Calella

Crònica de l'acte sobre l'adaptació digital i el nou mercat de treball

En el marc de la campanya impulsada per Esquerra Republicana a nivell nacional La República que farem, que té com a finalitat pensar i definir com volem que sigui la nova República Catalana, la secció local de Calella va organitzar per ahir una taula rodona per parlar de la Quarta revolució Industrial i Catalunya.

L'acte presentat pel regidor Carles Ferrer, va comptar amb la participació d'en Josep Ginesta, secretari general del departament de Treball, Afers Socials i Famílies, la periodista Mariola Dinarès, i l'Ignasi Sayol, president de PIMEC logística i de la Fundació ICIL, enginyer i empresari.

Al llarg de les intervencions, es van posar sobre la taula els nous reptes de l'economia col·laborativa, l'adaptació digital, la transformació de l'economia industrial i la convivència entre la robòtica i les tasques humanes complementàries, les caractrístiques de la indústria 4.0, així com diversos exemples actuals d'emprenedors i empreses que ja treballen en base a un nou paradigma de relació entre la clientela i l'empresa que ofereix diferents serveis on line, per Internet, sense necessitat de passar per la trobada presencial entre les dues parts.

L'acte va servir per reflexionar sobre com les administracions públiques hem de fer front a aquesta nova realitat, i quin tipus de polítiques públiques haurem d'aplicar per tal d'aconseguir l'equitat i, alhora, els objectius empresarials.

Des de la secció local d'ERC Calella agraïm a tothom qui ens va acompanyar a l'acte, celebrat a la Cooperativa l'Amistat de Calella.