de la Picòrdia. Només en poden fer ús els animals censats al municipi i els de segona residència. Pineda de mar La platja per a gossos de Pineda de Mar  disposa de 100 metres quadrats i s’ubica al barri del Poblenou. Es troba oberta tot l’any i és d’accés lliure. PARTICIPA! El passat 25 de febrer d’enguany es va aprovar, per unanimitat del ple municipal, la 2a proposta de consulta popular sobre l'habilitació d'una platja per gossos a Calella. Ara es necessiten 1560 signatures per dur a terme aquesta consulta popular no referendària a Calella. Participa! Més informació:  https://www.poderpopularcalella.com/ (foto: platja de gossos d'Arenys de Mar)

Tercera reunió de treball de la Taula d’Emergència Climàtica local

El passat 21 de gener de 2021 es va celebrar per mitjans telemàtics la tercera reunió de treball de la Taula d’Emergència Climàtica local. Aquest cop la temàtica escollida fou la mobilitat a Calella. Des d’ERC vam aportar diverses propostes de millora amb els objectius generals de reduir les emissions contaminants (millorar de la qualitat ambiental) i GEH, així com integrar els espais naturals al casc urbà. En concret, en aquest àmbit ERC Calella proposa: OBJECTIU 1: FOMENT DE LA MOBILITAT A PEU DINS EL MUNICIPI Mesures: -Accessibilitat: Millora de l'accessibilitat a l’espai públic tant per a persones amb diversitat funcional com per cotxets de nadons, carretons (Ex. passos subterranis especialment els ubicats al carrer Bartrina i carrer Creus per tal de millorar l’accés al passeig i la façana marítima) . Millora de l’estat dels paviments dels carrers i voreres malmesos. - Mantenir els espais naturals i verds en bon estat de conservació, degudament senyalitzats i accessibles a la ciutadania. Creació d’un corredor natural interconnectat que envolti la població (Anella verda) i que inclogui espais com el Parc Dalmau, la Muntanyeta, el Rierany dels Frares, les platges i cales, el Far, les Torretes, el Torrent del Raig, Valldenguli i Puig de Popa. -Estudi de la viabilitat de condicionar un passeig lateral a la NII, entre els Apartaments Codina (c. de Puig de Popa) i el c. del Montnegre. -Urbanitzar el tram del carrer Jovara entre carrers Sant Joan i Sant Pere per donar continuïtat i afavorir la connexió amb el C/Esglesia a través del carrer Matas i Rodés. - Connectar les bosses d’aparcament actuals i les futures amb la xarxa de transport públic -Alliberar la façana marítima de transit rodat que no siguin vehicles de servei OBJECTIU 2: PROMOURE ÚS BICICLETA I TRANSPORT PÚBLIC com a mitjà de transport col·lectiu sostenible. Mesures: -Implementació dels acords aprovats en la moció sobre l'ús de la bicicleta del ple de juny 2020: xarxa de vies ciclables per a desplaçaments segurs dins municipi i intermunicipals servei de bicicleta elèctrica compartida mancomunat amb els municipis veïns sessions de formació garantir la convivència amb vehicles de mobilitat personal motoritzats (scooters i patins elèctrics).

Valoració de l'inici de la Volta a Catalunya des de Calella en la seva darrera edició a la ciutat

La 100a edició de la Volta Ciclista a Catalunya començarà demà dilluns, una vegada més des de Calella. Nou edicions celebrades a la nostra ciutat i segons es va comunicar des del Govern Local, l’última. Enguany l’Ajuntament de Calella destinarà 50.000 euros directes com a subvenció a l’organització de la Volta i així mateix pagarà part del dispositiu que cal dur a terme perquè l’etapa se celebri. Desconeixem el cost d’aquesta logística, però alguns càlculs estimen que podrien rondar al voltant dels 20.000 euros extres. Comptant les 9 edicions subvencionades, la nostra ciutat ha destinat més de 330.000 euros en ajudes directes a l’organització i a hores d’ara, encara desconeixem el volum total de despesa indirecte que l’Ajuntament ha assumit en l’organització, però podem fer una estimació que pot rondar els 250.000 euros. Ens alegrem que finalitzi aquesta col·laboració difícilment justificable per un municipi de la mida de Calella, però ens dol que en un any com el 2021 en què en plena pandèmia el pressupost d’enguany recull un augment de 110.000 euros en l’àrea social, i on no hi ha modificacions importants en promoció econòmica, destinem 50.000 euros a la Volta ciclista i una quantitat indeterminada en la seva organització. Des d’ERC Calella, sempre ens hem mostrat crítics amb les accions que comporten un esforç fiscal municipal molt important i que alhora no sabem quin tipus de retorn tenen per la ciutat. El fet que aquest any sigui l’últim ens pot indicar que tal com hem denunciat sempre en les darreres 9 edicions el retorn no correspon en cap manera a la inversió feta. Assumim que la presència de la volta a Calella ha tingut un interès més mediàtic de Govern que un benefici del conjunt de la ciutat. Demanem que en un futur, en la participació de tots aquests tipus d’esdeveniments es tingui en compte objectivament la valoració de la seva utilitat i retorn real pel conjunt de la ciutat, per evitar malgastar recursos públics en esdeveniments organitzats per empreses privades que cal que siguin auditats i utilitzats de manera transparent, clara i objectiva.

Posicionament davant la dissolució de l'Assemblea del CSO La Bruna i l'actuació de l'equip de Govern

Arran de les darreres notícies sobre l’espai de La Bruna i un cop analitzades les diferents informacions, des del GM d’ERC volem manifestar el següent: 1.- En els darrers mesos-anys, el CSO ha esdevingut un espai d’acollida d’urgència social sense ser un espai concebut com a tal, sense comptar amb els requisits ni recursos necessaris per complir amb aquesta funció. En aquest sentit, ens preocupen algunes de les afirmacions del regidor Josep Torres com a portaveu del govern quan afirma que “l’assemblea del CSO La Bruna ha generat un problema”. Ens preocupa perquè aquesta afirmació ens porta a una visió reduccionista d’un problema de major abast. El problema de la Bruna es genera per ell mateix i acaba essent un problema de la ciutat des del moment en què acull a persones i famílies que d’altra manera no tindrien accés a un sostre. 2.- Dins la diversitat de persones que La Bruna ha acollit, hi ha hagut persones conflictives, amb conductes delictives que la mateixa assemblea ha decidit expulsar. Pensem, doncs, que la tasca d’acompanyament i de mediació que han desenvolupat les persones de l’assemblea és important i cal posar-la en valor. Com també cal valorar la tasca feta des de l’àrea de política local i la tasca feta des del servei de mediació de la Policia Local. 3.- Respectem al màxim el dret de tots els veïns/es de la ciutat a viure amb tranquil·litat i a no sentir-se insegurs en un entorn de convivència com ha de ser la ciutat. 4.- Coneixem l’esforç de la ciutat per tenir una àmplia bossa d’habitatges de lloguer social a través de la Fundació Habitat Solidari de la qual l’ajuntament n’és membre fundador. La Fundació cobreix un buit important i dóna resposta a la manca d’habitatge. No obstant això, reivindiquem una vegada més tal com vam fer en la negociació del pressupost 2020 i del pressupost 2021 i tal com hem fet en les reunions de la taula social, la necessitat de poder comptar amb espai d’acollida per a situacions d’urgència social.

ERC Calella vota No als pressupostos de l’Ajuntament per al 2021

El GM d’ERC va votar dijous en contra de l’aprovació del pressupost 2021. Els components del grup municipal van desgranar en la seva argumentació els motius que justifiquen aquest vot en un any tan complex com el que estem vivint.  Des d’un inici i sense comptar encara amb dades econòmiques per presentar una proposta concreta i quantificada, l’actitud d’ERC ha estat propositiva, traslladant a l’equip de govern un extens document amb el recull de prioritats i àmbits d’actuació importants per tenir en compte en la proposta de pressupost: . àmbit d'urgència social . àmbit de prevenció de l’exclusió social . àmbit de promoció econòmica , suport al teixit empresarial i suport als/les joves . àmbit de la cultura i la creació artística . àmbit de la salut . àmbit d’emergència climàtica. . àmbit d’inversions amb retorn social i d’activitat econòmica Tot i no comptar amb un retorn de les propostes i després de dues reunions breus a títol informatiu on no es va generar cap debat ni negociació política per la recerca d’acords, el GM d’ERC va presentar un segon document més concret amb propostes d’acció, partides que calia mantenir com a mínim en els mateixos imports de l’any 2020 i partides revisables.  Des d’ERC Calella observem amb preocupació com s’encara la reconstrucció de la ciutat, afectada per una crisi social, econòmica i sanitària més profunda encara donat l’important pes del sector de serveis i del sector turístic. Pensem que aquest any calia un gran acord de ciutat i una revisió profunda del pressupost per tal de donar resposta als immensos reptes plantejats.  Ens hem trobat, però amb un pressupost de continuïtat on s’han bellugat alguns imports però que no recullen, segons la nostra opinió, el tomb que la ciutat necessita i, alhora, ens hem trobat amb una clara manca de voluntat de negociació política per arribar a un gran acord de ciutat.  Pensem, doncs, que el pressupost que finalment s’ha aprovat amb el suport del grup municipal de C’s no dona resposta a la pitjor crisi dels darrers 60 anys  Això no obstant, des del GM d’ERC, continuarem treballant, com hem fet des de sempre, per aportar al màxim per la nostra ciutat tot procurant que cap de les persones, sigui quina sigui la seva situació, en quedi al marge.

Laura Vilagrà conversa amb la regidora Pilar Rocafort

A través d'una conversa en format Instagram Live, la candidata Laura Vilagrà i la regidora del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Calella, Pilar Rocafort, han pogut repassar alguns dels temes d'actualitat i d'interès a dia d'avui, a les portes de les eleccions al Parlament de Catalunya del proper diumenge.  La Laura Vilagrà, exalcaldessa de Santpedor, i segona candidata a la candidatura d'Esquerra Republicana per Barcelona, ha recordat la importància de governar en tot moment pensant que les decisions quan més a prop del territori i la ciutadania es prenguin, millor. I la importància de governar per a tothom. Preguntada, així mateix, per la necessària recuperació econòmica, social i emocional a la qual haurem de fer front, la candidata republicana ha afirmat que "ens calen lideratges cooperatius, colideratges", i s'ha mostrat convençuda que a Esquerra Republicana aquest és un valor que sempre s'ha cuidat i, ara, encara més. Ha reivindicat, en aquest sentit, la mirada sincera i feminista, més necessària que mai, per aquesta reconstrucció equitativa que necessitem i per la qual treballem i treballarem.  D'altra banda, la regidora calellenca ha preguntat a la Laura Vilagrà per l'estratègia del partit per arribar a la República Catalana, com a objectiu per viure millor, en plena llibertat i justícia social. Laura Vilagrà ha assegurat que des d'Esquerra Republicana es treballa abraçant la diversitat, la pluralitat, per aconseguir més suports per poder guanyar de forma definitva el nou embat que plantegem a l'estat. La denominada "via àmplia" significa això, aconseguir suports en aquells indrets del país on encara hi ha una part important de la població que no assumeix el dret d'autodeterminació del poble de Catalunya, i garantir que una majoria aclaparadora i consolidada democràticament pot fer front al proper embat amb l'estat espanyol i guanyar-lo. Esquerra Republicana reivindica l'amnistia i l'autodeterminació, i la resolució política del conflicte polític.

Jenn Díaz reivindica el feminisme i fa una crida a votar Esquerra Republicana el 14F des de Calella

Avui dilluns dia 8 de febrer, al local d’ERC Calella, hem tingut el plaer de comptar amb la presència de Jenn Díaz, des del 2017 diputada al Parlament de Catalunya per ERC i candidata per les properes eleccions del dia 14 de febrer 2021. Amb Belen de Lózar i Ester Juanola, membres de l’executiva local, han mantingut una tertúlia durant aproximadament una hora i que s’ha pogut seguir per les xarxes socials. Jenn Díaz ha parlat del seu llibre "Dona i poder", de com les dones poden arribar a la política i de com pot canviar la política amb els valors femenins. Ha remarcat que ERC és un partit compromès en la diversitat de la societat, que dona valor a les dones, al feminisme, al col·lectiu LGTBI i que lluita per la no discriminació social i de gènere. Jenn Díaz ha argunentat que l’entrada de les dones als espais de poder no només beneficiarà a la política sinó a la societat en general. Finalment ens ha encoratjat a que tots anem a votar el dia 14 de febrer. Podeu recuperar l'acte en aquesta adreça web: https://www.youtube.com/watch?v=S3iy8If8zbw Sortim a votar! #AlCostatDeLaGent

Cafè virtual amb Jenn Díaz, diputada i candidata per Esquerra Republicana

Jenn Díaz, diputada en l'anterior legislatura i candidata d'Esquerra Republicana a les eleccions del proper 14 de febrer, serà a Calella el proper dilluns, 8 de febrer.  Acompanyada d'Ester Juanola i Belén de Lózar, membres de l'executiva local, presentarà el seu llibre "Dona i Poder", en format telemàtic. La presentació es podrà seguir a través de les xarxes socials, a partir de les 18h de la tarda. Per connectar-vos a la presentació-tertúlia, podreu accedir-hi mitjançant la pàgina www.facebook.com/esquerracalella i pel canal de YouTube.