Calella

Sobre la processó de Setmana Santa

Una de les notícies que hem sabut aquestes darreres setmanes és que a Calella aquest any per Setmana Santa es tornarà a celebrar una processó. Davant d’aquest fet, des d’Esquerra Republicana de Calella expressem el nostre posicionament al respecte, i és que defensem que el govern municipal, i l'ajuntament en el seu conjunt, es mantingui al marge de les religions, tot respectant la diversitat religiosa i de pensament de la ciutadania. Això per nosaltres implica no finançar econòmicament cap activitat religiosa. En aquest cas, hem preguntat si l'ajuntament hi ha posat diners, cosa que no ens semblaria correcta. Entenem que aquesta és una iniciativa que ha sorgit d'un grup de ciutadans i que compta amb la implicació directa de la Parròquia de Calella. Es planteja com la recuperació d'una celebració on es barreja religió i tradició. És una opció que respectem si compta amb una base social però de la qual pensem que l'ajuntament n'ha de restar al marge, sobretot pel que fa al finançament públic relatiu a l’organització de l’esdeveniment.