Cambrils

Totes les notícies

Equip de la llista Esquerra Republicana Cambrils

EL CENTRE CULTURAL ACULL LA PRESENTACIÓ DE LA LLISTA I EL PROGRAMA D'ERC CAMBRILS

Esquerra Republicana presenta una llista diversa i plural que vol ser un reflex de la societat cambrilenca  Cultura i Educació i l’Atenció a les persones són prioritats del programa  La nova estació del tren i l’activitat al voltant del mar centren les propostes de promoció econòmica   Cambrils, 20 de maig de 2019 – El Centre Cultura de Cambrils ha estat l’escenari per presentar el programa d’ERC Cambrils per a les eleccions municipals del diumenge, 26 de maig. Des de la candidatura s’ha volgut prioritzar el benestar dels cambrilencs i cambrilenques sense deixar de dinamitzar l’economia de la ciutat. L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha explicat que es tracta d’un plantejament conjunt d’un grup de persones que volen treballar per una ciutat millor.   Abans de la presentació de programa, l’alcaldessa ha volgut fer un repàs de tota l’acció de mandat realitzada durant els darrers quatre anys: les noves línies Express a les universitats i Hospital de Reus i Tarragona, l’execució de l’avinguda Charles Darwin i el nou pont de l’antiga N-340, millores a les platges amb equipaments i serveis adaptats amb persones amb mobilitat reduïda, la restauració de la Torre del Port, la implantació de la Tarifació Social, la millora de la Depuradora que ha acabat d’una vegada per totes amb els episodis de males olors i moltes d’altres.   S’ha volgut reivindicar la realització de totes aquestes accions al mateix temps que s’ha gestionat d’una manera molt eficient el pressupost municipal reduint el deute a la meitat. Seguidament les persones que formen part de la candidatura d'ERC Cambrils han fet un repàs del projecte d’Esquerra Republicana per la ciutat per als propers anys.     Atenció a les persones   Des d'ERC Cambrils es considera prioritari la lluita per la justícia social i el benestar de tots els col·lectius que formen part de la ciutat. Per això es continuarà promovent polítiques centrades en el benestar dels cambrilencs i cambrilenques, on el feminisme serà un eix de les actuacions republicanes.

Representants de l'Associació del Poble Romaní junt amb membres d'Esquerra Republicana

ESQUERRA REPUBLICANA PRESENTA EL SEU PROGRAMA DAVANT L’ASSOCIACIÓ DEL POBLE ROMANÍ DE CAMBRILS

El dijous 16 de maig, una representació de la llista a les properes eleccions municipals d’Esquerra Republicana de Cambrils i diversos membres de l’Associació del Poble Romaní de Cambrils van mantenir una reunió per compartir objectius de cara als propers anys. Per part d'Esquerra Republicana es van poder presentar les línies generals de programa posant en comú les propostes de participació, inclusió i cohesió, educació i ocupació. Segons Camí Mendoza: “Ha estat durant aquest mandat que s’han posat en marxa els Projectes d’Intervenció Comunitària, perquè nosaltres creiem un Cambrils cohesionat, capaç de sumar des de la diversitat”. Des de l’Associació es va voler mostrar la voluntat d’implicar-se en el teixit social del municipi per tal de ser una part activa de Cambrils. En aquesta línia també va mostrar la voluntat de que membres del Poble Gitano, s’impliquin activament en la militància política dels diferents partits. Així mateix va voler traslladar una sèrie de temes per treballar amb l’horitzó del proper mandat de l’Ajuntament, com són un pla de xoc per combatre el fracàs escolar, programes de formació i orientació laboral, la visibilització del Poble Gitano o l’atenció a la pobresa infantil. Durant la reunió es va tractar la creació d’una Taula de Treball amb l’Associació per tal de poder compartir estratègies.

Sergi Sol

EL COL.LABORADOR D’ORIOL JUNQUERES PRESENTA A CAMBRILS EL LLIBRE “FINS QUE SIGUEM LLIURES” AMB LA CAMÍ MENDOZA I EL MAXI CALERO

El dimarts 14 de gener, al Centre Cultural de Cambrils, en Sergi Sol va presentar el seu llibre: "Oriol Junqueras,fins que siguem lliures". Més que una presentació de llibre, l'acte, on l'autor va estar acompanyat per en Maxi Calero, amic de l'Oriol i en Pep Picas, trobador amic den Sergi Sol, va ser un homenatge a l'Oriol Junqueres. L’acte es va obrir per l’alcaldable a les municipals per ERC, la Camí Mendoza, donant la benvinguda i reivindicant la figura i l’estima cap a Oriol Junqueras.   A continuació, El Maxi Calero, activista d’origeny extremeny i amic personal d’Oriol Junqueras va presentar la seva figura a través d’un seguit d’anècdotes que van provocar en nombroses ocasions les rialles dels assistents. Segons el Maxi Calero: “L’Oriol, va aconseguir sumar a un mateix projecte gent d’origen molt divers tal i com és ell, una persona molt humil’   En Sergi Sol, el que va ser cap de gabinet d'Oriol Junqueras, al qual l'uneix una estreta amistat explica en el seu llibre les vivències durant la preparació de l'1-O i les setmanes posteriors. Però sobretot, el llibre explica qui és aquesta figura del republicanisme català a partir d'anècdotes i vivències compartides, algunes de les quals va explicar als assistents.   Segons l’autor:"Al llibre intentem explicar qui és l'Oriol però des del seu propi missatge, amb una certa alegria, ja que de cops ja n'hem tingut prou, la gent necessita ànim i escalf".   En Sergi Sol va cloure la seva intervenció amb un missatge directe a la candidata Camí Mendoza de veu de l’Oriol Junqueres: ‘Guanya aquestes eleccions per aconseguir la República’.   L’acte va estar amenitzat pel trovador i també amic, en Pep Picas, que va interpretar diversos poemes musicats.

fecam

REUNIÓ AMB LA FECAM - PARLEM AMB ELS EMPRESARIS

El passat dilluns 13 de maig, vam poder mantenir una reunió amb empresaris de Cambrils a la seu de la FECAM. Va ser una reunió molt profitosa on vam poder recollir les inquietuds que ens van fer arribar des dels diferents sectors d'empresaris, amb propostes sobre els polígons, millores en els tràmits i gestions per activitats de l'Ajuntament, promoció d'habitatge, turisme, urbanisme i d'altres temes que afecten a Cambrils. Per part d'Esquerra Republicana vam poder posar en comú les nostres propostes generals de programa orientades a l'educació, la cultura i l'atenció a la persona, però que han de passar ineludiblement pel progrés econòmic del municipi. Un progrés econòmic que hem de centrar en els nostres potencials turístic, gastronòmic, comercial, esportiu i de serveis. Alhora un progrés econòmic que hem d'ampliar i diversificar aprofitant les noves oportunitats que ens genera la nova estació del tren i explotant les possibilitats que ens donen els 10 km de costa dels que disposa Cambrils amb la mar, la pesca, la nàutica esportiva, la nàutica d'esbarjo i tota l'activitat que es genera al seu voltant. D'altra banda banda també vam poder explicar i donar compte de totes les accions realitzades des de l'Ajuntament i revisar els compromisos adquirits amb els seguiments i reunions que hem pogut fer durant aquests quatre anys de mandat amb els empresaris. Vam poder parlar doncs de la finalització de l'ampliació de la Depuradora, de les facilitats per a legalitzar les activitats del polígon Belianes, el desenvolupament de l'avinguda Charles Darwin i l'avinguda de l'Esport i d'altres temes. Així mateix va ser molt profitós recollir diferents aspectes a millorar des de la perspectiva dels empresaris de Cambrils. #Caminem. Un pas endevant pel creixement del teixit empresarial de #Cambrils. #ImpulsRepublica #MunicipisRepublicans

pici

CAMBRILS CIUTAT DIVERSA

El nostre deure es configurar una societat cohesionada, inclusiva i solidària Darrerament s'han celebrat les jornades comunitàries “Fem festa, fem barri” als barris cambrilencs de l’Eixample Platja, l’Eixample Vila i Nou Cambrils l’Ajuntament de Cambrils va realitzar un homenatge el dia 9 d'abril al poble gitano amb una recepció institucional presidida per l’alcaldessa de Cambrils Cambrils es reconeix com una societat diversa, que ha de garantir els mateixos drets i oportunitats per a tothom, promovent la interculturalitat i el plurilingüisme com a riquesa del nostre municipi i part de la seva identitat. El nostre deure es configurar una societat cohesionada, inclusiva i solidària d’acord amb els valors republicans i els drets human, on les actituds discriminadores no hi tinguin cabuda. La diversitat ha de ser viscuda i entesa com una realitat i una riquesa. Durant aquest mandat hem promogut polítiques d’inclusió, la interacció entre les persones de diferents orígens culturals, el coneixement i el reconeixement de la diversitat, per tal d’assolir la identificació i el sentit de pertinença de totes les persones que vivim a Cambrils. En aquest marc s'han celebrat darrerament les jornades comunitàries “Fem festa, fem barri” als barris cambrilencs de l’Eixample Platja, l’Eixample Vila i Nou Cambrils que han estat tot un èxit. Les trobades veïnals, amb activitats lúdiques i participatives, han estat organitzades en el marc del Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural (PICI) de Cambrils. Aquests actes sorgeixen després d’un any de treball del PICI, durant el qual s’ha iniciat el procés de diagnòstic de les necessitats i demandes dels diferents barris. Una de les línies que s’han definit és la de promoure espais d’interrelació i empoderament veïnal des d’una proposta lúdica, intergeneracional, propositiva i comunitària. Els esdeveniments s’han dissenyat conjuntament entre el veïnat, les associacions i els departaments municipals a partir de les diverses trobades obertes de veïns i veïnes que s’han celebrat a cada barri i d’entrevistes i trobades amb representants veïnals.

ple de cambrils

4 ANYS DE MANDAT D’ERC AL SERVEI DE LES PERSONES

Fa gairebé quatre anys que vam iniciar una nova etapa al capdavant de l’Ajuntament de Cambrils amb la voluntat de donar resposta a la confiança dipositada en les urnes.   Ens vam trobar amb un Ajuntament que havia retallat serveis, reduïnt-los al mínim, àmpliament endeutat i sense un projecte a llarg termini per Cambrils. Calia doncs un esforç per tal de despertar d’aquesta paràlisi i construir un projecte engrescador de futur del que avui en dia hem pogut construir les bases.   EDUCACIÓ   Hem orientat la política educativa en la lluita contra el fracàs escolar, el treball en xarxa i la millora de la qualitat educativa, dotant-nos d’eines com el Pla Educatiu d’Entorn.   CULTURA   Hem fet de la cultura un valor. Cambrils ha consolidat una oferta d’espectacles variada amb el cicle de concerts a la Cripta, els Diumenges al Teatre i el Festival Internacional de Música. Mostra el talent local amb events com la Música als Balcons, el Día de la Dansa, el Mercat d’Art i els Tallers Oberts. I també acompanya i promociona els nostres escriptors i engresca el talent literari amb la convocatòria de premis. Cambrils pot presumir d’una activitat cultural rica i diversa.   ATENCIÓ A LA PERSONA   Hem hagut d’afrontar els anys difícils de la crisi, estant al costat d’aquells que més ho necessiten amb ajudes a domicili, a la pobresa energètica, ajudes d’urgència, subvencions al lloguer social, promovent Plans d’Ocupació per a persones aturades i creant una nova Tarifació Social per accedir a serveis com  la Llar d’Infants.   COHESIÓ   Hem lluitat per la cohesió social i contra la discriminació en totes les seves formes a traves de Plans Comunitaris, Pla de Joventut, Pla d’Igualtat, Pla de Ciutadania o el Pla de Polítiques per a la Diversitat Sexual, entre d’altres. Cambrils és un municipi acollidor i inclusiu.   JOVENTUT   S’han creat els agents de salut. Són una trentena de joves adequadament formats i que s’ofereixen com a referents en l’àmbit escolar de temes clau com la sexualitat i afectivitat, l’assetjament escolar i la prevenció en el consum de tòxics.

Premi Memorial

TROBADA MUNICIPALISTA ERC 2019

El passat 23 de febrer  vam poder participar, amb nombrosos companys d’arreu de Catalunya, de la trobada municipalista anual.   Va resultar una experiència molt engrescadora en la que vam poder compartir idees i projectes municipals amb més de 700 assistents.   La nostra alcaldessa, la Camí Mendoza, va ser una de les encarregades de donar la benvinguda a una jornada on es van debatre propostes al voltant de polítiques de joventut, justícia social, educació, cultura, salut, territori, nova ciutadania, dinamització econòmica i polítiques d’igualtat, amb visió feminista i transformadora. Per finalitzar la jornada es va concedir el Premi Memorial Jaume Aiguader a tots els alcaldes i alcaldesses que van fer possible l’#1O. Van recollir el premi en representació de tots ells l’Annabel Moreno, alcaldessa d’Arenys de Mar, i el Jordi Pessarodona, regidor de Sant Joan de Vilatorrada.

targetó 2 de febrer

CAMBRILS, CIUTATS REPUBLICANA, CIUTAT DE PROGRÉS

Volem el progrés econòmic de Cambrils per a que reverteixi en la millora de vida de tots els cambrilencs i cambrilenques. No va de banderes ni de símbols, va d'escoles, hospitals, infraestructures, va d'anhels EL passat dissabte 2 de febrer, vam tenir la sort de celebrar a Cambrils l'acte d'ERC de "Ciutats republicanes, ciutats de progrés". Vam comptar amb la presència destacada del president del Parlament, Roger Torrent, el conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, la diputada Jenn Díaz i la nostra alcaldessa, Camí Mendoza, que van participar davant unes 200 persones a la plaça de la Vila. Malauradament, vam haver de lamentar l'absència de Diana Riba, nº2 de les llistes al Parlament Europeu i parella de Raül Romeva, que no va poder assistir a l'acte celebrat a Cambrils per motiu del trasllat dels presos polítics des de les presons catalanes a Madrid. La primera en intervenir va ser la Camí Mendoza que va reivindicar la visió feminista de la poítica i el seu valor en la construcció del nostre projecte de progrés per Cambrils. Tot seguit, va posar en valor la revitalització que suposa pel Barri Antic l'obertura d'equipaments com la que properament tindrà lloc amb l'Oficina Local de l'Habitatge i que s'emplaçarà al Forn del Tallero. Així mateix va reivindicar les oportunitats que genera el treball del territori i allò que pot aportar Cambrils en relació als seus potencials. Va posar com exemple dos dels nostres punts forts com a municipi com poden ser la nova estació del tren que transformarà la Vila en una porta d'entrada a Cambris així com la creació de riquesa i activitat al voltant del Turisme que s'està treballant en desenstacionalitzar des del Govern de l'Ajuntament. Finalment va declarar el seu pricnicipi d'acció: "Volem el progrés econòmic de Cambrils per a que reverteixi en la millora de vida de tots els cambrilencs i cambrilenques". A continuació va intervenir la diputada Jenn Díaz que primer que tot, va llegir una carta de Carme Forcadell en la que expressava el seu desig de retrobament el més aviat possible i reclamava la persistència per tal d'acosneguir la nostra fita republicana.

GOLS PER L'ORIOL

GOLS PER L'ORIOL 6/10/2018

La Plataforma Free Junqueres, juntament amb ERC Baix Camp, ha organitzat aquest dissabte un partit de futbol sota el nom de 'GOLS PER L'ORIOL' en benefici de la Caixa de l’Associació Catalana pels Drets Civils. El partit, acompanyat d'un vermut i una fideuà solidari, ha servit per reclamar un cop més el l'alliberament dels presos polítics i el retorn dels exiliats. El partit ha enfrontat al Camp d'Esports de Cambrils un equip d'amics d'Oriol Junqueres, vingut des de Sant Vicenç dels Horts, contra un equip molt nodrit d'amics d'ERC del Baix Camp. Hi han participat Gabriel Rufián, Teresa Jordà, Camí Mendoza, Maite Aymerich i Jordi Pesarrodona entre molts d'altres. La nostra alcaldessa Camí Mendoza ha volgut agraïr l'oportunitat de realitzar un event d'aquestes característiques al nostre municipi per poder reivindicar des de Cambrils aquest clam per la Llibertat.