Calella

Totes les notícies

Acord d’investidura per sotmetre al ple de constitució de l’Ajuntament

Com a resultat de les recents trobades entre els grups municipals d’ERC, CeC i CUP dins el marc de la taula de confiança iniciada en precampanya electoral, us comuniquem que en data d’avui s’ha signat un acord d’investidura per sotmetre al ple de constitució de l’Ajuntament del proper dia 15. L’acord signat entre els partits ERC, CeC i CUP proposa com a candidat a l’alcaldia a Xavier Ponsdomènech, alcaldable d’ERC, i cap de la candidatura més votada de les tres que subscriuen l’acord. D’aquesta manera la candidatura que es presenta esta integrada pel mateix nombre de regidors/es (vuit) que la candidatura que presenta JxC i PSC. Tal i com vam comunicar a la nota de premsa del passat 5 de juny, el grup ERC-CeC-CUP suma 290 vots més que la coalició formada per JxC i PSC, fet que ens legitima a presentar aquest document que ens compromet inicialment a un acord d’investidura i que té la voluntat d’ampliar-se i traduir-se en un pacte estratègic que s’allargui durant tota la legislatura amb l’objectiu de configurar el bloc d’esquerres amb capacitat d’incidència en la vida política de Calella. Davant les informacions publicades recentment, reiterem la inexistència de cap mena de negociació fora de la Taula de Confiança. Treballarem per transformar l’acció política de govern a Calella, de forma oberta i inclusiva, creant complicitats entre tota la ciutadania de Calella en el seu sentit més global. No renunciarem al canvi, posem les persones al centre, treballem pel bé comú.

LA CIUTADANIA S’HA EXPRESSAT I DEMANA A LES FORCES POLÍTIQUES UN ESFORÇ DE DIÀLEG I CONSENS · Tenim vocació de servei públic, amb responsabilitats de govern o d’oposició, treballarem per la transformació de la ciutat. · El diàleg ampli no es construeix sense voluntat de fer-ho i JxCat no ha tingut aquesta voluntat. · La transparència i la responsabilitat cap a totes les persones que ens han fet confiança són un dels nostres valors. · Un pacte entre JxCat i PSC no s’adiu als valors de justícia, honestedat i respecte a les llibertat polítiques i socials, com a eina de transformació social. · Els ajuntaments tindran un paper important en la defensa dels valors republicans. Malgrat tot, nosaltres hi serem. Com sempre.   Des del grup d’Esquerra Republicana Calella volem deixar palès que la nostra prioritat principal és, i serà sempre, seguir treballant pels calellencs i calellenques. Tenim vocació de servei públic i, sigui al lloc que sigui, amb responsabilitats de govern o estant a l’oposició, tenim clar que continuarem treballant incansablement per la transformació de la ciutat. Amb una participació de més del 60% en aquests comicis, no hi ha hagut cap opció majoritària, fet que deixa pales que la ciutadania s’ha expressat i ha demanat a les forces polítiques un esforç de diàleg i de consens per treballar per la ciutat. El diàleg ampli no es construeix sense la voluntat de fer-ho i creiem que JxCat no ha tingut aquesta voluntat. En aquest sentit i en resposta a les al·lusions que la Sra. Alcaldessa Montserrat Candini respecte a les negociacions mantingudes amb ERC volem manifestar el següent: Que el dilluns 27 de maig de 2019 ens vam reunir a petició de la Sra. Montserrat Candini al Despatx oficial de l’alcaldia de l’Ajuntament de Calella i que en aquesta reunió hi vam ser la Sra. Montserrat Candini i el Sr. Marc Buch en representació de la candidatura JuntsxCalella i el Sr. Carles Ferrer i el Sr. Xavier Ponsdomènech en representació de la Candidatura de ERC.

1860 gràcies!

Moltes gràcies a les 1860 persones que ahir ens vàreu fer confiança. ERC Calella hem estat la segona força més votada a la ciutat, sumant així 553 vots més que en els comicis del 2015, el que es tradueix en un 4% més. El nostre compromís per treballar pel canvi a l’Ajuntament de Calella és ferm. Volem donar resposta als nous reptes de ciutat i atendre a les necessitats reals de les persones. Amb valors republicans i criteris democràtics. Amb compromís i fermesa. Xavier Ponsdomènech, Pilar Rocafort, Carles Ferrer i Míriam Sellés són els noms dels quatre membres de la candidatura que integraran el Grup Municipal d’ERC al consistori durant els pròxims quatre anys. Agrair també a totes aquelles persones que han fet possible que Esquerra Republicana sigui el primer partit del país amb regidors i vots.

Promoció econòmica i polítiques que defensin els drets socials, prioritats principals d’ERC Calella

Esquerra Republicana de Calella presenta un seguit de propostes que tenen com a prioritat principal la dinamització del comerç local i de proximitat, el desenvolupament ordenat i amb sentit estratègic del turisme i la promoció econòmica. L’objectiu final d’aquestes mesures és que Calella esdevingui una ciutat sostenible i amb qualitat de vida dels residents. En aquesta mateixa línia, el grup ha explicat que “creiem fermament que s’ha de donar suport a l’emprenedoria i la promoció econòmica del context local.  I, això, es pot fer a través de diferents mesures com, promoure l’autoocupació, la creació de microempreses i la re-ocupació de negocis, modernitzar les empreses de Calella  o bé creant un Centre d’Iniciatives Empresàries, entre altres”. “De la mateixa manera, el petit comerç dóna vida i cohesió i aporta riquesa i treball als veïns i veïnes. Per això, cal donar-li tot el suport, promocionant el mercat municipal dels dissabtes, creant una borsa de locals comercials buits, promovent una targeta de fidelització al comerç local, etcètera. Al mateix temps, cal dotar-lo d’eines per encarar el canvi de model que estem vivint” En referència al turisme “proposem crear l’Agència de Promoció Turística de Calella, promocionar la formació continuada de les persones que estan al servei del turisme i impulsar la creació d’un Laboratori de Turisme Local”. “Hem de treballar per la nostra riquesa natural i cultural i continuar desenvolupant un turisme de qualitat”. Paral·lelament, el grup ha posat especial èmfasi a les polítiques de caràcter social, remarcant la necessitat d’atendre la vulnerabilitat -impulsant polítiques preventives i creant un pla local d’inclusió social, entre altres- vetllant per la inclusió de la nova ciutadania –garantint espais comuns de convivència i participació o bé incrementant recursos per l’aprenentatge de l’idioma i l’accés a formacions- i responent a les necessitats reals de la gent gran –incrementant els serveis d’atenció domiciliària, impulsant un espai municipal públic per a persones grans, creant un consell municipal de la Gent Gran, etcètera- i garantint el dret d’accés a l’habitatge, entès com un dret i una necessitat i no un valor de mercat.

ERC Calella proposa mesures per promoure una mobilitat més sostenible i amable a la ciutat

Amb l’objectiu de reordenar l’espai i millorar la qualitat ambiental i paisatgística, una altra iniciativa plantejada és la recuperació de la façana marítima per donar prioritat als vianants amb la retirada progressiva de vehicles, pensada en una primera fase en el tram compromès entre la Riera Capaspre i els gronxadors del davant del c.Creus. Recuperant el camí de terra com a entorn natural integrat a la platja.   Des del grup republicà també es vol impulsar la creació de nous aparcaments vigilats a les zones del carrer Joan Coromonias i Vegneaux i de la Riera Capaspre connectats al sistema de transport públic urbà. De la mateixa manera, es pretén estudiar la possibilitat d’ampliar les places ja existents mitjançant sistemes d’aparcament en alçada, ampliables, desmuntables i reutilitzables.   Paral·lelament, per tal d’afavorir un ús més racional i eficient del cotxe i amb la voluntat de promoure el transport públic, es facilitaran millores en la línia d’autobusos urbans i interurbans amb noves parades. A més a més, es pretén fomentar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport sostenible, millorant també, la qualitat ambiental urbana, i instal·lant aparcaments segurs a prop de l’estació de tren, per a facilitar la connectivitat amb el transport públic, i en diferents punts de la ciutat. Així com, estudiar un servei de bicicleta compartida.

“Obrir la ciutat al mar” una iniciativa per una Calella cohesionada, equilibrada i al servei de les persones

Una de les propostes vertebradores del programa d’ERC Calella és la transformació del nucli urbà per tal d’obrir la ciutat al mar. Amb aquesta iniciativa es pretén fer més accessible a tots els vianants l’accés al passeig i a la façana marítima, aconseguint així un espai més cohesionat i enllaçat. Entre les accions principals per poder-ho dur a terme es contempla la necessitat de recuperar l’espai que ocupa actualment l’edifici de l’antic Hotel Corona, mitjançant la urbanització del solar a partir d’un procés participatiu. De la mateixa manera, es promouria la construcció d’una gran rampa d’accés al passeig i a la platja adaptada a persones amb mobilitat reduïda, que actualment només poden accedir per dos accessos dels quals un no està en condicions òptimes. Xavier Ponsdomènech, alcaldable de la formació, ha senyalat que “millorar la connexió del centre de Calella amb el passeig i la façana marítima és una reivindicació que durant anys s’ha reclamat. Ens cal un projecte global, amb accions concretes, que responguin a les necessitats actuals de la ciutat. Donant pas a una Calella urbanísticament més ordenada, equilibrada i compacta, al servei de les persones”.

ERC Calella presenta un programa que pretén donar resposta als nous reptes de ciutat i amb voluntat transformadora

El grup d’Esquerra Republicana Calella ha presentat aquest dimecres un programa electoral integrat per un total de 200 propostes ideades per donar resposta als nous reptes de ciutat i repensar quina ha de ser la Calella del futur.   Entre les iniciatives pensades amb voluntat transformadora, es troba la proposta “Obrir la ciutat al mar” , que s’explicarà més detalladament en la següent roda de premsa, i destaca per millorar l’accés al passeig i donar  prioritat als vianants a la façana marítima. Millorar la mobilitat és un altre dels eixos principals del programa, creant nous aparcaments perifèrics connectats al transport públic urbà i millorant les línies de bus, entre altres mesures.   Més enllà d’aquestes propostes que seran el full de ruta s’han presentat 10 iniciatives concretes que guiarien  l’acció de govern: -Treballarem per tal que Calella sigui una ciutat d’oportunitats professionals, creant un centre d’iniciatives econòmiques i empresarials i creant més mesures de suport per emprenedors, autònoms, joves i dones amb dificultats d’inserció.   -Volem que Calella sigui una ciutat de turisme de qualitat i comerç. Per això proposem, entre d’altres mesures, la creació d’un Laboratori Local de Turisme i ens comprometem amb el comerç de proximitat. -Proposem que Calella sigui una ciutat 100% verda i sostenible. La sostenibilitat és un concepte global que integra els aspectes econòmics, socials i ambientals i que esdevé un autèntic full de ruta per la nostra proposta d’acció política. Obrirem el Parc Dalmau a la Ciutat i crearem l’Anella Verda millorant l’entorn natural del municipi.   -Imaginem Calella com una ciutat de transparència i consens. Promourem la participació ciutadana mitjançant consells veïnals i consultes ciutadanes. Així mateix proposem l’Obertura d’un centre cívic i la gestió ciutadana dels equipaments municipals. -Treballarem perquè Calella sigui una ciutat segura lliure d’agressions sexuals i impulsarem polítiques en defensa dels drets del col·lectiu LGTBi.

ERC Calella presenta una llista cremallera, oberta a la ciutadania i amb voluntat de canvi per la ciutat

Sota l’eslògan #SomElCanvi  la candidatura d’Esquerra Republicana per Calella presenta una llista cremallera, que alterna home –dona, i que està “formada per un equip transversal que vol mirar el futur amb optimisme fent una clara aposta per construir una ciutat al servei de les persones”, tal com afirma el mateix alcaldable, Xavier Ponsdomènech.  La llista electoral definitiva està formada, en aquest ordre, per Xavier Ponsdomènech, Pilar Rocafort, Carles Ferrer, Míriam Sellés, Josep Barri, Roser Casanovas, Jordi Sitjà, Mercè Montserrat, Àngel Badalló, Olga Cornellà, Francesc Clarà, Ester Juanola, Pau Pujol, Juliana Montilla, Belén de Lózar, Esteve Sebastià i, finalment, Cristina Gómez, qui ha estat portaveu del grup des del 2011 i ha remarcat que “És un orgull immens passar el testimoni a en Xavier. Sé que treballarà de forma sincera i honesta, dialogant”. Així mateix, els membres suplents seran Josep Basart, Carme Campà, Miquel Pérez, Crisitna Picó, Òscar Ojer, Teresa Llamas, Francesc Subirana, Jordina Ferrer, Marta Tubert i Xavier Casillanis. El projecte republicà, que pretenen oferir el canvi real que Calella necessita, vol promoure iniciatives innovadores, amb un projecte global de ciutat i incentivar la cultura democràtica, amb criteris clars de transparència i participació.

ERC s’imposa, també, a Calella

Esquerra Republicana ha estat la força més votada en les eleccions generals celebrades aquest 28 d’abril a Calella. Uns comicis que han tingut una participació registrada del 74,38%, el que significa que 9.574 persones han exercit el seu dret de vot a la ciutat. Amb 2.798 vots, que es tradueixen en un 29,54% del total, el grup republicà s’ha imposat com a clar guanyador de la jornada electoral, superant per 11 punts al PSC, segona força més votada. Xavier Ponsdomènech, alcaldable de la formació, ha volgut "agrair a tots els veïns i veïnes que han fet confiança a Esquerra. Per la llibertat, hem guanyat". Així com, Ponsdomènech també ha senyalat que "ara cal seguir treballant i treballant, amb fermesa i compromís, per les persones, pels calellencs i calellenques, pel seu benestar, contra la repressió i per la democràcia. Amb vocació de servei i, sobretot, amb molta il·lusió". Sota el lema #VaDeLlibertat, Esquerra Republicana ha guanyat les eleccions espanyoles a Catalunya, amb 15 diputats i victòria a les demarcacions de Girona, Lleida, Tarragona i també a la capital catalana, Barcelona.