Calella

LA CIUTADANIA S’HA EXPRESSAT I DEMANA A LES FORCES POLÍTIQUES UN ESFORÇ DE DIÀLEG I CONSENS

· Tenim vocació de servei públic, amb responsabilitats de govern o d’oposició, treballarem per la transformació de la ciutat.
· El diàleg ampli no es construeix sense voluntat de fer-ho i JxCat no ha tingut aquesta voluntat.
· La transparència i la responsabilitat cap a totes les persones que ens han fet confiança són un dels nostres valors.
· Un pacte entre JxCat i PSC no s’adiu als valors de justícia, honestedat i respecte a les llibertat polítiques i socials, com a eina de transformació social.
· Els ajuntaments tindran un paper important en la defensa dels valors republicans. Malgrat tot, nosaltres hi serem. Com sempre.

Des del grup d’Esquerra Republicana Calella volem deixar palès que la nostra prioritat principal és, i serà sempre, seguir treballant pels calellencs i calellenques.
Tenim vocació de servei públic i, sigui al lloc que sigui, amb responsabilitats de govern o estant a l’oposició, tenim clar que continuarem treballant incansablement per la transformació de la ciutat.
Amb una participació de més del 60% en aquests comicis, no hi ha hagut cap opció majoritària, fet que deixa pales que la ciutadania s’ha expressat i ha demanat a les forces polítiques un esforç de diàleg i de consens per treballar per la ciutat. El diàleg ampli no es construeix sense la voluntat de fer-ho i creiem que JxCat no ha tingut aquesta voluntat.

En aquest sentit i en resposta a les al·lusions que la Sra. Alcaldessa Montserrat Candini respecte a les negociacions mantingudes amb ERC volem manifestar el següent:
  • Que el dilluns 27 de maig de 2019 ens vam reunir a petició de la Sra. Montserrat Candini al Despatx oficial de l’alcaldia de l’Ajuntament de Calella i que en aquesta reunió hi vam ser la Sra. Montserrat Candini i el Sr. Marc Buch en representació de la candidatura JuntsxCalella i el Sr. Carles Ferrer i el Sr. Xavier Ponsdomènech en representació de la Candidatura de ERC.La reunió va durar 12 min. escassos en què ERC de manera reiterada va oferir ma estesa i actitud oberta a escoltar i buscar punts d’acord i que malgrat ERC vèiem l’acord a priori complicat no descartàvem cap escenari.
    fins i tot plantejant la possibilitat de fer efectiu el canvi des de dins del govern.En cap cas ERC hem manifestat que el nostre eslògan de campanya, la campanya mateixa o el programa fos cap impediment per escoltar i plantejar possibles línies d’entesa o de treball conjunt

La ciutadania s’ha expressat a les urnes i ha demanat un esforç de diàleg, entesa i consens entre totes les forces polítiques i entenem que no es pot resoldre en 48 hores.
Des d’ERC ens hem compromès durant la campanya a dialogar amb tothom i a buscar grans consensos per la ciutat. Entenem, però, que aquests consensos s’han de bastir des de la voluntat d’entesa que, en aquesta ocasió i segons la nostra opinió , no ha quedat demostrada.

La transparència i la responsabilitat cap a les persones que ens han fet confiança són un dels nostres valors. Amb aquesta convicció treballem i encarem l’escenari post electoral. Amb aquesta convicció hem participat en la primera trobada amb els representants de JxCat però ens hem trobat al davant una opció política sense un oferiment sincer que permeti avançar en la governabilitat de la ciutat.

Ens hem presentat com una opció de canvi. Un canvi que, considerem, ha tingut prou suports com per a no tornar a utilitzar formes no dialogants entre forces polítiques. Les mateixes xifres ho corroboren: 3.679 vots pel canvi davant dels 3.389 que representen la continuïtat que ofereixen JxC i PSC, entenem que una part de la ciutadania demana el canvi, i així ho ha expressat donant suport a les dues llistes que més vots han augmentat a la ciutat.
Hem de treballar per la ciutat i totes les veus són benvingudes. Durant la campanya hem dit que no podem excloure a ningú perquè tothom representa als ciutadans i ciutadanes que l’han votat. Ara bé; des d’ERC entenem la política com a una eina de transformació social on la justícia, l’honestedat i el respecte a les llibertats polítiques i socials són irrenunciables. Ara mateix, per nosaltres, el PSC és una opció política que ha renunciat a aquests valors que per nosaltres són bàsics.

Avui Carme Forcadell celebra el seu segon aniversari a la presó, després de gairebé 500 dies tancada, i tenim present que l’escenari que es dibuixa després de les sentències del Suprem serà difícil de gestionar. Els ajuntaments tindran un paper important en la defensa dels valors republicans. Malgrat tot, nosaltres hi serem. Com sempre.