Calella

ERC Calella presenta un programa que pretén donar resposta als nous reptes de ciutat i amb voluntat transformadora

El grup d’Esquerra Republicana Calella ha presentat aquest dimecres un programa electoral integrat per un total de 200 propostes ideades per donar resposta als nous reptes de ciutat i repensar quina ha de ser la Calella del futur.

Entre les iniciatives pensades amb voluntat transformadora, es troba la proposta “Obrir la ciutat al mar” , que s’explicarà més detalladament en la següent roda de premsa, i destaca per millorar l’accés al passeig i donar  prioritat als vianants a la façana marítima. Millorar la mobilitat és un altre dels eixos principals del programa, creant nous aparcaments perifèrics connectats al transport públic urbà i millorant les línies de bus, entre altres mesures.

Més enllà d’aquestes propostes que seran el full de ruta s’han presentat 10 iniciatives concretes que guiarien  l’acció de govern:

-Treballarem per tal que Calella sigui una ciutat d’oportunitats professionals, creant un centre d’iniciatives econòmiques i empresarials i creant més mesures de suport per emprenedors, autònoms, joves i dones amb dificultats d’inserció.

-Volem que Calella sigui una ciutat de turisme de qualitat i comerç. Per això proposem, entre d’altres mesures, la creació d’un Laboratori Local de Turisme i ens comprometem amb el comerç de proximitat.

-Proposem que Calella sigui una ciutat 100% verda i sostenible. La sostenibilitat és un concepte global que integra els aspectes econòmics, socials i ambientals i que esdevé un autèntic full de ruta per la nostra proposta d’acció política. Obrirem el Parc Dalmau a la Ciutat i crearem l’Anella Verda millorant l’entorn natural del municipi.

-Imaginem Calella com una ciutat de transparència i consens. Promourem la participació ciutadana mitjançant consells veïnals i consultes ciutadanes. Així mateix proposem l’Obertura d’un centre cívic i la gestió ciutadana dels equipaments municipals.

-Treballarem perquè Calella sigui una ciutat segura lliure d’agressions sexuals i impulsarem polítiques en defensa dels drets del col·lectiu LGTBi.

-Calella ha de ser una ciutat cultural i educadora. Millorarem els equipaments culturals i fomentarem l’emancipació juvenil mitjançant un programa de beques de suport per a joves en diferents àmbits.

-Per últim, destaquem les mesures relacionades amb la justícia social i les necessitats de la gent gran del nostre municipi. Ampliarem el parc de lloguer assequible. Lluitarem contra la precarietat laboral en el sector serveis. Incrementarem els serveis d’atenció domiciliària per a persones grans i persones amb dependència. Vetllarem per garantir els drets i deures de ciutadans i ciutadanes.
Un programa viu i obert que a banda del format clàssic en paper, també es pot trobar en format web amb un disseny especial per facilitar la lectura en dispositius mòbils https://esquerracalella.tk/.

En paral·lel s’ha obert un canal de WhatsApp 621 00 69 62 que té com a finalitat augmentar la comunicació amb la població i facilitar a la ciutadania una eina ràpida i dinàmica per establir un canal de comunicació directe on es pugui dialogar, suggerir i preguntar dubtes.

Tal com ha afirmat Ponsdomènech “recordem que el programa mai estarà tancat, està en continua fase de creació. Calella la farem entre totes i tots, comptant amb tothom”.