Calella

Lamentem que el govern municipal s'oposi a l'aprovació de la moció d'ERC sobre l'accessibilitat a la platja

Des de la secció local d'ERC Calella, i des del grup municipal, lamentem que el govern municipal, format per PdeCat i el PSC, votés contràriament a la moció presentada pel nostre grup municipal amb la finalitat de debatre l'accessibilitat a la platja, després de l'anunci fet per ADIF de tancar el pas a nivell principal que hi ha a la nostra ciutat (tot i que no únic), i sobre la necessitat de millorar els passos soterrats que donen accés al passeig i a la platja.

Malauradament, va quedar clar que l'equip de govern no està disposat a parlar dels grans temes de ciutat que ens afecten de primera mà, ni té cap voluntat d'obrir cap reflexió conjunta i sincera amb l'oposició. "Ens va sorprendre el vot contrari a una proposta amable i que cercava el màxim consens entre els grups polítics, perquè ens estem referint a un tema de ciutat com és l'accessibilitat al passeig i a la platja", assenyala la portaveu del grup municipal Cristina Gómez. En aquest sentit, volem agrair el suport rebut per la resta de grups de l'oposició, que van valorar en les seves intervencions com a positiva la moció d'ERC, en tant que tractava un tema pendent de resoldre i respecte el qual tothom està disposat a treballar.

Des del nostre punt de vista, el més sorprenent va ser que tot i votar-hi en contra, al·legant que la moció no aportava res, el govern municipal en cap moment va ser capaç de descriure quina proposta des de la ciutat portarem a ser negociada amb ADIF, pel que fa a les solucions que caldrà cercar si s'acaba tancant el pas a nivell. Això al marge de la necessitat que reclamàvem de repensar els passos actuals, i fer-los accessibles per a persones amb mobilitat reduïda o per als cotxets de nadons i cadires de rodes. Sobre aquesta darrera qüestió, el govern municipal sembla, doncs, que no hi té interès, deixant al marge, per tant, la part de població que realment té aquestes necessitats especials de mobilitat, fet que lamentem profundament. Una vegada més, per tant, es demostra que el govern de PdeCat i el PSC a l'ajuntament de Calella tira pel dret, sense ganes de transformar i incidir en aquells temes importants de ciutat.