Calella

Discurs ERC 11 setembre 2018, a càrrec de Iolanda Matas
Els catalans tenim una mania, i es recordar les derrotes. Avui, recordem que fa 304 anys, les tropes de Felip V. Varen aconseguir doblegar Barcelona amb un setge cruel i sense sentit.

També sabem que si recordem les derrotes es per no defallir. Es per continuar lluitant. Es per defensar les injustícies i abusos. Es per tornar-nos a aixecar quan caiguem. L’11 de setembre ens recorda que hi ha fets que no podem permetre que es repeteixin. Ens volen derrotats i agenollats, i això no passarà. Com va dir Oriol Junqueras, “som el fruit de moltes derrotes, però la llavor de totes les victòries”.

Avui que falten 20 dies pel primer aniversari de l’1 d’octubre, recordem que tenim nou persones a la presó i set a l’exili, per defensar els nostres drets. No defallim, no ens flagel·lem, no ens ataquem mútuament. Tirem endavant junts. Amb les nostres diferències, i amb el que ens fa pensar igual. Tots mirem a un mateix horitzó.

Ahir, el president Torra deia en el seu discurs que hem de conviure uns amb els altres, no uns sota els altres. No aconseguirem res si entre nosaltres ens ataquem. Hem demostrat que junts som mes forts. Fem-ho però sense imposar-nos condicions. Fem-ho sense obligar-nos a pensar el mateix que l’altre. Fem-ho per un objectiu comú. Fem-ho, doncs!!  Construïm plegats la Catalunya lliure i republicana.

Visca Catalunya lliure!!